Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Elektryczny ale na benzynę - Nissan X-Trail e-Power

Czwarta generacja modelu X-Trail stanowi kolejny etap zelektryfikowanej ofensywy produktowej Nissana. Od wprowadzenia na rynek Nissana X-Trail w 2001 roku na całym świecie sprzedano ponad 7 milionów sztuk tego modelu, a tym samym stał się on jednym z najpopularniejszych rodzinnych samochodów na świecie.

Nowy X-Trail jest drugim europejskim modelem Nissana, który został wyposażony w innowacyjny układ napędowy e‑POWER. To unikatowe rozwiązanie w zakresie elektryfikacji oferowane jest tylko przez Nissana.

Nissana pomysł na hybrydę

W skład układu e-POWER w nowym modelu X-Trail wchodzi zamontowany z przodu silnik elektryczny o mocy 150 kW, wysokowydajny akumulator, silnik spalinowy o zmiennym stopniu sprężania i pojemności 1,5 l, generator prądu oraz falownik. Wyjątkową cechą systemu e-POWER jest fakt wykorzystania silnika benzynowego jedynie w celu wytwarzania energii elektrycznej – koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje w optymalnym zakresie obrotów, co przekłada się na dużą oszczędność paliwa w warunkach miejskich. Moc układu napędowego wynosi od 204 do 213 KM (w wersji z e-4ORCE).

Kluczową kwestią przy opracowywaniu systemu e-POWER do modelu X-Trail była konieczność zapewnienia „naturalnych” doznań z jazdy – dopasowania prędkości obrotowej silnika spalinowego do prędkości samochodu. Oprócz tych korzyści, układ e-POWER gwarantuje cichą jazdę. Przykładowo, przy prędkości 40 km/h dźwięk silnika jest średnio o 8 dB cichszy w porównaniu do konkurencyjnych modeli. Producent deklaruje spalanie na poziomie 5-7 l na setkę. W praktyce jednak przy prędkosciach autostradowych może dojść nawet do 11 l.  

e-4ORCE

e-4ORCE to nowy układ Nissana napędu na cztery koła. Litera „e” w e-4ORCE oznacza, że układ został zaprojektowany specjalnie do współpracy ze zelektryfikowanymi napędami. W X-Trailu z dwoma silnikami elektrycznymi generuje całkowitą moc 157 kW (213 KM), a dzięki tylnemu silnikowi o mocy 100 kW pozwala na dynamiczne przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 7 sekund.
Ciągła redystrybucja momentu obrotowego i niemal idealne rozłożenie masy pojazdu przyczyniają się do pewniejszego prowadzenia i większego komfortu jazdy, a także pozwalają na dynamiczne, a jednocześnie płynne prowadzenie samochodu.
Mimo zelektryfowanego i zaawansowanego układu hybrydy szeregowej X-Trail wg deklaracji producenta w zależnosci od prędkości emituje od 120 do 180g CO2.

Praktyczny i wszechstronny

Wnętrze nowego X-Traila charakteryzuje się przestronnością i wysoką jakością materiałów. Na pokładzie znajdziemy praktycznie wszystkie dostepne systemy asystującyce kierowcę. Nie można też mieć najmniejszych zastrzeżeń co do ergonomii.
Nowy X-Trail jest dostępny w wersji 5- oraz 7-miejscowej, co umożliwi komfortowe rodzinne wyjazdy.

Kto testował: Michał Kośnik

Co: Nissan X-Trail e-Power

Gdzie: Szklarska Poręba

Kiedy: 14.12.2022

Ile: 500 km

Świetne prowadzenie, innowacyjny napęd, przestronna kabina.

Mimo elektryfikacji dość wysoka emisja CO2.

Przeczytaj również
Popularne