Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Sukcesy Nissana w Polsce w 2015 roku

2015 rok był dla Nissana w Polsce niezwykle udany. Marka zanotowała jeden z najwyższych na rynku wzrostów sprzedaży w porównaniu z rokiem 2014, o 20,6%, podczas gdy dla całego rynku samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t wskaźnik ten wyniósł 9,37%. W przypadku samochodów osobowych Nissan może pochwalić się wzrostem o 22,6%, znacznie wyższym niż 8,3% dla całego rynku w Polsce.

Między styczniem a grudniem 2015 roku Nissan sprzedał 14 375 samochodów, awansując na 9. miejsce pod względem liczby rejestracji samochodów osobowych. Marka osiągnęła udział w rynku na poziomie 3,94%, zyskując względem 2014 roku o blisko 0,5 p.p.

Głównym źródłem sukcesów Nissana było bardzo dobre przyjęcie przez klientów znacząco odnowionej gamy modeli marki. Po istnym wysypie nowości w kluczowych segmentach w 2014 roku, kiedy na rynek weszły m.in. modele Qashqai, X-Trail, Pulsar i odświeżony Juke, rok 2015 był pierwszym pełnym rokiem ich sprzedaży, odzwierciedlającym rzeczywiste zainteresowanie klientów, zarówno indywidualnych, jak i firm.

Dodatkowo w ostatnich 12 miesiącach oferta Nissana została wzbogacona o nowe jednostki napędowe: Qashqai i X-Trail zyskały turbodoładowaną, benzynową 1.6 DIG-T o mocy 163 KM, a Pulsar – najmocniejszą w gamie modelu 1.6 DIG-T 190 KM. Na rynku pojawił się również stworzony przez inżynierów NISMO – sportowej marki Nissana – bezkompromisowy Juke NISMO RS o mocy 218 KM.

Bestsellerowy Nissan Qashqai, wielokrotnie nagradzany i najchętniej kupowany crossover w Europie, również w Polsce jest niekwestionowanym liderem w swojej klasie. A to sukces niebagatelny, biorąc pod uwagę fakt, że segment małych SUV-ów i crossoverów jest drugim co do wielkości na polskim rynku. W drodze na najwyższy stopień podium Qashqai pokonał aż 65 konkurentów, reprezentujących ponad 30 marek.*

Nissan kolejny rok z rzędu nie ma sobie równych także pod względem sprzedaży samochodów w 100% elektrycznych. Udział marki w tym segmencie w 2015 roku w Polsce wyniósł blisko 38%.

Bieżący rok napawa pod tym względem jeszcze większym optymizmem w związku ze zbliżającym się wprowadzeniem na rynek modelu LEAF z akumulatorem o pojemności 30 kWh, pozwalającym przejechać aż 250 km na jednym ładowaniu. Taki zasięg powoduje, że samochód elektryczny staje się realną alternatywą dla pojazdów o tradycyjnym napędzie.

Rok 2016 będzie także czasem premiery następcy kultowego pickupa – Nissana Navara – który zachowując parametry terenowe poprzednika został wzbogacony o nowe, bardziej komfortowe zawieszenie oraz szereg nowoczesnych systemów i technologii. W dalszej części roku marka planuje z kolei inaugurację zupełnie nowego modelu w segmencie samochodów dostawczych.

* Źródło danych: PZPM na podstawie CEP (MSW)/ Nissan

Przeczytaj również
Popularne