Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Samochód dostawczy roku

Samochody użytkowe służą do pracy. Mają być niezawodne, przewidywalne kosztowo, wygodne i praktyczne. Mają też spełniać oczekiwania klientów, którzy reprezentują wszystkie branże. Zadanie jest trudne, a sprostać mu może samochód, który jest wzorcem w swojej klasie – Renault Master.

Do nowej, czwartej już generacji zastosowano określenie „aerovan”. Wynika to z faktu, że nadwozie powstawało wskutek licznych testów w tunelach aerodynamicznych. Wszystko po to, żeby było bardziej efektywne. Teraz pora przejść do żywiołu fleet managerów, czyli do liczb: 40 różnych oryginalnych wersji nadwozia, dziewięciobiegowy automat, silniki wysokoprężne o mocy od 105 do 170 KM, dziewięć schowków w kabinie o pojemności 135 litrów łącznie i jeden taki samochód – Renault Master.

 

 

Każdy znajdzie wersję dla siebie

40 możliwych wersji nadwozia dotyczy tylko pojazdów produkowanych w fabryce Renault. Jeżeli weźmiemy pod uwagę warianty oferowane przez autoryzowanych koncesjonerów, z dużym prawdopodobieństwem możemy zamówić Mastera, który będzie jedyny w swoim rodzaju. Wszystkie zabudowy są wykonywane przez firmy certyfikowane przez Renault. Finalny samochód jest jeszcze bardziej dopasowany i spersonalizowany do oczekiwań absolutnie każdego klienta.

Master oferuje od 11 do 22 m³ przestrzeni ładunkowej i, w zależności od zastosowania, możemy zamówić wersję tylnonapędową lub przednionapędową. Możemy przewieźć ponad 1600 kg ładunku, holować przyczepę ważącą maksymalnie 2500 kg. Do wnętrza przestrzeni ładunkowej dostaniemy się za pomocą najszerszych w klasie drzwi bocznych bądź otwierających się pod kątem 270 stopni drzwi tylnych. Jeżeli Nowy Master ma pracować w ciasnych miejskich ulicach, warto wspomnieć o skróconym rozstawie osi i przeprojektowanym przednim zawieszeniu. Dzięki tym zabiegom uzyskano wyjątkową zwrotność i zmniejszono promień skrętu o 1,5 metra.

40 możliwych wersji nadwozia dotyczy tylko pojazdów produkowanych w fabryce Renault. Jeżeli weźmiemy pod uwagę warianty oferowane przez autoryzowanych koncesjonerów, z dużym prawdopodobieństwem możemy zamówić Mastera, który będzie jedyny w swoim rodzaju. Wszystkie zabudowy są wykonywane przez firmy certyfikowane przez Renault.

Szybko, tanio i oszczędnie

W samochodach użytkowych podstawę stanowią nowoczesne silniki wysokoprężne. Nie inaczej jest w Renault, gdzie znajdziemy jednostki oznaczone jako Blue dCi. Klienci mają do wyboru jedną z czterech wersji o mocach: 105, 130, 150 i 170 KM. Cechują się one znacznie obniżonym zużyciem paliwa (średnio o 1,5 l/100 km) i niższym poziomem emisji CO₂ (o 39 g/km), który obecnie wynosi poniżej 200 g/km względem poprzednich jednostek. Przeniesienie napędu zapewnia standardowa mechaniczna skrzynia biegów lub nowa, wyjątkowo efektywna energetycznie automatyczna skrzynia biegów EAG9 o 9 przełożeniach.

Oczywiście nie mogło zabraknąć wersji elektrycznych. Klienci szukający samochodu bezemisyjnego do pracy w mieście mogą wybrać wariant o mocy 130 KM i pojemności baterii wynoszącej 40 kWh. Przedsiębiorcy szukający samochodu, który będzie pokonywał także dłuższe trasy, powinni zwrócić uwagę na mocniejszy – 142 KM – wariant z baterią o pojemności 87 kWh. Dostawcze elektryki oferują odpowiednio 180 i 410 km zasięgu. Jeszcze słowo o ładowaniu: szybkie ładowanie za pomocą prądu stałego z terminali o mocy 130 kW pozwala odzyskać 229 km zasięgu w 30 minut. Ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku terminala AC typu Wallbox 22 kW.

Powiedzmy jeszcze słowo o hamulcach, ponieważ Master wyposażony jest w całkowicie nowy, aktywny i wspomagany elektrycznie układ hamulcowy. Zapewnia on taką samą skuteczność hamowania i wyczucie pedału hamulca niezależnie od stopnia obciążenia pojazdu. Umożliwia również szybsze uruchamianie aktywnego systemu wspomagania nagłego hamowania (czas reakcji skrócony o połowę), a także intensywniejsze odzyskiwanie energii hamowania, przyczyniające się do zwiększania zasięgu w wersjach elektrycznych.

Kierowca w centrum uwagi

Każda wersja wyposażona jest w dziesięciocalowy ekran, regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę, dziewięć schowków i porty USB-C. Jednak najważniejsze są dostępne rozwiązania wspomagające kierowcę, a tych jest aż 20, w tym asystent stabilizacji jazdy przy bocznym wietrze, aktywne wspomaganie nagłego hamowania (AEBS) czy asystent jazdy z przyczepą. Oczywiście, we współczesnym samochodzie nie może zabraknąć systemów łączności i rozrywki. W standardzie we wszystkich wersjach modelu instalowany jest najbardziej intuicyjny na rynku system multimedialny openR Link z dziesięciocalowym ekranem umożliwiającym podpięcie Android Auto i Apple CarPlay.



Dla zapewnienia jeszcze większej interaktywności, Nowe Renault Master oferuje również możliwość zdalnego połączenia z pojazdem za pośrednictwem aplikacji My Renault i korzystania z funkcji, takich jak:

Łatwiejsze odnajdywanie pojazdu poprzez jego lokalizację na mapie lub na dużym parkingu przez włączenie świateł lub sygnału dźwiękowego.
Monitorowanie programu przeglądów dzięki powiadomieniom.

Otrzymywanie powiadomień o odblokowaniu pojazdu, co jest bardzo praktyczne w przypadku pojazdów dostawczych przewożących wartościowe ładunki.