Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Oto nowy Mercedes klasy G

Większa, lżejsza, bardziej bezpieczna i nowocześniejsza. Taka jest najnowsza generacja Mercedesa klasy G. Nowy model zachował też charakterystyczne, zwaliste kształty pierwowzoru z końca lat 70.

Nowa Klasa G jest o 53 mm dłuższa i o 121 mm szersza od poprzedniczki. Mimo większych rozmiarów nowy model jest też ok. 170 kg lżejszy od poprzednika. Wzrosła sztywność skrętna ramy, karoserii i mocowań nadwozia - o około 55%.

Charakterystyczne dla starszego modelu klamki, nie mniej charakterystyczny dźwięk zamykania drzwi, listwa ochronna wokół nadwozia, umieszczone na zewnątrz koło zapasowe czy wyeksponowane lampy kierunkowskazów – wszystko to można znaleźć w nowej Gelendzie. W nowej generacji modelu, podobnie jak w poprzedniku, znalazły się umieszczone na zewnątrz zawiasy drzwi czy wystająca ponad górną płaszczyznę błotników pokrywa silnika.

We wnętrzu, podobnie jak w nowych Klasach E i S, na życzenie dostępny jest alternatywny panel instrumentów z dwoma dużymi ekranami: jeden prezentuje wskaźniki w polu widzenia kierowcy, a drugi umieszczono ponad konsolą centralną. Dwa 12,3-calowe wyświetlacze łączą się w panoramiczny kokpit, przykryty wspólną szklaną pokrywą. Kierowca ma do wyboru trzy różne wersje interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną, a odpowiednie informacje i widoki może konfigurować zgodnie ze swoimi preferencjami.

Mercedes-Benz G-Klasse 2018 Mercedes-Benz G-Class 2018

Nowe zawieszenie stworzono w ramach współpracy z Mercedes-AMG. Z przodu zastosowano niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami, a z tyłu – oś sztywną. Pojazd posiada 27 cm prześwitu do przedniej przekładni lub 24,1 cm pomiędzy osiami (+0,6 cm). Maksymalna głębokość brodzenia to obecnie 70 cm (co najmniej 10 cm więcej w porównaniu z poprzednikiem). Kąt zjazdu wynosi 30°, a kąt natarcia: 31° (plus 1°). Zyskał również kąt rampowy: 26° (plus 1°).

Dzięki systemowi DYNAMIC SELECT kierowca Klasy G ma teraz do wyboru nawet pięć trybów jazdy. Do napędu nowego modelu G 500 służy benzynowy silnik 4.0 V8 biturbo o mocy 422 KM i maksymalnym momencie obrotowym 610 Nm, dostępnym w zakresie 2000-4750 obr./min. Za transfer siły napędowej odpowiada skrzynia automatyczna 9G-TRONIC. Przypomnijmy, że w chwili premiery rynkowej, wiosną 1979 r., „Gelendę” oferowano z czterema silnikami o mocy od 72 KM do 156 KM...

Nowa Gelenda pojawi się w salonach w czerwcu br. w cenie 439.430 zł netto (wersja G 500). Specyfikacja modelu obejmuje szereg nowych elementów, takich jak reflektory LED, systemy wspomagające jazdę, wysokiej jakości wykończenie kabiny ze skórzaną tapicerką oraz nowe zawieszenie.

 

PD / Mercedes

Przeczytaj również
Popularne