Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Volkswagen Amarok jeszcze mocniejszy

Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadza do oferty pikapa Amarok z trzylitrowym dieslem V6. Będzie to więc najmocniejszy model z paką dostępny na polskim rynku.

Trzylitrowego TDI (dokładna pojemność skokowa wynosi 2.967 cm3) w nowym Amaroku można wybrać w jednej z trzech wersji różniących się mocą: 120 kW/163 KM, 150 kW/204 KM lub 165 kW/224 KM. W przypadku najmocniejszej wersji maksymalny moment obrotowy jednostka napędowa oddaje do dyspozycji kierowcy już przy 1.500 obrotach na minutę. 550 niutonometrów to o 130 Nm więcej niż uzyskiwał starszy silnik.

Zależnie od mocy silnik ten będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne są auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów). Zastosowany po raz pierwszy w Amaroku i dostępny seryjnie w Europie układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic sprawia, że samochodem można kierować niezwykle precyzyjnie. W seryjnym wyposażeniu znajduje się m.in. system automatycznego hamowania po kolizji.

Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Początkowo w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy silnik, klienci będą mogli przekonać się o zaletach tej sześciocylindrowej jednostki pod koniec września 2016 roku.

Volkswagen / PD

Przeczytaj również
Popularne