Hyundai-Kona_Electric (1)

Kona Electric – pierwszy elektryczny crossover Hyundaia

27 lutego 2018

Hyundai zaprezentował model Kona Electric. To jeden z pierwszych na rynku europejskim elektrycznych crossoverów segmentu B. Wcześniej pojawiła się na rynku np. nieco mniejsza Kia Soul EV.

Przód modelu Kona Electric jest niemal identyczny, jak ten w modelu z tradycyjnym napędem. Głównym, stylistycznym wyróżnikiem jest zamknięta, poprawiająca aerodynamikę samochodu osłona chłodnicy. Nowa platforma tego modelu umożliwia zaoszczędzenie przestrzeni poprzez integrację pakietu akumulatorów, nie wymagając kompromisów w zakresie przestronności wnętrza.

Hyundai-Kona_Electric (3)Kona Electric ma dwie wersje układu napędowego. Samochód w wersji z akumulatorami gwarantującymi zwiększony zasięg, jest w stanie pokonać do 470 kilometrów, dostarczając maksymalną moc 204 KM (150 kW). Dysponująca akumulatorami o pojemności 39,2 kWh, bazowa wersja ma zasięg do 300 kilometrów i silnik o mocy 135 KM (99 kW). Dzięki 395 Nm dostępnego natychmiast momentu samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 7.6 sekundy.

Ładowanie litowo-jonowych, polimerowych akumulatorów do 80% zajmuje około 54 minut z użyciem szybkiej ładowarki prądu stałego (DC), o mocy 100 kW. Ładowanie prądem zmiennym (AC) z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 7,2 kW zajmuje 9 godzin i 40 minut w przypadku pakietu akumulatorów, gwarantujących zwiększony zasięg oraz 6 godzin i 10 minut z pakietem akumulatorów o krótszym zasięgu.

Hyundai-Kona_Electric (2)Hyundaia został wyposażony w najnowsze rozwiązania z zakresu czynnego bezpieczeństwa oraz technologie wspomagające prowadzenie, m.in.: zapobieganie kolizjom (z funkcją wykrywania pieszych), ostrzeganie przed możliwością kolizji z pojazdami w martwym polu, ostrzeganie przed możliwością kolizji w ruchu poprzecznym podczas cofania, utrzymywanie samochodu na pasie ruchu, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, ostrzeganie o ograniczeniach prędkości i utrzymywanie samochodu centralnie na pasie ruchu, już od najniższej prędkości Lane Following Assist.

 

 

Akumulatory standardowe / silnik elektryczny (EV)

Silnik elektryczny
Typ silnik synchroniczny ze stałym magnesem
Moc maksymalna 99 kW/ 135 KM
Maksymalny moment obrotowy 395 Nm
Prędkość maksymalna 167 km/h

 

Akumulatory
Typ litowo-jonowe, polimerowe
Pojemność (kWh) 39,2

 

Pokładowa ładowarka
Maksymalna moc (kW) 7,2 (1-fazowa)
Czas ładowania
Czas ładowania / standardowe (AC) około 6 godzin 10 min
Czas ładowania / szybkie ładowanie (DC)

(podłączony do szybkiej ładowarki DC 100 kW)

około 54 min do 80% stanu naładowania

 

Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9.3
Zużycie energii elektrycznej (kWh/100 km) 14,8
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) 0 g/km
Całkowity zasięg na prądzie

(wewnętrzne cele WLTP)

do 300 km

 Akumulatory o zwiększonym zasięgu / silnik elektryczny (EV)

Silnik elektryczny
Typ silnik synchroniczny ze stałym magnesem
Moc maksymalna 150 kW/ 204 KM
Maksymalny moment obrotowy 395 Nm
Prędkość maksymalna 167 km/h

 

Akumulatory
Typ litowo-jonowe, polimerowe
Pojemność (kWh) 64

 

Pokładowa ładowarka
Maksymalna moc (kW) 7,2 (1-fazowa)
Czas ładowania
Czas ładowania / standardowe (AC) Około 9 godzin 40 min
Czas ładowania / szybkie ładowanie (DC) (podłączony do szybkiej ładowarki DC 100 kW) Około 54 min do 80% stanu naładowania

 

Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,6
Zużycie energii elektrycznej (kWh/100 km) 15,2
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) 0 g/km
Całkowity zasięg na prądzie

(wewnętrzne cele WLTP)

Do 470 km

 

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

Całkowita długość 4,175
Całkowita szerokość 1,800
Całkowita wysokość 1,565
Rozstaw osi 2,600
Przedni zwis 855
Tylny zwis 720

 Wewnętrzne

1szy rząd 2gi rząd
Przestrzeń nad głową 1,006 948
Przestrzeń dla nóg 1,054 850
Przestrzeń na wysokości ramion 1,410 1,380

 

Pojemność bagażnika (litry)

Bagaż z uwzględnieniem schowka na kabel do ładowania (l VDA) 332
Bagaż, nie uwzględniając schowka na kabel do ładowania (l VDA) 373