Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Marka Volkswagen notuje wzrost sprzedaży

VOLKSWAGEN IconMarka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała od stycznia do końca sierpnia 2013 roku na całym świecie 3,84 mln pojazdów (styczeń – sierpień 2012: 3,72; +3,1 procent). W miesiącu sierpniu sprzedaż wyniosła 461.600 sztuk (sierpień 2012: 466.300; -1,0 procent). Świetne wyniki marka zanotowała w Polsce, gdzie Volkswagen znalazł się w sierpniu na czele zestawienia rejestracji nowych samochodów. W miesiącu tym zarejestrowano 1.928 osobowych Volkswagenów, o 17,2 procent więcej niż w sierpniu minionego roku. Kumulatywnie od stycznia do końca sierpnia w tym roku zarejestrowano w naszym kraju 17.988 osobowych Volkswagenów, jest to o 18,37 procent więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Udział w rynku wyniósł 9,4 procent.„Marka Volkswagen Samochody Osobowe także odczuwa skutki trudnej sytuacji utrzymującej się na światowych rynkach. Jednak na naszym największym pojedynczym rynku, w Chinach, nadal wieje dla nas pomyślny wiatr" – oświadczył we wtorek we Frankfurcie podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA) Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. Christian Klingler dodał również: „e-up! i e-Golf, prezentowane podczas IAA, to odpowiedź Volkswagena na elektryczną mobilność. Tymi modelami zelektryfikujemy produkcję wielkoseryjną." W Europie sytuacja branży motoryzacyjnej nadal jest trudna. Volkswagen sprzedał tutaj do końca sierpnia 1,08 mln osobowych samochodów (I-VIII 2012: 1,15; -6,7 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło 535.000 aut (I-VIII 2012: 574.500; -6,8 procent). Warunki pogodowe w Wolfsburgu i uszkodzenie przez grad kilku tysięcy samochodów spowodowały, że sprzedaż na niemieckim rynku w sierpniu znacznie spadła. Od stycznia do sierpnia klienci odebrali o 9,2 procent mniej samochodów, czyli 364.300 sztuk (I-VIII.2012: 401.200). W Europie Środkowej i Wschodniej Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał do końca sierpnia 176.100 aut (I-VIII 2012: 177.900; -1,0 procent). Z tego 103.600 pojazdów (I-VIII 2012: 108.900; -4,9 procent) przypadło na Rosję. Bardzo pozytywnie w Europie wyróżnia się Polska. Marka Volkswagen zajęła w sierpniu pierwsze miejsce w rankingu rejestracji nowych samochodów na naszym rynku. W sierpniu zarejestrowano w Polsce 1.928 osobowych Volkswagenów, jest to o 17,2 procent więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. W zestawieniu kumulatywnym w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku Volkswagen utrzymuje się na pozycji wice lidera za Skodą. Liczba zarejestrowanych osobowych Volkswagenów wyniosła 17.988 sztuk, jest to o 18,37 procent więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Udział w rynku wyniósł 9,4 procent. Najchętniej kupowanym modelem Volkswagena jest Golf, zdobywca tytułów Car of the Year 2013 oraz World Car of the Year 2013. W sierpniu zarejestrowano w naszym kraju 579 szt. tego modelu (+35,28%), w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku 5.461 szt., to aż o 43,75 procent więcej niż w analogicznym okresie w minionym roku. W regionie Ameryki Północnej do końca sierpnia nabywców znalazło o 3,3 procent więcej osobowych Volkswagenów (417.200; I-VIII 2012: 404.000). Z tego 282.900 (I-VIII 2012: 286.800; -1,3 procent) odebrali klienci z USA. W regionie Ameryki Południowej sprzedaż spadła w pierwszych ośmiu miesiącach roku o 14,6 procent do 484.300 sztuk (I-VIII 2012: 567.300). Z tego 363.900 (I-VIII 2012: 441.300; -17,5 procent) przypadło na Brazylię. Wyraźnie pozytywnie kształtowała się sytuacja marki w regionie Azji i Pacyfiku - ze wzrostem sprzedaży o 16,7 procent Volkswagen przekazał klientom 1,7 mln samochodów (I-VIII 2012: 1,46 mln). W Chinach (z Hongkongiem) sprzedanych zostało w tym okresie 1,56 mln aut (I-VIII 2012: 1,32 mln; +18,4 procent). W Indiach sprzedaż zmniejszyła się o 11,0 procent do 41.400 sztuk (I-VIII 2012: 46.400).Źródło: Volkswagen 

Przeczytaj również

Popularne