Bezpieczny samochód służbowy w MŚP – RAPORT

27 maja 2011

raport_kerallaPonad połowa polskich pracodawców z sektora MSP (53%), nie zabezpieczyła się przed odpowiedzialnością prawną/karną w razie ewentualnego wypadku kierowcy-pracownika, w którym może on odnieść poważne obrażenia lub ponieść śmierć. To jeden z niepokojących wniosków z Raportu „Samochód służbowy w małej i średniej firmie. Bezpieczeństwo, ubezpieczenia, szkodowość, praktyki flotowe MŚP”, dotyczącego zasad zarządzania samochodami służbowymi, przygotowanego przez Magazyn FLEET wspólnie z Instytutem Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research.

Raport, przygotowany na zlecenie PBD (www.pbd.org.pl), dotyczy zasad zarządzania samochodami służbowymi w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach. Jest to cenne źródło fachowych informacji z zakresu bezpieczeństwa, szkodowości i praktyk obowiązujących w polskich firmach posiadających samochody firmowe.

– Instytut Keralla od 2009 roku systematycznie bada koniunkturę w mikro, małych i średnich firmach. Od 2010 roku do puli pytań, które zadajemy 600 firmom z całej Polski, dotyczących sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa, zakupów i planów inwestycyjnych, dołączyliśmy zagadnienia dotyczące samochodów służbowych wykorzystywanych przez small biznes. Czy przedsiębiorcy szkolą swoich pracowników-kierowców, czy posiadają politykę zarządzania firmowymi autami, jak radzą sobie z podwyżkami cen polis ubezpieczeniowych, jakich rozmiarów floty użytkują małe firmy?

Odpowiedzi na zadane pytania prezentujemy dla Państwa w pierwszej edycji specjalnego raportu pt. „Samochód służbowy w małej i średniej firmie”.

W kolejnych raportach z tej serii przybliżymy Państwu między innymi: w jaki sposób właściciele małych firm radzą sobie ze szkodowością flot, gdzie najczęściej się ubezpieczają, gdzie leasingują auta, z jakich produktów dedykowanych flotom korzystają. Spróbujemy przybliżyć profil „typowego” klienta flotowego sektora MŚP ukazując jego postawy wobec aut służbowych, kluczowe problemy z obszaru szkodowości, bezpieczeństwa, ale również codziennej eksploatacji. – mówi Izabella Młynarczyk, Business Development Manager/ Analityk rynkowy Instytutu Keralla.

Keralla Research to nie tylko partner miesięcznika FLEET, ale także jeden z niewielu, jeżeli nie jedyny, instytut badawczy w Polsce tak dogłębnie badający rynek flotowy, zarówno dużych flot, jak i mniejszych parków samochodowych.

POBIERZ KOMPLETNY RAPORT - „Samochód służbowy w małej i średniej firmie"

A. D.