Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Citroën C4 - Crossover z szewronem

C4 Aircross – kompaktowy crossover Citroëna – zadebiutował z dużym opóźnieniem na rynku polskim. Ten zgrabny model kusi walorami użytkowymi oraz nienaganną techniką, będącą dziełem... głównie japońskich inżynierów.

Rynek kompaktowych crossoverów to dla importerów samochodów w Polsce apetyczny kąsek. Od wielu lat przeżywał on konsekwentny wzrost i dziś stanowi już 27% sprzedaży w całym segmencie C, ustępując pola jedynie wersjom hatchback, które stanowią 41% krajowego rynku. Aż dziw bierze, że koncern PSA nie oferował w nim swoich modeli, mimo że posiadał je w ofercie za granicą. Teraz to się zmieniło i do krajowej oferty po cichu dołączył model Citroën C4 Aicross.
Crossover Citroëna to brat bliźniak Peugeota 4008 oraz Mitsubishi ASX. Podobnie jak pozostałe trojaczki, powstaje w japońskich zakładach Mitsubishi w Okazaki. I to właśnie w tym należy upatrywać powodu opóźnienia jego debiutu nad Wisłą. Importerzy Citroëna i Peugeota uznali, że z racji kursu jena cena ich kompaktowych crossoverów byłaby zbyt wysoka i niekonkurencyjna na naszym rynku. Jedynym modelem z powyższej trójki dostępnym w Polsce był do tej pory Mitsubishi ASX.
Kompaktowy crossover Citroëna ma długość 434 cm i prześwit 19,5 cm. To jak na współczesne crossovery wynik przyzwoity (Kia Sportage ma prześwit 17,2 cm, a Suzuki SX4 S-Cross – 16,5 cm). Układ i aranżacja wnętrza Citroëna są identyczne jak w modelu ASX, ale zastosowanie błyszczących tworzyw w miejsce surowego matowego plastiku oraz lepiej wyprofilowanej i przyjemniejszej w dotyku kierownicy poprawiło jego przytulność. Pięcioro pasażerów dysponuje jeszcze bagażnikiem o pojemności 416 litrów, który można powiększyć po złożeniu oparć tylnej kanapy do 1193 litrów.
Citroën C4 Aircross jest oferowany tylko w dwóch wersjach silnikowych: benzynowym motorem 1.6/117 KM (ceny od 73 900 zł z uwzględnieniem rabatu) oraz dieslem 1.6HDi/114 KM (ceny od 82 900 zł). Za identyczną kwotę, co wersja benzynowa, kupimy Hyundaia ix35 z motorem 1.6/135 KM. C4 Aircross jest dostępny wyłącznie z napędem na przednią oś 4x2 oraz w wersji wyposażeniowej Seduction. Na pokładzie tego wariantu znajdziemy m.in. klimatyzację automatyczną, pełną elektrykę szyb i lusterek, światła do jazdy dziennej LED czy felgi aluminiowe. Czujniki cofania i lusterko wsteczne elektrochromatyczne wymaga dopłaty 1200 zł.

Aircross

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Citroën C4 Aircross

Gdzie: Warszawa

Kiedy: 24.09.2013

Ile: 50 km

Przyjemne prowadzenie, funkcjonalna i przytulniejsza niż w Mitsubishi kabina.

Ograniczona liczba wersji w ofercie, napęd tylko 4x2.

Przeczytaj również
Popularne