Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Citroen C3 Aircross. Francuzi planują kolejna rewolucję

Producenci powoli wracają do segmentu B. Nowy Citroen C3 Aircross został nie tylko radykalnie odświeżony, ale jako pierwsze auto w klasie oferować będzie aż 7 miejsc. Czy to nowy wymiar aut kompaktowych?

Citroen jakiś czas temu nieco skomplikował gamę. Dzisiaj w salonach można kupić małego C3 Origin, czyli trzecią generację modelu C3, C3 Aircross, czyli crossovera i bliźniaka Opla Crossland, a także e-C3, czyli elektryczną wersję zbudowaną na platformie Smart Car, stworzoną początkowo z myślą o Indiach i Ameryce Południowej.

Nowy B-SUV, czyli C3 Aircross to tak naprawdę druga generacja crossovera, radykalnie odmieniona i wydłużona, by zmieścić w środku trzeci rząd siedzeń. Samochód dzieli z hatchbackiem C3 tę samą linię stylistyczną. Oba modele są oparte na tej samej platformie Smart Car, ale tutaj auto ma aż 4,39 m. Dzięki temu udało się wpakować do niego aż trzy rzędy siedzeń. Czy da się tam wsiąść i podróżować względnie komfortowo? Sprawdzimy podczas pierwszych jazd. Ta sama platforma oznacza także możliwość wykorzystania tych samych napędów.

Masywny i przestronny

Przód jest masywny, a na grillu pojawiło się odświeżone logo marki. Charakterystyczna sygnatura świetlna podzielona jest na 3 segmenty. Wyraziste kształty zdecydowanie zrywają z krągłościami na rzecz muskularnych i kanciastych linii. Pozioma maska, poszerzone nadkola, solidne boczne listwy ochronne mają sprawiać wrażenie mocnego, solidnego i przestronnego auta. W swojej kategorii auto ma jeden z większych rozstawów osi, co przekłada się na ilość miejsca w środku. Ile dokładnie? Tego jeszcze Citroen nie zdradza. Dzięki temu pasażerowie mają mieć jednak więcej miejsca na nogi.

Kolejnym elementem możliwym do uzyskania dzięki rozmiarom C3 Aircross i widocznym w jego stylistyce jest konstrukcja panelu tylnego, dzięki której tył samochodu jest nie tylko dynamiczny, ale zapewnia pasażerom siedzącym w trzecim rzędzie sporo przestrzeni. Jest to znacząca innowacja w tym segmencie, oferująca możliwość wygodnego pomieszczenia w samochodzie do 7 osób dzięki dwóm składanym siedzeniom znajdującym się w bagażniku.

Niewiele wiadomo

Takich sztuczek ułatwiających rodzinne wypady ma być w aucie więcej. Szczegółów jednak brak. Ja na razie producent nie zdradza także, jakie napędy dostępne będą w odświeżonym C3 Aircross. Dzisiaj auto może być wyposażone w silnik benzynowy lub Diesla. 1.2 Pure Tech o mocy 110 lub 130 KM albo 1.5 BlueHDi 110 KM. Najtańsza wersja kosztuje 100 tys. zł.

Przeczytaj również
Popularne