VW_autonomiczne (2)

Volkswagen partnerem konferencji „Autonomiczna przyszłość transportu drogowego”

20 września 2017

Volkswagen był głównym partnerem konferencji „Autonomiczna przyszłość transportu drogowego” odbywającej się w Warszawie, zorganizowanej w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju. Volkswagen omawiając przyszłość motoryzacji zaprezentował wizję samochodów elektrycznych nowej generacji oraz samochodów autonomicznych.

„Przyszłość motoryzacji należy do samochodów elektrycznych i autonomicznych. Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zaprezentowaliśmy auta elektryczne nowej generacji, w tym model I.D., który na jednym ładowaniu potrafi przejechać 600 km, naładowanie jego baterii do 80% trwa ok. 30 minut, a którego cena w momencie debiutu w salonach w 2020 roku będzie porównywalna z ceną Golfa z silnikiem wysokoprężnym o podobnej mocy. Pięć lat po rynkowej premierze, w 2025 roku, I.D. stanie się pierwszym w pełni autonomicznym modelem Volkswagena. To niezwykle ważne, gdyż ok. 90 procent wypadków powodowanych jest przez człowieka, a automatyzacja jazdy jest w stanie im zapobiegać. Już dziś, oferowane przez nas samochody, począwszy od nowego Polo, przez Golfa, Passata czy Arteona wyposażone są w innowacyjne, bardzo zaawansowane systemy, sprawiające że podróż jest nie tylko bardziej komfortowa, ale również bezpieczniejsza” – powiedział Tomasz Tonder, rzecznik prasowy marki Volkswagen.

Podczas wciąż trwającej Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA) we Frankfurcie marka Volkswagen została wyróżniona licznymi nagrodami przyznawanymi za design i innowacje. Szczególne znaczenie miał wśród nich tytuł „Most Innovative Brand 2017” przyznany marce Volkswagen przez jury Plus X Award. Wcześniej w tym roku Volkswagen został wyróżniony także przez Center of Automotive Management (CAM) tytułem „Najbardziej Innowacyjnej Marki Wielkoseryjnej”. Nagroda ciesząca się ogromnym prestiżem w branży została wręczona podczas specjalnej uroczystości we Frankfurcie Stefanowi Giesowi, dyrektorowi Działu Konstrukcji Układów Jezdnych w Volkswagenie. Center of Automotive Management jest niezależnym instytutem naukowym prowadzącym doświadczalne badania nad pojazdami i wraz z PricewaterhouseCoopers od kilku lat co roku przyznaje nagrody dla najbardziej innowacyjnych producentów samochodów. W tegorocznych badaniach uwzględniono 60 globalnych marek samochodowych. Volkswagen obronił tytuł, jaki przyznano mu już w ubiegłym roku.

W oficjalnym dokumencie CAM i PwC uzasadniającym przyznanie tegorocznej nagrody napisano: „Prezentując ponad 60 różnych innowacji Volkswagen okazał się najbardziej innowacyjną masową marką i to z dużą przewagą nad konkurentami”. Obok wielokrotnie nagradzanych systemów zwiększających bezpieczeństwo podróżowania – jak system automatycznego hamowania po kolizji i Emergency Assist, który gdy kierowca (np. z powodu zasłabnięcia) przestanie kontrolować pojazd, nie tylko spowoduje wyhamowanie samochodu (w zakresie możliwości urządzenia), ale też skieruje go na skrajny prawy pas jezdni, jeśli ten okaże się w danej chwili wolny – wysoko oceniono system wspomagający manewrowanie autem z przyczepą (Trailer Assist). System ten Volkswagen oferuje teraz nie tylko w Passacie i Tiguanie, ale również w bardzo popularnym Golfie, który jest najchętniej kupowanym autem w Europie.

Od debiutu nowego Polo, skonstruowanego na modułowej platformie MQB, wiele systemów dostępnych do tej pory w większych i droższych modelach Volkswagena jest dostępnych także w jednym z najbardziej zaawansowanych na świecie małych samochodów. Już wersja podstawowa nowego Polo jest seryjnie wyposażona w system obserwacji otoczenia przed autem z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i z systemem wykrywania pieszych. Po raz pierwszy do wyposażenia seryjnego Polo należy również układ automatycznego hamowania po kolizji, który pomaga uniknąć kolejnych zderzeń lub zminimalizować ich skutki. Za sprawą systemów asystujących, dostępnych jako wyposażenie dodatkowe, ułatwiających zmianę pasa ruchu czy wyjazd z miejsca parkingowego oraz aktywnemu tempomatowi, Polo jest jednym z najbezpieczniejszych i najbardziej komfortowych w użytkowaniu aut w swoim segmencie.
Nową flagową limuzynę – Arteon – Volkswagen wyposażył w systemy asystujące, które działają z wyprzedzeniem. Należą do nich aktywny tempomat (ACC) nowej generacji, który uwzględnia teraz, między innymi, ograniczenia prędkości, zakręty, ronda i rozjazdy dróg, automatycznie dopasowując do nich prędkość jazdy samochodu (w ramach możliwości działania systemu i stosownie do przepisów w danym kraju) oraz nowe dynamiczne reflektory skrętne działające z wyprzedzeniem, które – dzięki danym GPS oraz danym pochodzącym z nawigacji – „wiedzą” wcześniej kiedy samochód znajdzie się w zakręcie i uruchamiają funkcję doświetlania jeszcze zanim Arteon wjedzie w łuk drogi. Wyposażony w te systemy Volkswagen Arteon spełnia wymagania drugiego poziomu w pięciostopniowej skali autonomicznej jazdy.

Volkswagen