Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Test Mercedes GLC 200d 4MATIC

Krzysztof Lotko
Fleet manager firmy Viessman

Przedstawiamy analityczny test Mercedesa GLC, którego w ramach Fleet Cars&Vans przetestował Krzysztof Lotko, fleet manager firmy Viessman. 

Testowany przeze mnie samochód pozostawił po sobie bardzo dobre wrażenie. Poniżej chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami po teście. Przedstawiłem je w formie zalet i wad.

 

Zalety:

  • przestronne wnętrze (szczególnie biorąc pod uwagę niezbyt duże gabaryty zewnętrzne ‒ 4,65 m długości),

  • dobre wyciszenie niezależnie od prędkości jazdy,

  • jak na SUV-a niezła stabilność podczas jazdy autostradowej i na zakrętach ‒ pod warunkiem jazdy po równej nawierzchni; dobra amortyzacja drobnych nierówności,

  • dobra jakość wykonania (solidny montaż), dobre materiały wykończeniowe (miękkie tworzywa na cockpicie ‒ również w okolicach kolan, przy tunelu środkowym i przy kieszeniach bocznych; przyjemna tapicerka na boczkach drzwi; dobrej jakości wykładzina w komorze bagażnika),

  • bardzo funkcjonalne wnętrze: bardzo pojemny schowek pod podłokietnikiem przednim (z gniazdami w standardzie USB-C), dodatkowy schowek w konsoli środkowej z gniazdem zapalniczki i uchwytami na napoje; schowki na butelki w drzwiach bocznych (na butelki o różnej pojemności); schowek na okulary w przestrzeni dachowej; schowek w podłokietniku tylnym zawierający wysuwane uchwyty na napoje; komora bagażnika (ze schowkiem pod podłogą) wyposażona jest w haczyki, gniazdo 12V i dźwignię umożliwiającą składanie tylnych oparć (w proporcjach 40/20/40%),

  • wygodna obsługa systemu multimedialnego MBUX (w GLC nie występuje w najnowszej wersji, ale działa sprawnie); sterowanie możliwe jest często na 4 sposoby (głosowo, z kierownicy, poprzez ekran dotykowy i przyciski na konsoli),

  • wygodna obsługa klimatyzacji i innych elementów cockpitu ‒ zastosowano sporo fizycznych przycisków i klawisze skrótu,

  • pakiet stylistyczny AMG nie ograniczał funkcjonalności samochodu: opony na felgach 18" zachowały bezpieczny profil; prześwit subiektywnie wydawał się całkiem przyzwoity jak na SUV-a, wygodne fotele przednie z regulacją długości siedziska,

  • skrzynia biegów (automat 9-biegowy) zmieniała biegi bardzo płynnie,

  • osiągi samochodu są poprawne, ale nie rewelacyjne (8,9 s do 100 km/h wg danych fabrycznych); tego można było się spodziewać po niezbyt lekkim SUV-ie z napędem na 4 koła,

  • przyzwoite zużycie paliwa wg pomiaru własnego: jazda autostradą z prędkością 140‒150 km/h ‒ 7,5 l, jazda miejska ‒ 8,5 l, spokojna jazda poza terenem zabudowanym ‒ 5,5 l.

 

Wady:

  • możliwość ładowania baterii telefonu tylko przez gniazdo USB-C (2-letni i-Phone 8 musiał się wykazać" w trybie oszczędzania baterii ‒ niezbędna jest przejściówka,

  • zawieszenie trochę kołysze podczas jazdy po pofałdowanej nawierzchni. Objawia się to bujaniem często spotykanym w SUV-ach,

  • nieco ograniczona widoczność z powodu dużych lusterek i solidnych słupków A oraz szerokich słupków B i grubych zagłówków przednich foteli (słupek B + zagłówek pasażera utrudniają obserwację obszaru znajdującego się po prawej stronie samochodu),

  • statyczne LED-y w reflektorach przednich podczas jazdy autostradą trochę rozczarowały subiektywnie dosyć krótkim zasięgiem podczas jazdy; poza tym rozkład strumienia światła był jednorodny, ale ogólnie wystawiłbym reflektorom ocenę średnią,

  • różnice pomiędzy trybami jazdy sport, comfort i eco mogłyby być trochę bardziej wyraźne. Uwagę zwraca głównie natychmiastowa redukcja biegu w trybie sport.

 

bardzo funkcjonalne wnętrze: bardzo pojemny schowek pod podłokietnikiem przednim (z gniazdami w standardzie USB-C), dodatkowy schowek w konsoli środkowej z gniazdem zapalniczki i uchwytami na napoje; schowki na butelki w drzwiach bocznych (na butelki o różnej pojemności); schowek na okulary w przestrzeni dachowej; schowek w podłokietniku tylnym zawierający wysuwane uchwyty na napoje;