Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Fiat 500X - w starym ciele młody duch

Fiat 500X należy jest jednym z pięciu najchętniej kupowanych crossoverów w Europie i jednocześnie wabikiem, który przyciąga do marki Fiat aż 62% nowych klientów. Model ten przeszedł gruntowną modernizację. Pokazujemy co się w nim zmieniło.

Fiat 500X przód

Nowe światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz reflektory full LED, które rzucają na drogę o 20% więcej światła więcej niż reflektory xenonowe, to niby drobiazgi, ale mocno zmieniły one oblicze włoskiego crossovera. W wersji Urban pojawiły się zderzaki przedni i tylny o nowym kształcie, zaś w wersjach City Cross i Cross nowe osłony na zderzakach. Fiat poprawił też materiały, którymi wykończono kabinę, zmienił kierownicę, oraz zegary, które łączą klasykę z nowoczesnością za sprawą 3,5-calowego ekranu komputera pokładowego. System nawigacyjno - multimedialny Uconnect również został zmodernizowany i zapewnia teraz pełną kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto. Opcjonalnie można go rozszerzyć o kamerę cofania, a dzięki specjalnym aplikacjom oferuje streaming muzyki, odczytywanie sms-ów oraz funkcję rozpoznawania głosowego.

Fiat 500X full led

Za kierownicą 500-tki X poczuć się naprawdę pewnie, m.in dzięki systemowi rozpoznawania znaków drogowych z funkcją ostrzegania o nadmiernej prędkości, systemom pomagającym bezpiecznie zmienić pas lub utrzymać się na właściwym pasie ruchu. Fiat 500X automatycznie zatrzyma się przed pieszym lub innym pojazdem w mieście, pomoże też kierowcy bezpiecznie wyjechać z miejsca parkingowego tyłem. Poza miastem bardzo przydatny okazuje się aktywny tempomat.

Fiat 500X wnętrze

Fiat 500X oferuje po raz pierwszy w gamie Fiata nową rodzinę silników trzy- i czterocylindrowych FireFly Turbo, które gwarantują niesamowitą satysfakcję z jazdy i zużycie paliwa niższe nawet o 20% w porównaniu z poprzednimi silnikami benzynowymi, i jednocześnie są o 20% bardziej ciche w porównaniu z silnikami turbodiesel o podobnych parametrach. Nowe benzynowe silniki w 500X mają w standardzie filtr cząstek stałych GPF i spełniają normę emisji spalin Euro 6D_TEMP. Zostały one przetestowane podczas ponad 75 000 godzin analiz wirtualnych, 60 000 godzin testów na hamowni i 5 milionów kilometrów przejechanych na całym świecie, aby udowodnić, że są solidne i niezawodne. FireFly Turbo we Fianie 500X są dostępne w dwóch konfiguracjach: 1-litrowy trzycylindrowy silnik rozwija moc 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną. Mocniejszy, 4-cylindrowy 1.3 rozwija moc 150 KM, moment obrotowy 270 Nm i współpracuje z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym suchym sprzęgłem DDCT. Oba silniki oferowane są tylko w połączeniu z napędem na przednie koła. gamę silników benzynowych nowej 500X uzupełnia niezawodny 1.6 E-Torq o mocy 110 KM, połączony z manualną skrzynią biegów i napędem na przód, który został odnowiony, aby spełniać wymogi normy środowiskowej Euro 6D.

Fiat 500 UConnect

Miłośnicy diesli mają do wyboru dwa silniki - 1.6 l lub 2.0 l.  Silnik 1.6-turbodiesel MultiJet II rozwija moc 120 KM i jest dostępny z manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową DDCT oraz z napędem na przednią oś. 2-litrowy MultiJet II rozwija moc 150 KM, która jest przenoszona na obie osie za pomocą 9-biegowej hydraulicznej przekłądni AISIN. O skuteczne oczyszczanie spalin dbają katalizatory SCR z wtryskiem AdBlue, który redukuje emisję azotu (NOx) i DPF (Diesel Particulate Filter) w celu wychwytywania i redukcji cząstek stałych.

Fiat 500X

Nowe Fiaty 500X już wjechały do salonów sprzedaży. Za odmianę Urban trzeba zapłacić 67 000 zł, za City Cross 70 000 zł, zaś za Cross 75 000 zł. Wersję z napędem 4x4 wyceniono na 104 000 zł. Każdą z nich można doposażyć w osobne elementy wyposażenie lub atrakcyjnie skonfigurowane i rozsądnie wycenione pakiety.

 

Przeczytaj również
Popularne