Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Alternatywa dla kompaktów

Citroën C4 Cactus wyróżnia się na drodze swoim stylem i designem. Jest nietuzinkowy i oryginalny. Przede wszystkim zwraca uwagę jego wyrazista sylwetka, podniesione zawieszenie w stylu crossoverów, osłony błotników i dolnych krawędzi drzwi, pokryte tworzywem.

Wojciech Markowski
Fleet manager. Departament Logistyki i Administracji.
Branża finansowa

Wnętrze jest równie zaskakujące i ciekawe jak wygląd zewnętrzny. Wszystko jest maksymalnie uproszczone i minimalistyczne. Nie znajdziemy tutaj standardowych zegarów za kierownicą – jest za to czytelny, poziomy wyświetlacz. Niestety, brakuje obrotomierza, jak i wskazań temperatury cieczy chłodzącej. Nie ma tutaj również dedykowanych pokręteł i przycisków do obsługi klimatyzacji. Wszystkie funkcje: nawigacja, radio, połączenie Bluetooth z telefonem, wskazania komputera pokładowego, regulacja nawiewu i temperatury, obsługujemy za pomocą dotykowego ekranu znajdującego się na środku deski rozdzielczej. Dostępne są zarówno Android Auto oraz Apple CarPlay – duży plus. Nie znajdziemy jednak dedykowanego fizycznego przycisku do wyłączenia funkcji start/stop. Bardzo oryginale są uchwyty do zamykania drzwi. W przednich drzwiach wystające poza obrys panelu drzwiowego, pokryte przyjemnym materiałem z widocznymi przeszyciami. Natomiast w tylnych drzwiach pełniące również rolę półeczki/schowka. Co ciekawe, szyby w tylnych drzwiach są jedynie uchylane. Uwagę zwraca również bardzo duży i pojemny schowek, otwierany do góry, znajdujący się przed pasażerem. Bagażnik o pojemności 358 l jest wystarczający, ale ma wysoki próg załadunku. Zawieszenie jest ciche i komfortowe. Świetnie wybiera nierówności, nie przenosi do wnętrza pojazdu żadnych nieprzyjemnych odgłosów. Przy prędkościach autostradowych samochód pewnie się prowadzi pomimo niewielkiej wagi. Trzeba uważać jednak na podmuchy bocznego wiatru. Testowany egzemplarz był wyposażony w 3-cylindrowy silnik 1.2 z turbosprężarką – osiągający moc 130 KM. Przy masie własnej samochodu na poziomie ok. 1100 kg osiągi samochodu są więcej niż wystarczające. Auto bardzo sprawnie przyspiesza, chętnie wkręca się na obroty, a prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Manualna skrzynia biegów ma sześć przełożeń. Auto spala przy tym akceptowalne ilości paliwa – z łatwością można osiągnąć spalanie w cyklu mieszanym w okolicy 6–6,5 l/100 km. Podsumowując – C4 Cactus to niebanalne, ciekawe auto, które może być alternatywą dla aut kompaktowych. Wysoki komfort podróżowania oraz dynamiczny i oszczędny silnik rekompensują nieliczne wady tego samochodu.

Przeczytaj również
Popularne