Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Dobry rok Toyoty – także w Polsce

Połowa stycznia to dobry moment na podsumowanie minionego roku. Przedstawiciele Toyoty Motor Poland mają powody do zadowolenia – w ub. roku firma wprowadziła nowe modele i usługi, dzięki którym sprzedała rekordową liczbę samochodów i osiągnęła ponad 10-procentowy udział w polskim rynku.

W całym 2015 roku na świecie sprzedano ponad 10 mln. nowych Toyot. Polscy klienci kupili w tym czasie 36 943 samochody – to najlepszy wynik w 25-letniej historii firmy na naszym rynku. W porównaniu do 2014 roku sprzedaż Toyot wzrosła w naszym kraju aż o 23%, dzięki czemu marka ma już 10,04% polskiego rynku. Niemała w tym zasługa firm flotowych, które z salonów Toyoty odebrały 16 019 samochodów. Znacząco wzrosła też sprzedaż używanych Toyot w sieci dealerskiej marki – w 2015 roku nowych nabywców znalazło w ten sposób 13 790 pojazdów. – Miniony rok przyniósł nam rekordy właściwie w każdej dziedzinie – mówił podczas spotkania z dziennikarzami dr Jacek Pawlak, prezes TMP, a od 1 stycznia także szef Toyota Central Europe, obejmującej rynki czeski, słowacki i węgierski. – Jeszcze kilkanaście lat temu to my uczyliśmy się od kolegów z Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Hiszpanii. Dziś to Polska sieć Toyoty jest dla wielu wzorem i inkubatorem wdrażanych tam innowacji.

Prezes Pawlak podkreślał też sukces, jaki marka osiągnęła w promowaniu modeli z napędem hybrydowym. W 2015 roku Polacy kupili łącznie 3819 takich samochodów – aż o 51,5% więcej niż rok wcześniej. - Hybrydowymi Toyotami coraz częściej interesują się odbiorcy flotowi, a aż 95% kierowców, którzy nimi jeżdżą deklaruje, że już zawsze pozostanie przy takim rodzaju napędu – mówił Jacek Pawlak.

Miniony rok do bardzo udanych zaliczyć mogą także dealerzy należącego do Toyoty Lexusa. Nabywców znalazło 2591 nowych aut tej marki, o ponad 50% więcej niż rok wcześniej, co dało japońskiej marce 6,6% udziału w polskim segmencie Premium i 5. miejsce wśród producentów – za BMW, Mercedesem, Audi i Volvo.

 

Przeczytaj również
Popularne