Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nowy Ford Focus pokazany!

Ford zaprezentował w Londynie nową generację modelu Focus. I to od razu we wszystkich wersjach nadwoziowych! Nowością w gamie jest wariant o cechach crossovera nazwany Focus Active.

Focus czwartej generacji debiutuje dokładnie 20 lat po tym jak na ulicy wyjechały pierwsze egzemplarze kompaktowych Fordów pod tą nazwą. Do dziś wyprodukowano ponad 16 mln tych samochodów, z czego 7 mln sprzedano w Europie. Kompakt Forda powstał na nowej platformie podwoziowej C2. Rozstaw osi pojazdu wzrósł o 53 mm. Wyraźnie przybyło też miejsca w kabinie. Przed kolanami tylnych pasażerów przybyło ponad 50 milimetrów w porównaniu z poprzednią generacją Focusa. Szerokość na wysokości ramion tylnych pasażerów zwiększona o prawie 60 milimetrów.

Ford-Focus (10)Do napędu Focusa służą silniki EcoBoost o pojemności 1 litra dostępne w wersjach o mocy 85  KM, 100  KM i 125  KM, z kolei nowy 1,5-litrowy silnik EcoBoost oferuje 150  KM lub 182 KM. Nowy 1,5-litrowy silnik EcoBlue oferowany jest w wersjach o mocy 95 KM lub 120 KM. Gamę Diesli 2,0-litrowy silnik EcoBlue, który zapewnia moc 150  KM (370 Nm). Po raz pierwszy w Focusie będzie możliwość wyboru trybu jazdy: Normal, Sport i Eco.

Samochód możemy zamienić w mobilny hotspot WiFi z możliwością podłączenia do 10 urządzeń. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass możemy m.in. zlokalizować pojazd na rozległym parkingu, odblokować lub zablokować drzwi, zdalnie sprawdzić poziom paliwa, przebieg czas do przeglądu. A nawet uruchomić zdalnie pojazd w wersjach z ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

W samochodzie znajdziemy wiele nowinek z zakresu bezpieczeństwa, np. system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody czy układ ostrzegający o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową „pod prąd”. Trywialnym rozwiązaniem na tym tle wydaje się aktywny tempomat ACC z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i systemem utrzymania na pasie ruchu. Inną nowinką jest system reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe. Dostosowuje on sposób oświetlenia drogi jeszcze przed wejściem w zakręt, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda.

Focus będzie oferowany w wersjach Vignale, ST-Line, Active i Titanium różniących się wyposażeniem, ale i detalami nadwozia.

Przeczytaj również
Popularne