Fiesta WRC

Fiesta WRC – nowe służbówki dla kierowców M-Sport

11 stycznia 2019

Kierowcy pracujący dla M-Sport-u otrzymali na sezon 2019 nowe samochody służbowe, z nowym malowaniem. Trochę im zazdrościmy… Fiesta WRC ponownie zostanie polakierowana na kolor określany jako „azotowy niebieski”.

Fiesta WRC - tył

Fiesta WRC – tył

Fiesta WRC lakierowana była na kolor „azotowy niebieski” po raz ostatni w 2016 roku. Z Forda Fiesty WRC jednocześnie zniknęło logo Red Bulla. To efekt odejścia z zespołu sześciokrotnego mistrza świata Sebastiena Ogiera. Pojawiły się natomiast logotypy należące do M-Sportu, Castrola, Michelina oraz Forda.

Fiesta WRC 2019

Fiesta WRC 2019

W nadchodzącym sezonie etatowymi kierowcami teamu będą tylko Elfyn Evans i Teemu Suninen. Choć przez zespół przewiną się też inni zawodnicy. Zobaczymy w nim na pewno jeszcze Pontusa Tidemanda oraz Gusa Greensmitha. Pierwszy z wymienionych ma zapewnione występy w Rajdzie Monte Carlo i Rajdzie Szwecji, drugi w Rajdzie Portugalii.

Ford Fiesta WRC M-Sport

Ford Fiesta WRC M-Sport

Nadchodzący sezon będzie ważny dla M-Sportu. Mam kilka projektów, w tym uruchomienie naszego centrum rozwoju. Fantastycznie jest zobaczyć auto na torze testowym. To dwa projekty, z których jestem niezmiernie dumny. Wsparcie naszych kolegów z Forda, MS-RT, Castrola i Michelina jest dobrze zaprezentowane. Chciałbym skorzystać z okazji i podziękować wszystkim, ponieważ bez ich wsparcia nie bylibyśmy w stanie kontynuować startów w WRC – powiedział szef M-Sportu-u, Malcolm Wilson.

Trzy pozostałe zespoły w WRC – Toyota, Hyundai i Citroen – powinny pokazać tegoroczne barwy swoich maszyn w najbliższą sobotę.

Fiesta WRC w detalach

Fiesta WRC - przód

Fiesta WRC – przód

Fiestę WRC napędza silnik 1.6 EcoBoost, sterowany przez komputer Coswortha, wspomagany turbosprężarką firmy Garrett. Rozwija on moc 380 KM i moment obrotowy 450 Nm. Auto ma stały napęd na obie osie, mechaniczny przedni i tylny dyferencjał oraz aktywny dyferencjał międzyosiowy oraz wielopłytkowe sprzęgło dostarczane przez M-Sport i AP Racing. Ford Fiesta WRC ma też układ hamulcowy firmy Brembo, a średnica tarcz w zależności od nawierzchni wynosi od 300 (przód i tył na szutry) do 370/355 mm (przód i tył na asfalty). Oczywiście zaciski są 4-tłoczkowe, a hamulec ręczny jest hydrauliczny. Układ kierowniczy ma przełożenie 12:1, a pełny skręt od lewej do prawej strony to zaledwie 1,5 obrotu kierownicą. W zależności od nawierzchni stosowane są obręcze 7J15 (śnieg i szutry) lub 8J18 (asfalt) wykonane z magnezu. Waga samochodu to zaledwie 1190 kg, a zbiornik paliwa (ulokowany centralnie ma objętość 75 l).

Fiesta WRC - dynamika

Fiesta WRC – dynamika

Źródło, Ford