Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

MG uruchomiło na Węgrzech magazyn części i akademię

Części maksymalnie w 7 dni. SAIC Motor uruchomiło na Węgrzech pierwsze w Europie regionalne centrum dystrybucji części dla samochodów marki MG. Do Budapesztu będą także jeździli na szkolenia mechanicy sieci serwisowej.

Chińskie marki szturmem wdarły się na polski rynek. Niższe ceny, dobra jakość to jednak dla wielu niewystarczające powodu, by skusić się na auto „Made in China”. W wielu przypadkach podnoszona jest kwestia braku dostępności części i obsługa serwisowa, o której klienci niewiele wiedzą. Teraz i ten argument nie znajduje już uzasadnienia. Przynajmniej dla samochodów marki MG należącej do koncernu SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation).

W Budapeszcie koncern otworzył właśnie Centrum Dystrybucji Części dla regionu Europy Środkowej i Wschodniej oraz Akademię Szkoleniową. Na powierzchni 400 mkw będzie ona oferować szkolenia techniczne, nietechniczne oraz dotyczące pojazdów elektrycznych dla techników i serwisantów dystrybutorów i dealerów z 17 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, obejmując wszystkie modele MG sprzedawane w regionie.

Części w 7 dni

Centrum Dystrybucji Części SAIC MOTOR CEE obsługuje cały region Europy Środkowo-Wschodniej i znacząco skróci czas dostawy części do maksymalnie siedmiu dni. Centrum Dystrybucji Części (PDC) znajduje się na Węgrzech, w samym centrum regionu, niedaleko centrali SAIC CEE. Wpłynie to zarówno na skrócenie czasu dostawy, jak i kosztów logistycznych, przyczyniając się do poprawy satysfakcji klientów. PDC działa na ponad 2000 mkw i dostarcza ponad 4000 różnych części do dystrybutorów i dealerów marki.

MG stało się najszybciej rosnącą marką samochodową w Europie w 2023 roku, ze 105% wzrostem w porównaniu z poprzednim rokiem, oraz awansowało do grona dwudziestu najlepiej sprzedających się marek w Europie. Nowa Akademia Szkoleniowa i Centrum Dystrybucji Części są kluczowe dla budowania satysfakcji i zaufania klientów do marki MG, która w tym roku obchodzi swoje 100-lecie istnienia – powiedział Kim Sangwoo, dyrektor zarządzający SAIC Motor CEE.

Marka z historią

Historia marki MG sięga 1924 roku. Powstała w Wielkiej Brytanii i znana była z produkcji sportowych i atrakcyjnych cenowo samochodów. Po tym, jak w kwietniu 2005 roku zarządzająca markami MG oraz Rover brytyjska spółka MG Rover Group ogłosiła bankructwo, jej zakupem zainteresowały się chińskie koncerny Nanjing Automobile oraz SAIC Motor. Ostatecznie jednak to ten pierwszy koncern kupił masę upadłościową, a Saic nabyło jedynie prawa do produkcji modeli Rover 25 i 75. W 2007 roku Saic Motor przejął Nanjing Automobile, a logo MG wykorzystywane jest na chińskich samochodach do dzisiaj.

SAIC Motor to siódmy największy producent samochodów na świecie, będący również największym koncernem samochodowym w Chinach, którego roczna sprzedaż przekracza siedem milionów sztuk. Firma MG Motor to jedna z marek zależnych SAIC Motor, obok Roewe i Maxusa, a także Baojun i Wuling (pod marką SGMW) oraz spółek typu joint venture, takich jak SAIC-Volkswagen, SAIC-GM.

Przeczytaj również
Popularne