FleetMarket2011

Fleet Market 2011 – święto branży flotowej

7 grudnia 2011

FleetMarket2011III edycja targów FLEET MARKET, które odbyły się pod koniec listopada w Warszawskim Centrum EXPO XXI okazała się wielkim sukcesem. Dopisali uczestnicy, wystawcy i prelegenci. Ponad dwa tysiące gości i ponad setka wystawców szczelnie wypełnili 4000 m². Uczestników na targi flotowo-motoryzacyjne organizowane przez firmę Fleet Meetings przyciągnęły nie tylko ogólnopolskie premiery samochodowe oraz nowości flotowe, ale również  bogaty program seminaryjny.

FleetMarket2011_DSC_0116Targi FLEET MARKET to znakomite miejsce na zdobycie kontaktów, wymiany wiedzy z zakresu prawa, zarządzania, finansowania, telematyki oraz techniki motoryzacyjnej. Nic dziwnego, że targi FLEET MARKET okazały się sukcesem frekwencyjnym i cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem mediów. Patronem była m.in. telewizja biznesowa TVN CNBC, Onet.pl czy magazyn Auto Świat, FORBES, ale także przedstawiciele innych redakcji, których na targi akredytowało się ponad pięćdziesięciu. Międzynarodowym patronem medialnym był europejski periodyk branżowy Fleet Europe.

Uczestników na targi flotowo-motoryzacyjne organizowane przez firmę Fleet Meetings przyciągnęły nie tylko ogólnopolskie premiery samochodowe oraz nowości flotowe, ale przede wszystkim bogaty program seminaryjny. Na uwagę zasługuje na pewno niezwykle ciekawa merytoryka, której głównym elementem była bezprecedensowa debata prowadzona przez Wojciecha Drzewieckiego z SAMAR’u z udziałem 11 wybitnych prelegentów. Temat debaty brzmiał: „Ekologiczne napędy, a Polska rzeczywistość podatkowa. Do jakich napędów będzie należała przyszłość motoryzacji: Silniki spalinowe i downsizing, hybrydy, ogniwa paliwowe, auta elektryczne, gaz CNG?

FleetMarket2011_DSC_0461Jaki napęd jest opłacalny w polskiej rzeczywistości, na czym zaoszczędzimy, a co na pewno się nie opłaca. Czy polskim firmom opłaca się być eco? Podejmowanie działań ekologicznych bez dostępu do dostatecznych rozwiązań w warunkach polskiej legislacji.

Czar premier samochodowych

FleetMarket2011_DSC_0353Równolegle do części wykładowej odbywały się inne atrakcje przygotowane wraz z naszymi partnerami dla gości. Rozliczne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, symulatory dachowania przywiezione przez Akademię Jazdy Opla i firmę PZU, symulatory rajdowe i wiele innych. Był to tylko miły przerywnik między wizytami na stoiskach naszych partnerów, ponieważ trwające od godziny 8 rano do 17 targi obfitowały w motoryzacyjne premiery, których łącznie było 12! Jedną z najważniejszych premier targów FLEET MARKET była nowa generacja Hyundai’a i30. Pokazano jeszcze model przedprodukcyjny, który już w przyszłym roku trafi on do produkcji. Przy okazji premiery Tomasz Balcerzek, European Fleet Sales & Remarketing Manager CEE, z Hyundai Motor Europe, pochwalił się wynikami sprzedaży tej koreańskiej marki w Europie. W tym roku do flot na Starym Kontynencie trafiło ok. 130 tys. pojazdów z logo Hyundai’a. Na rok przyszły planowane jest zwiększenie ogólnej sprzedaży do pół miliona pojazdów, z czego co czwarty ma trafiać do firm. Największą popularnością w firmach cieszą się modele i30 oraz i40.

