psa-group_logos_opel-vauxhall

Opel i Vauxhall dołączają do Grupy PSA

1 sierpnia 2017

Opel i Vauxhall dołączają do Grupy PSA, a to oznacza, że sprzedaż obu marek należących do grupy General Motors Grupie PSA została sfinalizowana. Dla Opla, po 88 latach istnienia,  otwiera się więc nowy rozdział w historii.

Opel i Vauxhall dołączają do grupy PSA i nadal będą udostępniać niemiecką technologię szerokiemu gronu klientów. Łącząc atuty wszystkich firm należących do Grupy PSA Opel i Vauxhall mają się stać rentownymi i samofinansującymi się przedsiębiorstwami. Ten cel ma zostać osiągnięty już w 2020 roku.

„Jesteśmy dziś świadkami narodzin prawdziwego europejskiego czempiona” — podkreślił prezes zarządu PSA Carlos Tavares. „Pomożemy Oplowi i Vauxhallowi w odzyskaniu rentowności, starając się wspólnie stworzyć nowe wzorce dla branży. Wykorzystamy siłę obu kultowych marek i ogromny potencjał obecnej kadry. Opel pozostanie niemiecki, a Vauxhall — brytyjski. Obie marki doskonale uzupełniają nasze obecne portfolio francuskich marek Peugeot, Citroën i DS Automobiles”. Udział rozszerzonej Grupy PSA w europejskim rynku wynosi około 17 procent, co daje nam drugą lokatę wśród największych producentów na kontynencie oraz pierwsze lub drugie miejsca na największych rynkach.

Jak już zapewniano przy okazji podpisania umowy w marcu, wszystkie prawa pracowników do współdecydowania zostaną utrzymane.

 PSA OPELW ciągu 100 dni zarząd firmy Opel/Vauxhall opracuje plan na przyszłość. „Jesteśmy gotowi do podjęcia prac nad planem przy wsparciu PSA oraz oczywiście z udziałem naszych partnerów z rady zakładowej i związków zawodowych” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel Michael Lohscheller. Ważną rolę będą odgrywały synergie z Grupą PSA, na przykład w dziedzinie zakupów i rozwoju. Połączony podmiot będzie mógł zrealizować znaczne ekonomie skali i synergie w zakupach, produkcji oraz projektach badawczo-rozwojowych. Ich wartość w obecnych realiach jest szacowana na 1,7 miliarda euro. Celem jest wygenerowanie nadwyżki w przepływach pieniężnych w działalności operacyjnej do 2020 roku oraz osiągnięcie marży operacyjnej na poziomie 2 procent do 2020 roku oraz 6 procent do 2026 roku.

Dzisiejszej inauguracji nowej ery, kiedy to Opel i Vauxhall dołączają do Grupy PSA towarzyszą ważne zmiany w zarządzie firmy. Michael Lohscheller planuje znacznie uproszczoną strukturę zarządzania, w tym ograniczenie liczby bezpośrednich podwładnych. „Zmniejszamy złożoność i zwiększamy tempo” — zadeklarował Lohscheller. „Mam nadzieję, że wraz z nowym zespołem zarządzającym będę mógł kształtować nowy rozdział w historii Opla i Vauxhalla oraz prowadzić naszą firmę ku przyszłym sukcesom. Korzyści z silniejszych marek Opel i Vauxhall odniosą nie tylko ich właściciele oraz pracownicy firmy, ale także nasi klienci”.

Współpraca trwa od lat

PSA współpracuje z Oplem i Vauxhallem już od 2012 roku. Owocem tej kooperacji są między innymi cztery modele Opla. Pierwszy z nich — Opel Crossland X — jest dostępny u dealerów od końca czerwca. Opel Grandland X, reprezentujący kolejny, wyższy segment samochodów sportowo-użytkowych, pojawi się na rynku jesienią. Premierę rynkową następcy lekkiego samochodu użytkowego Opla Combo zaplanowano na przyszły rok, a nowa generacja bestsellerowego Opla Corsy zadebiutuje w 2019 roku.

Opel i Vauxhall dołączają do Grupy PSA, jednak w przyszłości będą kontynuować współpracę z General Motors. Oprócz rozwijania napędów elektrycznych, firma Opel zamierza także produkować pojazdy dla należących do GM marek Buick i Holden.

Jednocześnie trwa przejmowanie europejskiego oddziału GM Financial, które wymaga weryfikacji i zatwierdzenia przez różne organy regulacyjne. Finalizacja tej części transakcji jest planowana na drugą połowę 2017 roku.