Elektryczny Mercedes

Elektryczny Mercedes debiutuje w Polsce

17 maja 2019

Elektryczny Mercedes EQC pojawił się w cennikach polskiego importera. Za najtańszą odmianę tego samochodu trzeba zapłacić 328 300 zł. Oznacza to, że elektryczny Mercedes jest tańszy od swoich bezpośrednich rywali, Audi e-tron kosztuje bowiem 342 800 zł, zaś Jaguar i-Pace 356 600 zł.

Elektryczny Mercedes EQC powstaje w fabryce w Bremie, a jego  budowę można elastycznie zintegrować z bieżącą produkcją seryjną pojazdów z silnikiem spalinowym lub napędem hybrydowym. Model powstaje na tej samej linii, co Klasa C Limuzyna i Kombi, a także GLC i GLC CoupéPod względem standardów jakości i produkcji EQC jest Mercedesem z krwi i kości.

Jeszcze w tym roku (poza fabryką w Bremie) elektryczny Mercedes EQC zacznie być produkowany przez chińsko-niemiecką spółkę joint venture Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) i dostarczany na rynek Państwa Środka. Podobnie jak w przypadku Klasy C i GLC, zakłady w Bremie pełnią funkcję centrum kompetencji w zakresie produkcji EQC dla pozostałych lokalizacji. BBAC stanowi część globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Cars. Pozostałe wytwórnie przyszłych modeli Mercedes-Benz EQ to fabryki Mercedesa w Rastatt (Niemcy), Sindelfingen (Niemcy), Tuscaloosa (USA) oraz Hambach (Francja).
Akumulatory na potrzeby produkcji EQC są wytwarzane przez całkowicie zależną spółkę Daimlera – Accumotive – w jej fabryce w Kamenz koło Drezna i trafiają do fabryki w Bremie częściowo naładowane. Przechowuje się je w pobliżu linii produkcyjnej, a następnie dostarcza w elastyczny sposób, zgodnie z zapotrzebowaniem, za pomocą automatycznego systemu transportowego. Lokalna produkcja akumulatorów jest głównym czynnikiem sukcesu elektrycznej inicjatywy Mercedes-Benz Cars. W sumie firma zainwestuje ponad miliard euro w globalną produkcję akumulatorów z dwiema fabrykami zlokalizowanymi w Kamenz w Saksonii i dwiema w Stuttgarcie-Untertürkheim oraz po jednej w Sindelfingen (Niemcy), Pekinie (Chiny), Tuscaloosa (USA), Jaworze (Polska) i Bangkoku (Tajlandia). W przyszłości światowa sieć produkcji akumulatorów Mercedes-Benz Cars będzie składać się z dziewięciu zakładów na trzech kontynentach.

EQC jest prekursorem nowej generacji napędów elektrycznych Mercedes-Benz. Jego całkowita moc wynosi 300 kW (408 KM). Silnik elektryczny przy każdej z osi przekształca energię elektryczną w energię mechaniczną, oferując imponujący moment obrotowy o wartości 760 Nm. Dzięki inteligentnej strategii działania komponenty napędu dostarczają siłę napędową dokładnie tam, gdzie jest potrzebna, w zależności od sytuacji na drodze – efektywnie i niemal bezgłośnie. W pełni aktywny napęd na wszystkie koła 4MATIC poprawia stabilność prowadzenia, przede wszystkim w trudnych warunkach drogowych. W sposób ciągły rozdziela moc, zwiększając bezpieczeństwo prowadzenia i przyjemność z jazdy, a przy tym uwzględnia zapewnienie optymalnego zasięgu.
Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy EQC – centralne urządzenie magazynujące energię dla napędu elektrycznego – imponuje wysoką gęstością mocy i użyteczną pojemnością 80 kWh . W zależności od wersji elektryczny Mercedes oferuje zasięg, który wynosi od 374 do 417 km.

Mercedes EQC jest w środku bardzo multimedialny. To najbardziej zaawansowany technologicznie samochód marki

Mercedes EQC jest w środku bardzo multimedialny. To najbardziej zaawansowany technologicznie samochód marki

