Po okresie współistnienia dwóch logo marek umieszczonych obok siebie, jako przejaw chęci uhonorowania historycznych, kulturowych i przemysłowych korzeni dwóch wielkich Firm, dzisiaj Fiat i Chrysler potrzebują nowej identyfikacji marki, mogącej reprezentować Grupę o międzynarodowym zasięgu, opartą na silnych wartościach, wyjątkowej kulturze firm i wspólnej wizji, Grupę, która jest czymś więcej niż sumą dwóch składowych, z których powstała. Projekt logotypu stworzony przez RobilantAssociati wychodzi od określenia odrębnej koncepcji strategicznej, w oparciu o którą tworzona jest nazwa, logo, „housestyle" i cała identyfikacja firmy, która charakteryzuje się siłą ekspresji i oddziaływania na wyobraźnię swoimi kształtami. Użycie skrótu pomaga rozluźnić związki z przeszłością bez odcinania się od korzeni, a jednocześnie odzwierciedla globalny zasięg działalności Grupy. Łatwa do zrozumienia, wymówienia i zapamiętania nazwa ta pasuje do nowoczesnego, międzynarodowego rynku. Trzy litery z logo marki ułożone są w geometryczną formę inspirowaną najważniejszymi kształtami wykorzystywanymi przy projektowaniu samochodów: litera F, utworzona z kwadratu, symbolizuje konkretność i solidność; C, które stworzone zostało z okręgu, reprezentuje koło i ruch, symbolizując harmonię i ciągłość; wreszcie A, pochodzące od trójkąta, znamionuje energię i ciągły stan rozwoju. Logo zaprojektowane w ten sposób pozwala na niesamowitą różnorodność interpretacji. „Posługuje się językiem" elastycznym, nowoczesnym i zdolnym do ciągłych zmian, bez utraty własnej tożsamości. Fiat i Chrysler rozpocznie stosowanie nowego logo najszybciej, jak to będzie możliwe i z pewnością przed zakończeniem procesu reorganizacji nowej Firmy.Źródło: FIAT