Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Volvo kupisz on-line? Niebawem tak, na wybranych rynkach

Zakupy on-line cały czas rosną w siłę. A co z kupnem samochodów przez internet? Volvo chcę w ten sposób dotrzeć do nowych klientów i uruchomić sprzedaż internetową do 2025.

Tesla przetarła szlaki, teraz czas na kolejne marki. Volvo ogłosiło, że w przeciągu trzech najbliższych lat zamierza sprzedawać samochody także w internecie. Na razie na wybranych rynkach.

Trzy lata to kawał czasu. Właśnie tyle daje sobie niemiecki oddział szwedzkiej marki należącej do chińskiego giganta motoryzacyjnego Geely, by umożliwić swoim klientom sprzedaż samochodu on-line. Trudno się dziwić, sprzedaż internetowa jest wygodna i szybka, a także zatacza coraz szersze kręgi w coraz to nowych dziedzinach. Czy sprawdzi się w przypadku samochodów?

Jak twierdzą przedstawiciele marki, w najbliższych latach połowa nowych samochodów Volvo ma być kupowana w sieci. Już dzisiaj z takiej możliwości korzystają klienci m.in. w Wielkiej Brytanii i Chinach. Kolejni mają być Szwedzi i Norwegowie, a niemiecki rynek, który pod względem liczby sprzedanych aut jest czwarty na świecie, musi na to dłużej poczekać.

W Wielkiej Brytanii można kupić Volvo on-line

Jak powiedział Axel Zurhausen odpowiedzialny w Niemczech za sprzedaż online, wymaga to przygotowania i czasu. Trudno się dziwić. Jak wynika z informacji Automotive News Europe w Niemczech działa dzisiaj 240 punktów dilerskich.

Zurhausen zapytany przez Automotive News Europe, tłumaczy, że przygotowanie odpowiedniego systemu jest czasochłonnym i trudnym procesem, jednak ostatecznie decyzja przynieść ma spore oszczędności. Jak dodał, koszty dystrybucji w sieci mają być zauważalnie niższe, niż w przypadku tradycyjnych modeli sprzedaży a przejście na dystrybucję online nie może jednak oznaczać spadku jakości obsługi czy pogorszenia doświadczeń klientów.

Volvo z rekordami

W 2023 roku Volvo sprzedało w Niemczech 45,5 tys. aut, co jest czwartym wynikiem na świecie, po Chinach, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Globalnie Volvo Cars zanotowało w ubiegłym roku 15-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku, co przełożyło się na sprzedaż 709 tysięcy nowych samochodów. To o 94 tysiące więcej niż rok wcześniej i o 4 tysiące więcej niż w rekordowym 2019. Przełożyło się to też na rekordowy zysk, który wyniósł 399 miliardów koron szwedzkich (ok. 151 miliardów złotych).

W Polsce Volvo także wykręciło rekordowy wynik. Polacy kupili 12,5 tys. samochodów Volvo, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to udział w rynku na poziomie 2,6 proc.

Przeczytaj również
Popularne