FleetMarket2011_DSC_0216Na targach FLEET MARKET nie zabrakło również nowych technologii i pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych. Największą ekspozycję bezszelestnych samochodów miało Renault, które zaprezentowało modele Fluence Z.E. oraz Kangoo Z.E. Ten ostatni pojazd został pod koniec listopada wybrany przez europejskich dziennikarzy Samochodem Dostawczym 2012 roku. Była to pierwsza prezentacja targowa tego samochodu w Polsce. Ciekawostką jest fakt, że oba modele dojechały z Paryża dosłownie na godzinę przed rozpoczęciem targów. Samochodów elektrycznych nie brakowało również na ekspozycji Peugeota, który promuje miejski samochód iOn.

FleetMarket2011_DSC_0509

Swoją polską premierę na targach FLEET MARKET miał crossover Peugeot 3008 HYbrid4, którego przednią oś napędza klasyczny silnik wysokoprężny, a tylną motor elektryczny. Stoisko tej firmy uatrakcyjniał Peugeot RCZ uznany najpiękniejszym samochodem 2009 roku.

Kia zaprezentowała trzydrzwiową wersję Picanto oraz Rio. Ten ostatni wyposażono w 1.4-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 90 KM, który nie jest jeszcze oferowany w Polsce.

FleetMarket2011_DSC_0087Aż dwie interesujące premiery pokazał Opel. Zwiedzających zelektryzował nowy, elektryczny model segmentu D, czyli Opel Ampera. Równocześnie też pokazano najnowszą generację kompaktowego minivana, czyli Zafirę Tourer.

Pierwszy raz w Polsce mogliśmy oglądać także najnowszy model Subaru XV. Był to pokaz przedpremierowy, który cieszył się olbrzymim zainteresowaniem. Z kolei na stoisku Seata flotowcy mogli zobaczyć m.in. model Exeo po faceliftungu, a także nową generację vana Alhambra, który z początkiem grudnia trafił do sprzedaży w Polsce.

FleetMarket2011_DSC_0275Citroën promował serię modeli DS: kompaktowego DS4 oraz sportowego DS3 Racing.Fiat, oprócz znanej już Alfy Romeo Giulietta i Jeepa Grand Cherokee, promował nowego pikapa zbudowanego na bazie modelu Doblo – Work Up. Premiery, chociaż bez oficjalnych odsłonięć, a w przypadku jednego koncernu, nawet ze specjalnym zasłonięciem, miały także Chevrolet Camaro i Toyota Avansis. Amerykański muscle car będzie sprzedawany w Polsce i sami jesteśmy ciekawi, jakim będzie się sieszył zainteresowaniem. Natomiast o przyszłość nowej Toyoty Avensis, szczególnie we flotach nie należy się martwić. Ciekawym pomysłem na pokazanie auta było to, że był całkowicie zasłonięty i aby go zobaczyć trzeba było przejść specjalny labirynt.

Premier nie zabrakło na stoisku Mercedesa, gdzie zadebiutował nowy SUV Mercedes klasy M oraz kompaktowy minivan – Mercedes-Benz klasy B.

FleetMarket2011_DSC_0281Nie zapomniano również o tematyce bezpieczeństwa. Na stoisku Doskonalenia Techniki Jazdy Samochodem mogliśmy oglądać jeden z dwóch w Polsce Skid Car’ów – To najnowsze rozwiązanie z dziedziny szkoleń z bezpieczeństwa i doskonalenia techniki jazdy samochodem. Pokazano również aż dwa symulatory dachowania: na stoiskach PZU (Volvo) oraz DTJS (Opel Astra GTC).

Gratką dla miłośników samochodów była ekspozycja amerykańskich muscle car’ów – na stoisku Chevroleta mogliśmy podziwiać model Camaro, który trafia do oficjalnej sprzedaży w Polsce, a na stoisku BP diabelsko szybkiego Forda Mustang Shelby GT 500. Samochody co prawda niezbyt flotowe, ale widać było po zainteresowaniu zwiedzających jakie budzą one emocje.

