Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Oto nowa Fiesta

Większe rozmiary, nowe silniki i wersje nadwoziowe oraz systemy bezpieczeństwa debiutujące w samochodach Forda po raz pierwszy - to wszystko znajdziemy w premierowej siódmej generacji Fiesty.

Sylwetka nowego modelu jest bardziej stonowana w zestawieniu z poprzednikiem przypominając zmniejszonego w skali minivana C-Max. Fiesta jest od poprzedniczki 7,1 cm dłuższa i 1,2 cm szersza. Przednie koła są rozstawione o 3 cm szerzej, zaś tylne o 1 cm. Rozstaw osi zwiększono o 0,4 cm, co pozwoli na zastosowanie większych 18-calowych kół.

Miejski Ford Fiesta będzie tradycyjnie oferowany w wersjach 3- i 5-drzwiowych. Nowością w ofercie jest uterenowiony wariant Active. Wyróżnia się on dodatkowymi off-roadowymi akcentami na nadwoziu oraz zwiększonym prześwitem. Do tego w gamie znajdzie się luksusowa odmiana Vignale, z bardziej szlachetnym wykończeniem nadwozia i wnętrza, oraz sportowa ST. Tak jak w Focusie i Mondeo będziemy mogli zamówić malucha Forda z pakietem stylistycznym ST-Line.

W nowej Fieście debiutuje m.in. otwierany szklany dach panoramiczny oraz system multimedialny SYNC 3, który jest obsługiwany poprzez ekran dotykowy o przekątnej 8-cali. Dzięki temu ekranowi udało się zredukować liczbę przycisków na środkowej konsoli o 50%. Co ciekawe ekran możemy obsługiwać nie tylko szczypaniem, ale też gestami. Nowy model zapewni też większe możliwości indywidualizacji wyglądu nadwozia oraz wnętrza.

W palecie jednostek napędowych znajdziemy silnik benzynowy 1.0 EcoBoost oferowany w wariantach o mocy 100, 125 i 140 KM. Mogą one współpracować z nową, 6-stopniową skrzynią biegów lub z opcjonalną 6-stopniową skrzynią automatyczną dla wariantu 100-konnego z łopatkami pod kierownicą do manualnego sterowania przekładnią. W gamie znajdzie się też jednostka 1,1-litrowa, która zastępuje w gamie wolnossący silnik 1.25. Będzie ona oferowana z 5-stopniową skrzynią biegów, w wariantach 70- i 85-konnym. Pod maską Fiesty będą montowane również silniki diesla 1.5 TDCi o mocy 85 lub 120 KM.

Nowinką w zakresie bezpieczeństwa jest system Pedestrian Detection zastosowany w Fordach po raz pierwszy. Pomaga on uniknąć kolizji z pieszymi np. w nocy. W modelu tym debiutuje też system Active Park Assist, dzięki któremu unikniemy stłuczek podczas automatycznego parkowania.

Oficjalną premierę nowej Fiesty zaplanowano na marcowym Salonie Samochodowym w Genewie.

PD

Przeczytaj również
Popularne