Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

To nie kwestia braku zaufania, czyli jak przekonać swoich kierowców do monitoringu pojazdu

Dla większości firm korzyści płynące z monitorowania pojazdów są oczywiste. W celu pełnego wykorzystania możliwości i udogodnienia, jakie firmie przynosi monitoring floty, niezbędne jest przekonanie kierowców do tego rozwiązania. Jak tego dokonać? Oto pięć sprawdzonych sposobów:


  1. Bądź szczery ze swoją załogą

Powiedz swoim kierowcom, że zdecydowałeś się wdrożyć system do monitorowania w swoich pojazdach. Nie utrzymuj tego w tajemnicy ani nie ujawniaj tego po fakcie. Szczera, przeprowadzona z odpowiednim wyprzedzeniem rozmowa o planach w tym zakresie pomoże zbudować zaufanie i uzyskać akceptację ze strony kierowców.

  1. Powiedz im, jak sami na tym skorzystają

Niech twoi kierowcy dowiedzą się, jak monitoring GPS uczyni ich pracę łatwiejszą, bardziej bezpieczną, a często nawet pomoże uchronić ich przed kłopotami. Z kolei z listy obowiązków być może odejdzie im spora część żmudnej i ogólnie nielubianej pracy papierkowej. W razie nieszczęśliwego zdarzenia, będziesz w stanie wysłać pomoc we wskazane przez GPS miejsce, a jeśli kierowca zostanie niesłusznie oskarżony np. o niedotrzymanie terminu dostawy lub złamanie przepisów, możliwe będzie dostarczenie dowodów wskazujących, kto miał rację.

  1. Powiedz im, jak skorzysta na tym firma

Nie ma powodów, aby nie wskazać kierowcom problemów w twojej działalności, które monitoring floty pomoże rozwiązać. Jeśli np. sami wiedzą o nieautoryzowanych trasach realizowanych przez swoich kolegów, prawdopodobnie widzą w tym nadużycie i szkodę dla firmy tak samo jak ty, a sprawa nie jest im do końca obojętna. Pokaż swoim pracownikom jak monitoring poprawi efektywność codziennej działalności: terminowość, planowanie, obsługę klienta, a w ostatecznym rozrachunku zwiększy dochody formy.

  1. Pokaż im, jak to działa.

Zaangażuj swoich kierowców w proces wdrożenia, a następnie codzienną eksploatację systemu. Wykorzystuj udostępnione wraz z narzędziem do monitoringu internetowe materiały szkoleniowe. Pamiętaj: edukacja kierowców w zakresie korzystania z systemu jest kluczem do tego, aby oswoili się z nim i pozbyli oporów przed jego wdrożeniem.

  1. Nagradzaj ich za dobre wyniki.

Dzięki narzędziu do monitorowania pojazdów będziesz dysponował wiedzą, którzy kierowcy trzymają się swoich tras, prowadzą pojazdy zgodnie z przepisami oraz zasadami racjonalnej eksploatacji, a także terminowo docierają do swoich destynacji. Rozważ wprowadzenie jakichś korzyści, np. bonusów, kart zniżkowych, a także innych nagród przyznawanych za indywidualne osiągnięcia.

Wdrożenie systemu do monitorowania twoich pojazdów może przynieść ogromne korzyści. Zbudowanie zaufania między tobą, a twoim zespołem ma dla tego procesu fundamentalne znaczenie, dlatego upewnij się, że zaangażujesz ich w ten process. Pomocne będzie również wskazanie kierowcom, jak wykorzystywane narzędzie pomoże im sprawniej wykonywać ich codzienne obowiązki, uczyni ich pracę bezpieczniejszą, a także przysłuży się całej firmie.

Czas, abyś pomyślał, jak przybliżyć twoim kierowcom monitoring pojazdów i skutecznie go wdrożyć w twojej firmie. Potencjalne korzyści są nie do przecenienia.

Krzysztof Kuros, Dyrektor Sprzedaży Verizon Connect 

Przeczytaj również
Popularne