Bardzo wiele ciekawych ofert znajdowało się także na pozamotoryzacyjnych stoiskach naszych partnerów. Firmy oponiarskie przygotowały premiery nowych opon – Bridgestone Blizzak LM-80 oraz Platin RP50 Winter, podobnie koncerny paliwowe czy firmy finansujące przyjechały na FLEET MARKET z nowymi produktami. Škoda, która zaprezentowała nowy program serwisowy- SPF AutoTeam do obsługi posprzedażnej Klienta Flotowego w ramach Serwisowego Programu Flotowego, oprogramowanie Automonitoring 2 firmy CMA Automonitoring, które pozwala na jeszcze bardziej skuteczniejsze zarządzanie polskim parkiem samochodowym, nowa oferta PKN ORLEN – viaTOLL – opłaty drogowe kartą FLOTA w trybie odroczonej płatności. Frekwencja była tak duża, że przy każdym stoisku przez cały dzień trwania targów było wielu uczestników targów.

Konkursy i niespodzianki

W licznych konkursach zarówno sprawnościowych, jak i wizytówkowych, można było wygrać mnóstwo atrakcyjnych nagród, np. samochody do nieodpłatnego użyczenia (np. Volkswagen Passat CC na stoisku 99rent, Fiata Freemonta, Chevroleta Orlando, Mazda CX7), Kurs Bezpiecznej Jazdy PZU, zaproszenia VIP na mecz Ligii UEFA: Legia Warszawa – PSV Eindhoven (od Seata), dwa zestawy systemu ostrzegania przed kolizją Mobileye® z możliwością miesięcznych testów (na stoisku PC NET SERVICE). Do wygrania były również komplet opon Michelin Alpin A4, kurtki narciarskie marki Columbia od Motointegrator Flota oraz zestaw autorskiej nawigacji samochodowej – NAVTO, gdzie sam Sobiesław Zasada, Redaktor Honorowy Magazynu Fleet, użyczył swojego głosu i prowadzi po meandrach dróg.Rozładować stres można było bawiąc się na jednym z wielu symulatorów jazdy, m.in. na stoiskach Raiffeisen Leasing S.A. czy Renault. Przy okazji można było skorzystać z usługi karykaturzysty na stoisku VB Leasing, a na stoisku Policji sprawdzić (bez konsekwencji) liczbę punktów karnych czy zobaczyć jak wygląda radiowóz.

Wyróżnienia podczas Fleet Market

FleetMarket2011_DSC_0663Podczas targów FLEET MARKET organizatorzy przygotowali już tradycyjnie wyróżnienia Fleet Leader. W tym roku trafiły do 17 wyróżnionych firm i osób. Poznaliśmy także listę wyróżnionych w plebiscycie Ludzie Dekady Branży Flotowej 2001 – 2011. Ten plebiscyt miał za zadanie uhonorować ludzi, którzy przez ostatnią dekadę działali w branży flotowej i zasłużyli się wyjątkowym zaangażowaniem. Lista nazwisk liczyła prawie 170 pozycji, a podczas trwania targów wszyscy wyróżnieni byli prezentowania na olbrzymim telebimie oraz w wyjątkowym wydaniu magazynu Fleet, który także miał premierę na targach.

FleetMarket2011_DSC_0653Także koncerny i firmy, które zaangażowały się w Długodystansowy Test Flotowy podczas targów odebrały Certyfikaty Uczestnictwa w projekcie organizowanym przez miesięcznik Fleet. Certyfikaty zostały przyznane sześciu firmom: Chevrolet Poland Sp. z o.o. (Chevrolet Spark i Aveo), Renault Polska Sp.z o.o. (Renault Megane Grand Tour, Fluence), Peugeot Polska Sp. z o.o. (Peugeot 508 SW), Kia Motors Polska Sp. z o.o. (KIA cee’d), Bury Sp. z o.o. (Zestał głośnomówiący CC9060 Plus), BP Europa SE, Oddział w Polsce (paliwo BP Ultimate)

Wszystkim partnerom, sponsorom, prelegentom a w szczególności gościom dziękujemy za tak liczne przybycie, przygotowanie tylu atrakcyjnych stoisk, a przede wszystkim takiej wyjątkowej atmosfery.

Zapraszamy do obejrzenia wywiadów przeprowadzonych przez telewizję TVN CNBC oraz galerii zdjęć z Fleet Market 2011.

A. D.