Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Renault Kadjar (pierwsza jazda)

Kadjar, czyli pierwszy crossover Renault oferowany w segmencie C, trafia na rynek w momencie kiedy wszyscy ważni konkurenci oferują podobne modele od lat. Aby skutecznie rywalizować o nabywców Renault kusi ciekawą sylwetką, praktycznym wnętrzem oraz wysokim komfortem jazdy. 2Kadjar powstał w oparciu o modułową platformę CMF, na której powstał już model Espace a także Nissan Qashqai oraz X-Trail. Nowość Renault jest jednym z największych kompaktowych crossoverów w segmencie C. Jego długość sięga 445 cm a szerokość 183,6 cm. To odpowiednio 7 cm oraz 3,6 cm więcej niż w Nissanie Qashqai. Rozstaw osi jest w obu modelach taki sam – 264,6 cm. Kadjar może się pochwalić przyzwoitym prześwitem jak na crossovera – 20 cm. Dodajmy, że np. Kia Sorento oferuje zaledwie 17,2 cm prześwitu.
Atrakcyjnie prezentuje się również wnętrze pojazdu, które jest funkcjonalne i przytulne. Do tego wygodne okazują się fotele. Kadjar będzie oferowany m.in. z systemem R-Link drugiej generacji z funkcją poleceń głosowych do obsługi nawigacji, telefonu, aplikacji i radia. Bagażnik ma pojemność maksymalną 472 litrów (Qashqai ma wynik gorszy o 71 litrów). Przy podróży we dwójkę zapakujemy nawet 1478 litrów bagaży. W razie potrzeby możemy również złożyć fotel pasażera z przodu. Wówczas przewożone przedmioty mogą mieć długość 256 cm.
Ciekawostką jest automatycznie wysuwany hak holowniczy z tylnego zderzaka. Dzięki niemu możemy uciągnąć przyczepę hamowaną o masie 1800 kg. (c.d. na 2 str.)

1W gamie silników modelu Kadjar znalazły się trzy jednostki. Najmniejszym i najsłabszym z nich jest benzynowy motor 1,2-litra o mocy 130 KM (Energy TCE 130), którego maksymalny moment obrotowy 205 Nm jest dostępny od 2000 obr./min. Ciekawszą ofertą wydają się diesle 1.5 dCi o mocy 110 KM (Energy dCi 110) z maksymalnym momentem obrotowym 260 Nm przy 1750 obr./min. oraz diesel 1.6 dCi o mocy 130 KM (Energy dCi 130) z maksymalnym momencie 320 Nm (od 1750 obr./min). Wszystkie warianty są dostępne z manualnymi skrzyniami o sześciu przełożeniach. W modelu z najsłabszym dieslem opcjonalnie montowana jest automatyczna skrzynia EDC. W 2016 roku ofertę uzupełni model ze 160-konnym silnikiem diesla. W opcji dla wersji z zapłonem iskrowym pojawi się dwusprzęłowa skrzynia biegów.
Nowy crossover Renault będzie dostępny z napędem na przód lub na obie osie (z trybami pracy Auto, Lock i 2WD). Kadjar w wersji 4x4 ma automatycznie rozdzielany napęd na obie osie. Na przykład w momencie ruszania moment obrotowy jest przekazywany poprzez sprzęgło elektromagnetyczne po połowie na przednią i tylną oś. Przy normalnej jeździe po asfalcie zwykle cały moment jest przekazywany na oś przednią. Wystarczy jednak, że zaczniemy jeździć bardziej brawurowo, lub po śliskiej bądź grząskiej nawierzchni, a ponownie nawet połowa mocy trafi na tylną oś. W trybie Lock mamy stały podział momentu na obie osie w proporcjach 50/50%, jednak dezaktywuje się on po przekroczeniu 40 km/h.
Za najtańszego Kadjara w drugiej wersji wyposażenia Zen i 130-konnym silnikiem benzynowym zapłacimy 79 900 zł. Aby wyjechać z salonu dieslem (Energy dCi 110) trzeba już szykować kwotę 88 400 zł. Podstawowa, a więc jeszcze tańsza, wersja Life pojawi się w ofercie dopiero we wrześniu br. Trzeba jednak przyznać, że jej wyposażenie prezentuje się zdecydowanie mniej interesująco niż w wersji Zen. Na pokładzie Kadjara Life zabraknie m.in. karty hands free i świateł przeciwmgielnych, choć w standardzie będzie tempomat, klimatyzacja manualna czy radio z bluetooth i USB. Napęd 4x4 jest dostępny wyłącznie z najmocniejszym 130-konnym dieslem w cenie od 102 900 zł.
Kadjar jest wytwarzany w hiszpańskiej Palencji a niedługo jego produkcja ruszy w chińskim Wuhan.

PD

Przeczytaj również
Popularne