Elektryczny Mercedes już w bazowej wersji oferuje szeroki zakres standardowego wyposażenia i, jako pionier marki EQ, ucieleśnia cztery filary strategii cyfryzacji CASE: łączność („Connected”), funkcje jazdy autonomicznej („Autonomous”), usługi i współdzielenie („Shared & Services”) oraz napęd elektryczny („Electric Drive”). Innowacyjny system inforozrywki, najnowsze układy wspomagające, usługi wykraczające poza sam pojazd oraz inteligentna strategia układu napędowego sprawiają, że nowy SUV premium na prąd imponuje sumą swoich atrybutów.
Łączność: inteligentnie rozwiązana koncepcja obsługi z uwzględnieniem specyfiki EQC. Żaden inny system nie uosabia kwestii łączności w ramach strategii CASE bardziej niż system informacyjno-rozrywkowy Mercedes-Benz MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Należy on do standardowego wyposażenia modelu EQC i – jako element kompleksowej koncepcji obsługi oraz wyświetlania informacji – tworzy emocjonalną więź pomiędzy kierowcą, pojazdem a pasażerami. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX wraz z panoramicznym kokpitem opartym na dwóch ekranach o przekątnej 10,25” (prawy dotykowy) ma możliwość uczenia się zwyczajów użytkownika. Do seryjnej specyfikacji należy także panel dotykowy w konsoli środkowej. Jedną z unikalnych funkcji MBUX-a jest sterowanie głosowe, które potrafi rozumieć nawet dialekty oraz polecenia specyficzne dla modelu EQC.
Szczególną uwagę zwracają funkcje i usługi opracowane specjalnie w celu spełnienia wymagań w zakresie mobilności elektrycznej, spotykane wyłącznie w modelach marki EQ. Należą do nich usługi zdalnego sterowania i nawigacji, które stanowią standardowe wyposażenie EQC. Jest wśród nich zoptymalizowana nawigacja z planowaniem trasy pod kątem zasięgu i postojów na ładowanie, a także spersonalizowane ustawienia ładowania oraz wstępne sterowanie wentylacją wnętrza. Pozytywne wrażenia użytkownika wzmacniają wskaźniki stosowane wyłącznie w EQC, takie jak miernik mocy zamiast obrotomierza. Kolejną szczególną cechą jest inteligentne wspomaganie kierowcy z pięcioma programami jazdy i pięcioma konfigurowalnymi poziomami rekuperacji, które można regulować w oparciu o prędkość pojazdu oraz trasę przejazdu.

Mercedes EQC debiutuje na polskim rynku z ceną 328 300 zł

Mercedes EQC debiutuje na polskim rynku z ceną 328 300 zł

„Usługa konserwacji” obejmuje przeprowadzanie wszystkich wymaganych prac eksploatacyjnych przez okres do 6 lat lub przebieg 150 000 kilometrów. Szczególną uwagę zwraca się na sprawdzenie elementów istotnych dla bezpieczeństwa i działania podzespołów elektrycznych.
„Usługa odbioru i dostawy” – w połączeniu z „Usługą konserwacji” – sprawia, że planowanie wizyt w serwisie jest wygodniejsze niż kiedykolwiek. Samochód będzie odbierany w celu przeprowadzenia prac eksploatacyjnych przez okres 6 lat (lub do 6 razy), a na życzenie klienta zostanie również odstawiony w wybrane miejsce – do domu, biura lub innego dowolnego miejsca znajdującego się w określonej odległości od serwisu Mercedes-Benz autoryzowanego dla EQC.
Pakiet usług „Rozszerzenie gwarancji pojazdu” chroni właściciela EQC przed niespodziewanymi kosztami napraw, wykraczającymi poza standardową gwarancję na nowego Mercedesa – nawet przez 6 lat od zakupu. Rozszerzona gwarancja stanowi optymalne uzupełnienie standardowego certyfikatu dla akumulatora wysokiego napięcia. Jego ważność wynosi 8 lat i jest ograniczona przebiegiem do 160 000 km.
„Pakiet zużycia części” obejmuje wymianę najważniejszych zużytych elementów, takich jak klocki i tarcze hamulcowe czy pióra wycieraczek, przez okres do 6 lat.
Wszystkie powyższe pakiety usług są powiązane z pojazdem przez okres 6 lat i przekazywane kolejnym właścicielom w przypadku jego sprzedaży.

Ceny EQC rozpoczynają się od 328 300 zł za już bogato wyposażoną wersję podstawową – EQC 400 4Matic. Od 364 500 zł dostępna jest wersja EQC 400 European Edition. Charakteryzuje się ona czarnym lub białym lakierem nadwozia, elementami wykończenia wnętrza w kolorze brązowego drewna jesionowego oraz wyposażeniem standardowym bogatszym względem podstawowego modelu o pakiet przeglądów EQ, nagłośnienie Burmester czy też pakietu parkowania z kamerą 360°. Najwyższy wariant – EQC 400 4Matic Edition 1886 kosztuje 367 600 zł. Edycja specjalna jest dostępna do czerwca 2020 roku. Samochody z limitowanej serii „Edition 1886” posiadają bardzo bogate wyposażenie z kilkoma unikalnymi elementami, a także pakiet ISP (zawierający 6 letnią gwarancję serwisową, pakiet przeglądów oraz usługę door 2 door).

Źródło, Mercedes-Benz