Optymalizacja floty to uniwersalne wyzwanie

Krzysztof Kuros

Notka Biograficzna

Krzysztof Kuros

Sales Director Verizon Connect Germany and Poland,

Odpowiada za strategiczne opracowywanie i wdrażanie rozwiązań nowoczesnego zarządzania flotą wykorzystujących technologię GPS. Krzysztof Kuros jest założycielem firm Poltrack i Track Easy, które obecnie należą do firmy Verizon i działają pod nazwami Verizon Connect Poland i Verizon Connect Germany

Wydawać by się mogło, że obszar rynku zajmujący się monitoringiem i GPS-em został już mocno spenetrowany i opanowany przez firmy działające na polskim rynku od wielu lat. Czy nowy podmiot ma szansę na to, żeby zaistnieć na tle konkurencji i przekonać do siebie potencjalnych klientów? Okazuje się, że tak, o czym opowiada nam w wywiadzie Krzysztof Kuros, dyrektor sprzedaży w firmie Verizon Connect.

Michał Hutyra: Usługi, dystrybucja, przemysł budowlany, utrzymania mediów oraz transport to główne dyscypliny, w jakich specjalizuje się Verizon Connect. Czy Państwa zainteresowania biznesowe nie są zbyt szerokie?

Krzysztof Kuros: Tę listę można jeszcze wydłużyć, ponieważ tak naprawdę nasze rozwiązania adresujemy do każdej firmy, która w swej działalności używa pojazdów. Nasze produkty są uniwersalne i mają zastosowanie niezależnie od branży. Po pierwsze dlatego, że koszty związane z funkcjonowaniem floty, takie jak paliwo czy serwisowanie, są wysokie, a my mamy narzędzia, które pomagają je obniżyć. Po drugie, ponieważ brak wglądu w to, co dzieje się z pojazdami, uniemożliwia właściwe zarządzanie: kierowcy nie poruszają się po optymalnych trasach, dyspozytorzy wysyłają do zleceń pojazdy, które nie są najbliżej zlecenia, i tak dalej. Śmiało można więc stwierdzić, że te wyzwania dotyczą tak naprawdę wszystkich firm, w których pojazdy są ważnym elementem prowadzonej działalności.

W obszarze transportu oferują Państwo usługi związane z telematyką oraz rozwiązania zarządzania dla flot. Proszę powiedzieć coś więcej na ten temat.

Nasze rozwiązanie Verizon Connect Reveal wykorzystuje technologię GPS, ale najważniejsze jest to, że dane zebrane z modułu GPS i komputera pokładowego przetwarzamy i udostępniamy użytkownikom w bardzo czytelnej i użytecznej postaci. Klienci czerpią korzyści z tego właśnie, że nasz system umożliwia im łatwy dostęp do danych, na podstawie których mogą podejmować decyzje optymalizujące zarządzanie flotą. Mogą sprawdzić trasy pojazdów, prognozować zużycie paliwa, monitorować styl jazdy kierowców, dokładnie ewidencjonować czas pracy, a także monitorować, kiedy pojazd był wykorzystany w celach służbowych i prywatnych. To oczywiście tylko niewielka część możliwości naszego systemu.

W Polsce firmy zarządzające flotami najczęściej wywodzą się z instytucji finansowych. Skąd wywodzi się Verizon Connect?

Verizon Connect to spółka należąca do Verizon Communications, jednej z największych firm telekomunikacyjnych na świecie. Verizon Connect powstało w wyniku akwizycji wielu podmiotów świadczących usługi telematyczne, takich jak Fleetmatics (Fleetmatics z kolei nabył wcześniej m.in. Poltrack, TrackEasy i Visirun) czy Telogis, stając się największym na świecie dostawcą rozwiązań do zarządzania flotą. Dlatego, mimo że firma powstała stosunkowo niedawno, posiada zarówno technologiczne know-how, jak i wiedzę dotyczącą sprzedaży i marketingu rozwiązań dla flot każdej wielkości.

Znalezienie swojego miejsca na rynku, który w Polsce jest dość duży, to chyba trudne przedsięwzięcie. Czym chcą się Państwo wyróżnić na tle konkurencji?

Rynek jest bardzo rozproszony i rzeczywiście wiele podmiotów świadczy podobne usługi. Jednak ‒ jak wspominałem wyżej – rozwiązania Verizon Connect to bardzo dobrze rozwinięte produkty, które faktycznie pomagają optymalizować pracę flot i przez to przynosić wymierne korzyści finansowe. Technologie, jakie wykorzystujemy, są najwyższej jakości, a ponad tysiąc osób w dziale R&D bez ustanku pracuje nad nowymi funkcjonalnościami, które pomogą naszym klientom w jeszcze lepszym zarządzaniu swoimi flotami.

Jakie są Państwa plany i cele na najbliższą przyszłość?

Verizon Connect to młoda marka na polskim rynku, jednak mocno inwestujemy w jej rozwój. Stale zwiększamy siły sprzedażowe, rozwijamy dział wsparcia technicznego i obsługi posprzedażowej. Celem na najbliższy czas jest skonsolidowanie działu handlowego oraz zwiększenie sprzedaży. W dłuższej perspektywie przyznaję, że chcemy zdobyć dominującą pozycję na rynku.

Jak widzą Państwo rozwój rynku usług związanych z monitoringiem? Jak bardzo przeszkodzi w tym RODO?

Monitoring GPS będzie służył przede wszystkim optymalizacji w zarządzaniu flotą oraz podnoszeniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Ta druga część otwiera ciekawe perspektywy z punktu widzenia współpracy z firmami ubezpieczeniowymi, które na podstawie raportów z zachowań na drodze mogą kalkulować ryzyka i wyceniać wysokość składek ubezpieczeniowych.

RODO powstało z szacunku do prywatności obywateli i zapewniam, że nasze rozwiązania są z nim w pełni zgodne. Wymagało to oczywiście pewnej pracy z naszej strony, natomiast nie wpłynęło to w żadnym stopniu na rozwój i sprzedaż naszych produktów. Tym bardziej cieszymy się, że możemy pomóc firmom, szanując prywatność ich pracowników. Tak więc można dostarczać zaawansowane rozwiązania telematyczne, zapewniając jednocześnie odpowiedni poziom ochrony prywatności kierujących.

Coraz więcej zadań związanych z obsługą floty samochodów realizowanych jest poprzez różnego rodzaju aplikacje. Z jakich narzędzi korzystają Państwa klienci?

Nasze rozwiązanie jest dostępne z poziomu przeglądarki internetowej oraz kilku aplikacji mobilnych na systemy Android i iOS, z których najważniejsze to Reveal Manager i Reveal Field. Pierwsza jest skierowana do osób zarządzających flotą i w niej dostępny jest wgląd w stan całej floty wraz z raportami. Umożliwia ona również tworzenie listy zadań dla kierowców, planowanie tras czy sprawdzanie historii podróży. Druga zaś służy kierowcom do odbierania dyspozycji i zleceń ze strony osoby odpowiedzialnej za flotę. Mogą w niej oni również sprawdzić, jak ich wydajność wygląda na tle innych pracowników.

Czy mogą się Państwo już pochwalić jakimś klientem?

Oczywiście. Nie mogę zdradzić jakich i ilu, natomiast z satysfakcją przyznają, że osiągane wyniki są lepsze od wcześniej założonych.

A. D.

Print Friendly