Nowości
Fiat Tipo hatchback (22 czerwca, 2017)
Alfa Romeo Stelvio (22 czerwca, 2017)
Hyundai IONIQ (22 czerwca, 2017)
Najlepsze silniki 2017 roku (22 czerwca, 2017)
1

Toyota Yaris – Zmiany na lepsze

Kto: Przemysław Dobrosławski

Co: Toyota Yaris

Gdzie: Amsterdam

Kiedy: 11‒12.04.2017

Ile: 300 km

Bogate wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa, pewne prowadzenie, niezłe właściwości jezdne.

Drogi diesel, głośnawy silnik 1.5, powolne działanie systemu multimedialnego i nawigacji.

Są samochody, przy których pojęcie znane jako „cykl życia produktu” zupełnie się nie sprawdza, a ich sprzedaż, wbrew marketingowym teoriom, z roku na rok tylko rośnie. Przykładów jest wiele: Nissan Qashqai, Fiat 500 oraz Toyota Yaris, która doczekała się właśnie drugiej modernizacji.

Trzecia generacja Toyoty Yaris zadebiutowała już dość dawno, bo w 2011 roku. Spodziewalibyśmy się więc rychłego debiutu następcy. Producent zdecydował się jednak na przeprowadzenie drugiej już modernizacji, m.in. z powodu stałego wzrostu zainteresowanie tym modelem w Europie, w tym w Polsce. Jeszcze w 2011 roku sprzedano nad Wisłą ok. 6,5 tys. Yarisów, a w zeszłym roku ta liczba przekroczyła 11 tys., dzięki czemu model ten był wiceliderem polskiego rynku w segmencie B, po Škodzie Fabii (z 16,5% udziału). Do dziś na polskie ulice wyjechało ponad 225 tys. szt. modelu trzech generacji Yarisów z łącznie 3,5 mln wyprodukowanych.

W zeszłym roku europejscy klienci odebrali 208 tys. Yarisów, czyli 6,6% wszystkich aut miejskich kupionych na Starym Kontynencie. Dokładnie 42% z nich stanowił wariant hybrydowy. W Polsce udział hybryd w sprzedaży Yarisa wynosi 15%, a wersji dieslowskiej – niecałe 3%.

Istotne zmiany

Mimo długiego rynkowego stażu Yaris nadal prezentuje się świeżo. Producent chwali się zmianą dziewięciuset elementów w poddanym faceliftingowi modelu. Zastanawiamy się jednak, jak to było liczone: czy reflektor liczymy jako jeden element, czy też liczymy co najmniej kilkadziesiąt elementów będących jego składowymi? Skłaniamy się do tej drugiej odpowiedzi. Toyota zdecydowała się na poważne zmiany przedniej i tylnej części samochodu. Z przodu odmłodzonego Yarisa rozpoznamy przede wszystkim po ciekawym wzorze diod LED w nowych reflektorach. Z tyłu nowe lampy są znacznie szersze i zachodzą na tylną klapę. Tył zyskał tym samym na zadziorności. Z boku odświeżony Yaris jest właściwie nie do odróżnienia od wcześniejszych wariantów, chyba że wiemy, jakie nowe lakiery i wzory felg aluminiowych zawitały do modelu A.D. 2017.
Zmiany we wnętrzu są bardziej subtelne, np. 4,2-calowy ekran TFT komputera pokładowego montowany jest teraz również w niższej wersji Premium. Poza tym w kabinie znajdziemy nowe kolory i wzory tapicerek. Szkoda, że producent nie popracował nad zastosowaniem szybszej nawigacji. Wpisywanie i ustawianie adresu trwa tu zbyt wolno.

Strona 1 z 212

S. K.

Print Friendly