Volkswagen-Passat (3)

Odmłodzony Passat z istotnymi zmianami

6 lutego 2019

Już w marcu, na Salonie Samochodowym w Genewie, zadebiutuje zmodernizowany Volkswagen Passat. Wraz z jego debiutem zbiega się także rekord w jego produkcji – wiosną fabrykę opuści 30-milionowy egzemplarz tego samochodu.

Volkswagen-Passat (2)Na pierwszy rzut oka nie tak łatwo znaleźć nowinki w odmłodzonym Passacie. Krój lamp został ten sam, ale inaczej zaaranżowano układ świateł w pod kloszem, nieco inne są również kształty zderzaków. Na środku klapy bagażnika wersji sedan pojawił się napis “Passat”.

Najwięcej zmian odnajdziemy we wnętrzu i pod maską. Już samo otwarcie samochodu może się odbywać bez użycia kluczyka, przy pomocy skonfigurowanego wcześniej smartfona z systemem Android. W nowym Passacie debiutuje także modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3). „App Connect” – interfejs pozwalający na korzystanie z aplikacji dostępnych na smartfonie, umożliwia dzięki temu po raz pierwszy w Volkswagenie na bezprzewodowe połączenie z samochodem. Dzięki zastosowaniu MIB3, na życzenie nowy Passat może być stale połączony z Internetem. To dlatego, że nowe systemy multimedialne wyposażono seryjnie w zintegrowaną kartę SIM (tak zwaną eSim). Volkswagen-Passat (4)Oprócz usług związanych z nawigacją i korzystaniem z danych w czasie rzeczywistym, MIB3 pozwala na korzystanie z innych, nowych technologii i usług jak na przykład ze streamingu muzyki, radia internetowego, naturalnej obsługi głosowej, z łatwego dostępu do usług internetowych skupionych w „Volkswagen We”, a w przyszłości pozwoli także na pobieranie danych z chmury. Nie zabrakło również w kabinie wejścia USB-C. Podobnie jak w Audi mamy teraz możliwość głosowego sterowania nawigacją czy ustawieniami klimatyzacji, ale używając mowy naturalnej.

Bardziej zaawansowane są jednostki napędowe odmłodzonego Passata. I tak np. Passat GTE, czyli hybryda typu plug-in, podczas jazdy w trybie elektrycznym uzyskuje teraz większy zasięg. W nowym cyklu WLTP wynosi on około 55 km. Jednocześnie Passat GTE wyposażony zarówno w silnik elektryczny, jak i turbobenzynowy (moc systemowa: 160 kW/218 KM). Passat GTE już dzisiaj spełnia normę Euro 6d w zakresie emisji spalin, która będzie obowiązywać dopiero od 2021 roku. Pozostałe silniki TSI oraz TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – jest wyposażany w filtr cząstek stałych. W gamie znajdziemy cztery silniki benzynowe TSI o mocach 150, 190 i 272 KM oraz cztery Diesle TDI o mocach 120, 150, 190 lub 240 KM. Wśród nich największą nowością jest motor 2.0 TDI Evo/150 KM.

Volkswagen-Passat (1)Cyfrowe wskaźniki są jeszcze bardziej zaawansowane. Ich grafika jest prosta, a ekran, na którym są wyświetlane zapewnia większy kontrast. System ma także więcej funkcji. Trzy różne konfiguracje zegarów można teraz zmieniać i uruchamiać tylko jednym przyciskiem znajdującym się na wielofunkcyjnej kierownicy.

W Passacie zostanie po raz pierwszy zastosowany system „Travel Assist”. Jako nowy asystent, sygnowany marką IQ.DRIVE umożliwia on częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. To pierwszy Volkswagen wyposażony w to rozwiązanie.

Również jako pierwszy model marki, Passat pojawi się na rynku z kierownicą pojemnościową. Volkswagen-Passat (5)Rejestruje ona dotyk, rozpoznaje kiedy kierowca chwycił kierownicę, dzięki temu tworzy interaktywny interfejs dla takich systemów jak „Travel Assist”. Kolejna nowość w Passacie to „Emergency Steering Assist”. System ten poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo podczas manewru wymijania. Z kolei nowe, interaktywne matrycowe reflektory „IQ.LIGHT-LED” zapewniają lepsze oświetlenie drogi. Reflektory te wykonano w technologii dostępnej dotąd w Touaregu.

 

PD / Volkswagen