Mercedes-Maybach G 650 Landaulet ;*Kraftstoffverbrauch kombiniert: 17,0 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 397 g/km

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet; *Fuel consumption combined: 17.0 l/100 km, CO2 emissions combined: 397 g/km

Limitowany Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: otwarty luksus na asfalcie i w terenie

13 lutego 2017

Klasa G, jakiej jeszcze nie było: Mercedes-Maybach prezentuje nowe arcydzieło motoryzacyjnej inżynierii – G 650 Landaulet. To pierwszy samochód terenowy sygnowany przez markę Mercedes-Maybach i kolejny jej model po limuzynie Klasy S oraz kabriolecie S 650 Cabriolet. Wyśmienity silnik V12, osie portalowe, elektrycznie sterowany miękki dach i ekskluzywne wyposażenie w tylnej części kabiny sprawiają, że ten specjalny pojazd – którego produkcję ograniczono do 99 egzemplarzy – spełnia wymagania klientów, którzy oczekują od swojego auta najwyższych standardów.

G 650 Landaulet

G 650 Landaulet

Historia Klasy G obfituje w kamienie milowe i epokowe modele. Nowy Mercedes-Maybach G 650 Landaulet dowodzi, że definicję luksusu można zawsze awansować na kolejny poziom. I nie tylko: off-roadowa ikona po raz kolejny odkrywa siebie na nowo i dostarcza jeszcze więcej dowodów na potencjał, jaki ciągle w niej drzemie – nieprzerwanie od 1979 r., gdy rozpoczęto jej produkcję.

„Nazwa Maybach wywodzi się z samych początków motoryzacji. To symbol najwyższego luksusu i tradycji połączonych z zaawansowaną technologią. W 2015 r. otworzyliśmy nowy rozdział w klasie luksusowej, wprowadzając markę Mercedes-Maybach. Od tamtej pory wyprodukowaliśmy ponad 15 000 aut spod znaku Mercedes-Maybach. Jeden na dziesięć samochodów sprzedanych w segmencie Klasy S to właśnie Mercedes-Maybach. Wraz z wprowadzeniem Klasy G Landaulet poszerzamy ofertę tej marki o najbardziej ikoniczny i prestiżowy samochód terenowy na świecie. Piąty model po Klasach S z nadwoziem limuzyna, Pullman i Cabriolet oraz prototypie Vision 6 podkreśla znaczenie marki Mercedes-Maybach w rodzinie marek Mercedes-Maybach” – mówi dr Jens Thiemer, szef marketing Mercedes-Benz Cars.

Przy długości 5345 mm, rozstawie osi 3428 mm, wysokości 2235 mm i niemal półmetrowym prześwicie oraz obszernej, komfortowej kabinie z miejscem dla 4 osób G 650 Landaulet przekracza wszelkie standardy. To unikalna kombinacja luksusowej limuzyny z szoferem i auta terenowego. Podczas gdy kierowca i pasażer z przodu mają nad głowami zamknięty dach, podróżujący na osobnych fotelach z tyłu mogą cieszyć się maksymalnym komfortem również pod gołym niebem: duży miękki dach składa się elektrycznie za naciśnięciem przycisku. Na życzenie elektrycznie sterowana szklana przegroda może oddzielić przednią i tylną część kabiny. Co więcej, szkło można przyciemnić – wystarczy wcisnąć odpowiedni klawisz.

Najwyższej klasy fotele rozkładane do pozycji leżącej
Dzięki wydłużonemu o 578 mm rozstawowi osi pasażerowie Mercedesa-Maybacha G 650 Landaulet korzystają z dużej swobody. Pierwszoklasowe fotele z Klasy S znacząco zwiększają komfort i poczucie przestrzeni: elektrycznie regulowane w wielu płaszczyznach indywidualnie siedzenia można rozłożyć do pozycji całkowicie leżącej. Aktywne, wielokonturowe fotele z funkcją masażu ENERGIZING mają nadmuchiwane komory powietrzne dla zapewnienia wysokiego komfortu podróży i doskonałego trzymania bocznego. Dostępne programy masażu zapewniają lepsze samopoczucie – zgodnie z zasadą relaksującego masażu gorącymi kamieniami, w tym na gorąco. Koncepcję tylnych foteli uzupełniają podpórki pod nogi o regulowanej długości i nachyleniu.

Pozostałe wyposażenie G 650 Landaulet również nie pozostawia nic do życzenia. Podróżujący na tylnych fotelach mają do dyspozycji dużą konsolę biznesową z termicznymi uchwytami na kubki, pozwalającymi podgrzewać lub schładzać napoje przez długi czas. Za nimi znajdują się przyciski do sterowania szklaną przegrodą. Podobnie jak w przypadku siedzeń lotniczych konsolę centralną wyposażono w dwa łatwo rozkładane stoliki. Ich blaty mają skórzane pokrycie zapewniające wygodne pisanie i korzystanie z tabletów lub notebooków.

System indywidualnej rozrywki z dwoma monitorami z tyłu
Przed pojemnikami na napoje umiejscowiono panel sterowania klimatyzacją. Dalej znajduje się „kokpit G” zaprojektowany w stylu panelu wskaźników z trzema charakterystycznymi przełącznikami. Nie służą one jednak do włączania blokad dyferencjałów, lecz do sterowania oświetleniem kabiny oraz otwierania i zamykania dachu. „Kokpit G” wyposażono też w dwa schowki oraz typowe dla Klasy G uchwyty, przydatne podczas jazdy w terenie. Poprzeczna belka szklanej przegrody posłużyła również do montażu dwóch 10-calowych ekranów o wysokiej rozdzielczości.

Strona 1 z 212

A. D.

Print Friendly