Rodzina kompaktowych Mercedesów nie przestaje się powiększać - pod koniec 2018 roku do sprzedaży trafi Klasa A Limuzyna.
Praktyczne wnętrze
Czterodrzwiowy sedan ma rozstaw osi o długości 2729 mm i dynamiczne, a zarazem zwarte proporcje z krótkimi zwisami nadwozia. W zakresie przestrzeni nad głowami podróżujących z tyłu plasuje się na szczycie swojego segmentu. Samochód oferuje wszystkie zalety nowej Klasy A, m.in.: nowoczesne, efektywne silniki, wysoki poziom bezpieczeństwa, jaki zapewniają zaawansowane systemy wspomagające z funkcjami z Klasy S, oraz intuicyjny w obsłudze, samouczący się system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience).
Klasa A Limuzyna ma bagażnik o pojemność 420 litrów, który został zaprojektowany pod kątem praktycznego wykorzystania przestrzeni. Otwór załadunkowy jest bardzo duży – mierzy 950 mm szerokości, a przekątna pomiędzy zamkiem a dolną krawędzią tylnej szyby wynosi 462 mm. Pozwala to na komfortowe pakowanie i rozpakowywanie większych bagaży.
Aerodynamika
Ze współczynnikiem oporu powietrza Cd równym 0,22 i powierzchnią czołową 2,19 m² nowa Klasa A Limuzyna ma najniższy opór aerodynamiczny spośród wszystkich produkowanych seryjnie samochodów na świecie – a tym samym broni globalnego rekordu ustanowionego przez model CLA Coupé. Dobre własności aerodynamiczne są kluczowe, jeśli chodzi o ograniczenie zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach drogowych. Szereg detali zoptymalizowano dzięki wykorzystaniu pętli obliczeniowych, symulacji CAE (komputerowe wspomaganie prac inżynierskich) oraz pomiarów w tunelu aerodynamicznym w Sindelfingen. Zakres działań objął również rozległą koncepcję uszczelnień (w tym uszczelki wokół reflektorów), a także niemal całkowitą zabudowę podwozia, włącznie z osłonami komory silnikowej, podłogi, elementów tylnej osi, dyfuzora oraz innych elementów. Przednie i tylne spojlery zoptymalizowano specjalnie z myślą o pokierowaniu strumienia powietrza wokół kół – w sposób tak efektywny, jak to tylko możliwe. Także obręcze i opony przeszły aerodynamiczny „tuning”. Zależnie od rynku dostępna jest dwuczęściowa zasłona za głównym wlotem powietrza. Minimalizuje ona zawirowania powietrza w komorze silnikowej.
Historia i debiut
Samochód zadebiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu (4-14 października). W 2013 r. czterodrzwiowy CLA Coupé został pierwszym kompaktowym modelem Mercedesa sprzedawanym na amerykańskim rynku. W 2017 r. blisko jeden na dwóch nabywców kompaktowych aut z gwiazdą w USA był wcześniej użytkownikiem konkurencyjnego pojazdu, a ponad 50% właścicieli CLA nigdy wcześniej nie miało Mercedesa. W 1997 r. Klasa A dała początek segmentowi kompaktowych modeli Mercedes-Benz. Od tamtej pory sprzedano ponad 6 mln samochodów z tej rodziny. Klasa A Limuzyna, jako siódmy model w gamie, stanowi kolejne poszerzenie palety kompaktowych Mercedesów – a jego wprowadzenie stanowi logiczne posunięcie, ponieważ wraz z Klasami C, E i S producent ze Stuttgartu ma teraz w ofercie więcej limuzyn premium niż większość spośród pozostałych marek.
Silniki
W chwili debiutu nowa Klasa A Limuzyna dostępna jest z następującymi silnikami:
Wyposażenie i wykończenie:
KEYLESS-GO oraz HANDS-FREE ACCESS dostępne na życzenie Już bazowy model wyróżnia się szerokim zakresem wyposażenia. Standardowa specyfikacja obejmuje MBUX – system informacyjnorozrywkowy Mercedes-Benz User Experience z dotykowym ekranem, a także najnowszej generacji systemy wspomagające, takie jak Active Brake Assist czy Active Lane Keeping Assist. Ponadto Klasę A Limuzyna można spersonalizować, decydując się na jedną z linii designu i wyposażenia (Style, Progressive oraz AMG Line), pakiet Night bądź dodatkowe elementy wyposażenia. Jedną z opcji będzie pakiet KEYLESS-GO z funkcją bezdotykowego dostępu HANDS-FREE ACCESS, która pozwala całkowicie otworzyć pokrywę bagażnika ruchem stopy pod zderzakiem. W ciągu roku od debiutu Klasa A Limuzyna będzie dostępna w specjalnej wersji Edition 1, wyróżniającej się m.in. akcentami karoserii i wnętrza w kolorze miedzi.
Źródło, Mercedes