Seat-Leon ST1

Debiut Seata Leona w wersji kombi

23 lipca 2013

Seat-Leon ST1Seat Leon ST, czyli w wersji kombi, to pierwszy model z takim nadwoziem oferowany przez Seata w segmencie kompaktów. Wariant ten będzie miał swoją premierę na wrześniowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie.

W zeszłym roku wyprodukowano 321 tys. szt. Seatów, ale zamierzenia są bardziej ambitne. Wzrost udziału na rynku europejskim hiszpańska marka ma zawdzięczać głównie modelowi Leon oferowanemu aż w trzech wersjach nadwozia: pięciodrzwiowej (hatchback), trzydrzwiowej (coupe SC) oraz poszukiwanym w firmach kombi (ST).

Seat-Leon ST2Leon powstał w oparciu o platformę MQB i w porównaniu z poprzednikiem ma 15% sztywniejsze nadwozie. Masa modelu ST wzrosła przeciętnie o 45 kg w porównaniu z hatchbackiem. Producent zastosował w przednim zawieszeniu kolumny McPhersona na ramie pomocniczej. W większości modeli z tyłu montowana jest belka skrętna, ale od wersji o mocy 150 KM pojawia się w jej miejsce zawieszenie wielowahaczowe.

Leon ST ma stonowaną sylwetkę, ale dzięki licznym ostrym liniom ma w sobie wiele zadziorności. Różnice w porównaniu z hatchbackiem widoczne są dopiero od słupka C. Na tylnym zwisie nadwozie wydłużono o 27 cm. Niezwykłe wrażenie robią diody LED w reflektorach i lampach tylnych, ale poprawiają one wygląd pojazdów dopiero od trzeciej wersji wyposażenia. Wykończenie kabiny i ergonomia plasują Seata w grupie czołowych modeli na rynku. Lepsze tworzywa to druga, po większej obszerności kabiny, mocno odczuwalna zmiana w porównaniu z odchodzącym modelem. W środku kompaktowego Seata zdecydowanie więcej miejsca udało się wygospodarować na tylnej kanapie dzięki, np. wyżej poprowadzonej linii dachu w tylnej części. Bagażnik w nowym Leonie ST ma pojemność 587 litrów a po rozłożeniu tylnej kanapy powiększa się do 1470 litrów.

Seat-Leon STW podstawowej wersji Leona nie zabrakło w wyposażeniu sześciu poduszek powietrznych, elektrycznych szyb przednich i lusterek oraz fotela regulowanego na wysokość. Producent dorzuca opcjonalnie kilka znanych z innych aut Grupy Volkswagena układów takich jak system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, asystenta pasa ruchu oraz asystenta świateł drogowych – automatycznie zmniejszającego natężenie oświetlenia gdy zbliża się inny pojazd.

PD

 
 

P.D.

Print Friendly