Koncern Renault zaprezentował pierwszy model pick-up o ładowności jednej tony. Sprzedaż modelu Alaskan rozpoczyna się najpierw w Kolumbii, a następnie innych krajach Ameryki Łacińskiej. Z czasem jednak trafi on również do Europy.
Renault Alaskan jest bliźniaczą konstrukcją dla modelu Nissan NP300 Navara. Nazwa Alaskan inspirowana była słowem „Alaska”, które znaczy „Wielki Ląd”. Alaskan powstał w oparciu o ramę. Pojazd ten może się pochwalić prześwitem wynoszącym 23 cm. Komfort jazdy tym pick-upem jest wyższy w porównaniu do wielu rywali, ponieważ w miejsce klasycznego tylnego zawieszenia z resorami piórowymi zastosowano w tym pojeździe zawieszenie z pięcioma wahaczami.
Alaskan jest wyposażony w czterocylindrowy silnik diesla Renault twin-turbo 2,3 litra dCi, który odnajdujemy również w gamie modelu Renault Master. Może on osiągać moc 160 lub 190 KM. Poza Europą pod maską będziemy mogli także znaleźć motor benzynowy 2,5-litra o mocy 160 KM. Napęd na dwa lub cztery koła będzie w Alaskanie przenoszony poprzez mechaniczne skrzynie 6-biegowe lub skrzynie automatyczne 7-biegowe.
W wyposażeniu pojazdu znajdziemy m.in. system wspomagania ruszania pod górę (HSA), system kontroli zjazdu z pochyłości (HDC). Samochód będziemy mogli otwierać bez użycia kluczyka dzięki systemowi Hands Free, z przyciskiem do rozruchu silnika. W kabinie, zależnie od wersji, na środku deski rozdzielczej znajdziemy system nawigacji z ekranem dotykowym 7-calowym. Dodatkową orientację w przestrzeni ułatwi nam system kamer 360° (zamontowanych w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie), których obraz będzie pokazywany na centralnym ekranie.
PD / Renault