Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Mercedes eSprinter w DanMar. Idealny do codziennej pracy

Mercedes eSprinter w firmie DanMar przejechał już 10 tys. km. Zasięg 150 km w zupełności wystarcza na jeden dzień ciężkiej pracy. A, że energia pochodzi z paneli fotowoltaicznych, koszt eksploatacji takiego elektryka jest znikomy.

Firma DanMar ze Szczecina od ponad 25 lat dostarcza swoim klientom środki czystości, przywiązując dużą wagę do czystego środowiska. Jednym z filarów ekologicznej strategii firmy stał się eSprinter.

DanMar to rodzinna firma o długiej tradycji – w ubiegłym roku świętowała 25-lecie istnienia – ale jednocześnie skoncentrowana jest na przyszłości i nowoczesności, a jednym z ważnych dla niej obszarów jest dbałość o środowisko.

– Kiedy w 2017 roku podjęliśmy decyzję o budowie własnej siedziby, od razu postanowiliśmy zadbać o rozwiązania przyjazne środowisku i zainstalowaliśmy pompę ciepła oraz panele fotowoltaiczne – wyjaśnia Norbert Ciesielczyk, współwłaściciel firmy DanMar. – Okazało się, że energii produkowanej ze słońca mamy więcej, niż potrzebujemy. Postanowiliśmy to wykorzystać, kupując pojazd dostawczy z napędem elektrycznym. Dlatego w lipcu w naszej flocie pojawił się eSprinter – dodaje.

Właściciele DanMaru to wieloletni klienci dealera Mercedes-Benz, firmy DDB Auto Bogacka ze Szczecina. – Mamy bardzo dobre doświadczenia z jakością obsługi tego przedstawiciela marki – mówi Norbert Ciesielczyk. – Chcąc podjąć rozsądną decyzję, rozważaliśmy jednak różne marki. Ostatecznie wybraliśmy Mercedesa eSprintera, bo jego zalety eksploatacyjne i komfort okazały się najwyższe i po ponad pół roku eksploatacji uważamy, że idealnie spełnia nasze potrzeby.

Mercedes eSprinter zapewnia wystarczający zasięg potrzebny na jeden dzień pracy.

Idealny miejski dostawca

Codzienna praca w DanMarze polega m.in. na dostarczaniu środków czystości i artykułów higienicznych do takich miejsc jak kliniki, szpitale, placówki medyczne, gabinety kosmetyczne, salony fryzjerskie, restauracje, hotele, obiekty gastronomiczne, firmy przemysłowe, produkcyjne i usługowe, instytucje publiczne takie jak urzędy, placówki kulturalne i oświatowe, szkoły przedszkola, uczelnie, firmy sprzątające itp. Dziennie dostawy obejmują 30-50 punktów, co zwykle oznacza konieczność pokonania trochę ponad 100 km.

– Deklarowany zasięg eSprintera na poziomie 150 km całkowicie nam wystarcza na cały dzień pracy, a dzięki stosowaniu ecodrivingu udało nam się osiągnąć nawet 170 km na jednym ładowaniu – mówi Norbert Ciesielczyk. – A możliwość wyboru kilku poziomów odzyskiwania energii pozwala na efektywne odzyskiwanie energii w zależności od warunków drogowych — dodaje.

Ponieważ odbiorcy DanMaru najczęściej zlokalizowani są w centrum miasta, eSprinter pracuje dokładnie
w takim środowisku, do jakiego został zaprojektowany. – To, że dostarczamy zamówienia pojazdem elektrycznym, ma mnóstwo zalet – mówi Norbert Ciesielczyk. – Przede wszystkim oszczędzamy czas dzięki możliwości parkowania na wyznaczonych miejscach dla elektryków, a jednocześnie możemy korzystać też
z buspasów. Po drugie nasi kierowcy są mniej zmęczeni, bo eSprinter jest niezwykle komfortowym, dynamicznym, a przy tym cichym pojazdem. Wielkim atutem jest też to, że temperaturę w kabinie można ustawić w aplikacji podczas ładowania pojazdu, dzięki czemu kierowcy wsiadają do ogrzanego wnętrza. To wszystko, plus intuicyjna, łatwa obsługa, sprawia, że dla naszych pracowników jest to obecnie ulubiony samochód w firmowej flocie, co nas bardzo cieszy.

Razem dla środowiska

Zalety użytkowe to jednak niejedyny aspekt, który DanMar wziął pod uwagę, decydując się na zakup eSprintera. Firma współpracuje z dużymi producentami środków czystości, materiałów higienicznych, systemów dozujących i maszyn czyszczących, które również przywiązują wagę do ekologii. Podobnie jest w przypadku odbiorców tych produktów, np. hoteli.

– Dla naszych kontrahentów ten obszar jest coraz ważniejszy, dlatego my także musimy go uwzględniać, każdy powinien się przykładać do ochrony środowiska – wyjaśnia Ciesielczyk. – Dostawy realizowane pojazdem elektrycznym dają nam przewagę konkurencyjną i sprawiają, że jesteśmy postrzegani jako nowoczesna firma, która dba o ten aspekt. Nasi klienci mogą się pochwalić, że mają takiego ekologicznego dostawcę. Ponadto niebawem należy się też spodziewać, że centra miast wprowadzą ograniczenia dla ruchu samochodów spalinowych, a dzięki eSprinterowi nie musimy się tego obawiać – dodaje.

Eko – oznacza też ekonomiczność

DanMar jest przykładem firmy, która była przygotowana do eksploatacji pojazdu elektrycznego jeszcze przed jego zakupem. Zainstalowane w jej siedzibie panele fotowoltaiczne umożliwiły zakup własnej ładowarki i bezkosztowe ładowanie samochodu.

– Auto po przejechaniu trasy w dniu roboczym przeważnie dojeżdża z ok. 30-50 proc. zasięgu, po czym zostaje podłączane na noc, aby następnego dnia dysponować pełnym akumulatorem. Zgodnie z zaleceniami producenta używamy ładowarki o mniejszej mocy, aby wydłużyć żywotność baterii – wyjaśnia Norbert Ciesielczyk.

Mercedes eSprinter w firmie DanMar przejchał już ponad 10 tys. km.

– Dzięki eSprinterowi, którym nasi kierowcy jeżdżą najchętniej i który przejechał już ponad 10 tys. km, praktycznie odzwyczajamy się od wizyt na stacjach benzynowych. Innych kosztów eksploatacyjnych także na razie nie musieliśmy ponosić, a w przypadku pojazdu elektrycznego nie musimy się martwić koniecznością wymiany wielu podzespołów, bo ich po prostu nie ma. Dodatkowo wraz z zakupem eSprintera mamy cztery najbliższe przeglądy gratis. To wszystko sprawia, że rachunek ekonomiczny wypada bardzo korzystnie. Dlatego jesteśmy przekonani, że to dopiero początek naszej współpracy z elektromobilnością spod znaku Mercedesa – zyskujemy i my, i środowisko – dodaje Ciesielczyk.



Przeczytaj również
Popularne