Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Evoltis - hybrydowe Subaru!

Coś się kończy, a coś się zaczyna, ponieważ Subaru zamierza do końca roku wprowadzić na rynek swój pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in. Nowy model prawdopodobnie otrzyma nazwę Evoltis i jak mówi dyrektor techniczny japońskiej marki, przy budowie auta wykorzystana zostanie technologia hybrydowa Toyoty.

Kilka lat temu obie japońskie firmy współpracowały przy budowie bliźniaczych sportowych coupe – Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Obecnie Subaru pracuje nad swoim pierwszym samochodem z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka (plug-in). Nowy model marki ma trafić do salonów pod koniec tego roku. Prawdopodobnie będzie się nazywał Evoltis – taką nazwę Subaru Corporation zastrzegło w amerykańskim urzędzie patentowym. Nowa hybryda Subaru zadebiutuje przed końcem roku. W ten sposób japoński producent spełni wymagania California Zero Emission Vehicle.

To nie koniec planów rozwojowych związanych z napędami alternatywnymi, ponieważ w dalszej przyszłości Subaru zbuduje także samochód elektryczny. Niedawno Takeshi Tachimori, dyrektor techniczny Subaru, powiedział, że w czasie pracy nad własną hybrydą plug-in firma opierała się na technologii Toyoty w największym możliwym stopniu. W sumie jest to zrozumiałe, ponieważ Toyota jest właścicielem 16,8% akcji Subaru.

Subaru mogło także skorzystać z hybrydowego napędu 4x4 Toyoty – E-Four, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny do napędzania tylnej osi, podczas gdy przednia oś jest napędzana benzynowo-elektrycznym układem hybrydowym. Z tego rozwiązania korzysta Toyota RAV4 Hybrid oraz Toyota Prius na japońskim rynku.

Subaru Evoltis Plug In Hybrid

Przypomnijmy tylko, Toyota jest największym producentem aut hybrydowych na świecie. Japoński koncern oferuje obecnie na świecie 35 modeli hybrydowych, w tym jeden ładowany z zewnętrznej sieci – Prius Plug-in Hybrid, znany na amerykańskim rynku jako Prius Prime. Toyota Prius Plug-in Hybrid jest najbardziej oszczędnym na świecie samochodem hybrydowym z akumulatorem ładowanym z zewnętrznej sieci, co potwierdziły badania amerykańskiej agencji EPA. Model ten wykorzystuje napęd hybrydowy czwartej generacji, taki sam jak w nowym Priusie, z funkcją ładowania akumulatora podczas jazdy przy zwalnianiu i hamowaniu. Auto ma zasięg 50 km na samym silniku elektrycznym, na którym może rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h. Przy wyższych prędkościach uruchamia się silnik benzynowy, który współpracuje z elektrycznym na tej samej zasadzie jak w każdej innej hybrydzie Toyoty – wspomaga przy nabieraniu prędkości i odzyskuje energię podczas zwalniania. Subaru Evoltis prawdopodobnie będzie mógł się pochwalić bardzo zbliżonymi osiągami.

Źródło, Toyota

Przeczytaj również
Popularne