Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Hyundai i30 Wagon już oficjalnie

Podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie Hyundai zaprezentuje i30 nowej generacji w wersji Wagon – drugi model z rodziny i30, po debiutującej właśnie w salonach wersji 5-drzwiowej.

W zestawieniu z poprzednikiem i30 w wersji kombi oferuje większy bagażnik. Obecnie jego pojemność wynosi 602 l (w poprzedniku było to 528 l) oraz 1 650 l przy rozłożonych siedzeniach (1642 l w poprzedniku). Całkowita długość modelu i30 Wagon wynosi 4,585 mm (wersji 5-drzwiowej: 4,340 mm), wysokość 1,465 mm (1,475 mm z relingami dachowymi). Szerokość 1,795 mm i rozstaw osi 2,650 mm są takie same jak w wersji 5-drzwiowej.

Klienci mają do wyboru trzy silniki benzynowe i jeden silnik diesla 1.6l o trzech mocach. i30 Wagon dostępny jest z nowymi, benzynowymi jednostkami napędowymi – czterocylindrowym silnikiem 1.4 T-GDI o mocy 140 KM oraz trzycylindrowym silnikiem 1.0 T-GDI o mocy 120 KM.

Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje m.in system autonomicznego hamowania, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, inteligentne światła drogowe i system utrzymywania pasa ruchu.

Wykorzystujący radar przedni i kamery system AEB, działa w trzech fazach. Najpierw ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a następnie dozuje siłę hamowania zależnie od poziomu zagrożenia i maksymalnie ją zwiększa aby uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki, jeśli jest nieunikniona. Opcjonalna funkcja wykrywania pieszego wykorzystuje przedni radar i pomaga zapobiegać kolizji z pieszym.

Funkcja kontroli poziomu uwagi kierowcy, która na podstawie wzorców zachowania monitoruje jego czynności np. zmęczenie, również pomaga uniknąć potencjalnych wypadków.

Inteligentny tempomat (ASCC) - wykorzystujący radar przedni, umożliwia automatyczne utrzymywanie ustawionej prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu bez potrzeby naciskania pedału przyspieszenia lub hamulca. System działa przy prędkości od 0 do 180km/h. Jeśli ruch całkowicie się zatrzymuje, system dozuje siłę hamowania do momentu zatrzymania samochodu, a po oczyszczeniu drogi przyspiesza do zadanej wcześniej prędkości.

System monitorowania martwego pola (BSD) z asystentem pasa ruchu monitoruje obszar z tyłu pojazdu, także przy użyciu radaru. W razie wykrycia innego pojazdu zapalają się lampki ostrzegawcze w zewnętrznych lusterkach. Jeśli kierowca włączy wtedy kierunkowskaz, emitowany jest sygnał akustyczny. Dotyczy to również sytuacji, w której podczas zmieniania pasa ruchu zostanie wykryty inny pojazd.

System ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCTA) zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności, informując kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach.

System utrzymywania pasa ruchu (LKAS) ostrzega kierowcę przed niebezpiecznymi manewrami przy prędkości powyżej 60 km//h, analizując położenie samochodu. Emituje sygnał dźwiękowy, a w razie potrzeby koryguje tor jazdy i pomaga wyjść z niebezpiecznej sytuacji.

Funkcja SLIF rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości na podstawie obrazu z przedniej kamery i informacji z systemu nawigacyjnego oraz pokazuje ograniczenia prędkości w czasie rzeczywistym. Informacje są wyświetlane zarówno na wyświetlaczu systemu nawigacyjnego, jak i na zestawie wskaźników TFT.

Inteligentne światła drogowe (HBA) wykrywają w trybie automatycznym samochody nadjeżdżające z naprzeciwka lub jadące tym samym pasem ruchu i w razie potrzeby zmieniają się na światła mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu. Gdy nie są wykrywane żadne pojazdy, system automatycznie uaktywnia z powrotem światła drogowe, aby kierowca miał dłuższe pole widzenia.

Światowa premiera modelu i30 Nowej Generacji w wersji Wagon będzie miała miejsce podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie - 7 marca, na relację z których już teraz serdecznie zapraszamy!

PD / Hyundai

Przeczytaj również
Popularne