Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Skoda Fabia już w testach DTF!

Skoda Fabia trzeciej generacji trafiła właśnie do Długodystansowego Testu Flotowego redakcji FLEET. Ten najpopularniejszy model miejski na rynku będzie poddawany wnikliwym ocenom fleet managerów i innych specjalistów branży motoryzacyjnej.

Skoda Fabia DTF (1)
Testowana Fabia w wersji Ambition jest napędzana 1-litrowym, 3-cylindrowym silnikiem o mocy 75 KM. Cena bazowa takiego modelu zaczyna się od 44 680 zł.
Fabia III jest pierwszym modelem w gamie Škody, w którym wykorzystano elementy stylistyki z koncepcyjnego modelu Vision C. Dzięki ostrzejszym liniom i głębszym przetłoczeniom, będącymi znakiem rozpoznawczym nowszych modeli Škody, czeski samochód stał się bardziej wyrazisty.

Skoda Fabia DTF (2)
Producent zaproponował nabywcom nową gamę lakierów oraz warianty dwukolorowe, w których dach i boczne słupki mogą być pomalowane w kontrastowe do reszty nadwozia kolory czarny, czerwony, srebrny lub biały. To może się spodobać zwłaszcza młodszym nabywcom.
Nowa Škoda jest o 9 cm szersza (173,2 cm) i o 3 cm niższa (146,7 cm) od poprzedniczki, dzięki czemu samochód wygląda bardziej proporcjonalnie. Długość w zestawieniu z Fabią II praktycznie nie uległa zmianie (399,2 cm / -0,8 mcm). Nowy model powstał w oparciu elementy platformy podwoziowej MQB i nieprzypadkowo ma ten sam rozstaw osi (247 cm) i kół co Volkswagen Polo. Między innymi dzięki nowej platformie udało się obniżyć masę pojazdu przeciętnie o 65 kg. Tym samym podstawowa wersja Fabii wyposażona w jednostkę 1.0 MPI waży ledwie 980 kg.

Skoda Fabia DTF (3)
Większe rozmiary nowej Škody wpłynęły również na powiększenie bagażnika tego samochodu do 330 litrów (+15 l). To odpowiednio o 30 litrów i 44 litry więcej niż w Clio i Yarisie, i aż 50 litrów więcej niż w spokrewnionym technicznie Polo.
Nowością w gamie Fabii jest 3-cylindrowy silnik 1.0 MPI o mocy 60 KM lub 75 KM. Zastosowanie mniejszej jednostki było możliwe, dzięki wyraźnie niższej masie własnej niż w poprzedniku. Niższa masa przekłada się również na lepsze osiągi wszystkich wariantów nowej Fabii. Pod maskę czeskiego samochodu trafiły także silniki TSI 1,2 litra o mocach od 85 do 110 KM. Silniki MPI oraz słabszy TSI są standardowo wyposażone w skrzynie manualne o pięciu przełożeniach. Mocniejszy wariant o mocy 110 KM w standardzie ma przekładnię 6-biegową. Opcjonalnie można go będzie zamówić ze skrzynią DSG. W ofercie diesli dostępny jest 3-cylindrowy motor o pojemności 1,4 litra i mocy 90 oraz 105 KM (z czasem dojdzie wariant 75-konny). Słabszy z nich jest dostępny ze skrzynią DSG, a mocniejszy z 5-biegową skrzynią manualną.

Skoda Fabia DTF (5)
Pierwsze oceny fleet managerów opublikujemy już kwietniowym numerze miesięcznika FLEET.

PD

Przeczytaj również
Popularne