Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Nadchodzi PTF SKFS 2015

Już za niecałe trzy miesiące odbędzie się część praktyczna Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS. Kolejna odsłona testu obędzie się w trzecim tygodniu września w Hotelu 500 w Zegrzu koło Warszawy. Ja co roku Kapituła PTF SKFS wsparła się wiedzą i doświadczeniem takich firm jak: SAMAR, Eurotaxglass's.

Część teoretyczna PTF SKFS rozpoczęła się w lutym b.r. Auta do testu nominowane były na podstawie zestawienia przygotowanego przez Partnera Merytorycznego projektu – SAMAR Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego. Zestawienie obejmowało po 15 samochodów na każdy segment najczęściej kupowanych przez klientów instytucjonalnych w Polsce. W teście udział wezmą pojazdy w analogicznej wersji wyposażenia. Kapituła PTF SKFS, którą w tym roku tworzy aż 18 osób z szeregów SKFS określiła także rodzaj nadwozia oraz napędu pojazdów, jakie mają wziąć udział w teście. Wartości rezydualne pojazdów biorących udział w PTF SKFS 2014 przygotował Partner Merytoryczny – firma Eurotaxglass's.

Tegoroczna edycja testu upłynie pod znakiem aut dostawczych. Uczestnicy PTF SKFS po raz pierwszy w historii projektu pod lupę wezmą dwa dodatkowe segmenty pojazdów: auta średnie dostawcze i auta duże dostawcze. Łącznie do drugiego etapu, części praktycznej testu zakwalifikowało się 60 pojazdów w siedmiu segmentach: A, B, C, D, auta małe dostawcze, auta średnie dostawcze, auta duże dostawcze.

Część praktyczna PTF SKFS trwać będzie aż trzy dni. Każdego dnia testowane będą inne segmenty pojazdów, aby nie zakłócać obiektywnej oceny fleet managerów (15 września – segment A i B, 16 września – segment C i D, 17 września – segment auta małe dostawcze, auta średnie dostawcze i auta duże dostawcze). W tegorocznej edycji testu, SATIS GPS zadba o wyposażenie samochodów w najnowsze rozwiązania w zakresie telematyki pojazdowej. Pozwoli to nie tylko na bieżące monitorowanie aut biorących udział w naszym teście, ale przede wszystkim umożliwi precyzyjne raportowanie zmiennych, niezwykle istotnych z punktu widzenia optymalizacji kosztów związanych z zarządzaniem parkiem samochodowym. W dostarczonym przez SATIS GPS systemie zostanie graficznie zobrazowana trasa 35 kilometrowego przejazdu oraz istotne punkty pośrednie. Dzięki temu będzie istniała możliwość bardzo precyzyjnego porównywania wyników osiąganych przez auta poszczególnych w poszczególnych segmentach oraz poszczególnych kierowców.

Subiektywna ocena fleet managera
Ocena pojazdu dokonywana przez fleet managera jest tylko składową wpływającą na wynik końcowy PTF SKFS 2014. Dokonywana jest ona podczas praktycznej części testu. Uczestnicy wypełniają karty oceny pojazdu. Ocena pojazdu jest wykonywana w skali od 1 do 10 pkt., według zasady, że 5 pkt. wystawia się dla kryterium które w niczym nie odbiega od przyjętego standardu dla samochodu flotowego. Wystawienie oceny od 6 do 10 pkt. świadczy o ponadstandardowej ocenie przez testującego, wystawienie oceny poniżej 5 pkt. świadczy że w ocenie testującego samochód odbiega od przyjętego powszechnie standardu flotowego. Podczas dokonywania oceny wnętrza pojazdu szczególną uwagę zwracano na jego ergonomię, deski rozdzielczej ilość i rozmieszczenie dodatków takich jak schowki, uchwyty, półki w drzwiach, możliwość podłączenia mediów zewn., USB, atrakcyjność rozwiązań oraz jakość materiałów i wykończenia deski rozdzielczej, tapicerki itp. Ocenę przestrzeni bagażowej dokonuje się pod względem jej standardowej pojemności, możliwości zwiększenia przestrzeni bagażowej, wyposażenia dodatkowego, schowków i pojemników. Podczas oceny systemów bezpieczeństwa zwraca się uwagę na liczbę i rozmieszczenie poduszek i kurtyn powietrznych. Podczas jazdy testowej szczególną uwagę zwraca się na wszystkie parametry oceny pojazdu, komfort zawieszenia, poziom hałasu, widoczność z pozycji kierowcy, dynamikę silnika, działanie skrzyni biegów w miarę możliwości oceń działanie systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

Wyłonienie zwycięzców
Zwycięzcę w PTF SKFS wyłania się wg kryteriów oceny. Każde kryterium ma przyporządkowane wagę wg której wymnażany jest wynik, co daje wartość finalną w rankingu końcowym.

Kryteria oceny pojazdów:
- ocena wyglądu zewnętrznego
- ocena funkcjonalności wnętrza
- ocena z jazdy testowej
- koszt zakupu + serwisowania
- wartość rezydualna
- zużycie paliwa
- emisja CO2

Koszt zakupu i koszt serwisowania
Koszt zakupu oraz koszty serwisowania przygotowywane są przez członków Kapituły. Zebrane dane poddawane są dwukrotnej weryfikacji. Koszty serwisowania wyrażone wyłącznie w kwotach netto, bez rabatów.

Wartości rezydualne
Wartości rezydualne pojazdów biorących udział w PTF SKFS 2014 przygotował Partner Merytoryczny projektu – firma EurotaxGlass's. Wartości rezydualne pojazdów przyjęte są dla przebiegu 120 tys. km oraz użytkowania przez 36 miesięcy.

Zużycie Paliwa
Zużycie paliwa mierzone jest na podstawie danych zebranych podczas testu dzięki zastosowaniu systemów telemetrycznych.

Emisja CO2
Emisja CO2 samochodów biorących udział w teście zbierana jest od importerów.

Wyniki PTF SKFS ogłoszone zostaną podczas Gali SKFS, która w tym roku odbędzie się 6 listopada w Warszawie. Tego dnia odbędzie się także emisja II edycji Vademecum PTF SKFS opracowanego przez członków SKFS, oraz ekspertów rynku flotowego.

Źródło: SKFS

Przeczytaj również
Popularne