Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Smart się sprawdził

Aleksander Soliński
Operations Support Lead, Plenti

Ze Smarta Forfour EQ jestem bardziej niż zadowolony. To mogę powiedzieć od razu. Samochód trafił do naszej floty, i był wykorzystywany jako samochód do zadań logistyczno-kurierskich związanych z naszą działalnością. Sprawdził się idealnie ‒ darmowe parkowanie oraz możliwość jazdy po buspasach to atuty, które sprawiały, że smarcik świetnie znajdował swoje zastosowanie.

Byłem zainteresowany, na ile samochód z tak małą baterią (17.6 Kw) sprawdzi się w przypadku ewentualnych dalszych wyjazdów. Wybrałem się więc w odwiedziny do Łodzi. Trasę Warszawa‒Łódź pokonałem za ciężarówkami, na tempomacie z prędkością 90 km/h wraz z włączoną klimatyzacją. Po dojechaniu na miejsce miałem jeszcze 30 km zasięgu. Duże pozytywne zaskoczenie. Co prawda podczas powrotu nie było tak kolorowo. Brak ciężarówek blokujących podmuchy wpłynął na zużycie. Mimo wyłączonej klimatyzacji dojechałem do ładowarki w Warszawie z 4% baterii i brakiem zasięgu według komputera. Koszty trasy Warszawa‒Łódź‒Warszawa wynosiły równo 10 zł, czyli koszt parkingu w Złotych Tarasach podczas ładowania.

Negatywnie zaskakuje bardzo okrojony system informacji o jeździe EV na ekranie entertainment. Tak naprawdę ogranicza się on do dwóch ekranów: przepływu energii oraz zużycia historycznego. Byłoby to ok, gdyby napęd full EV był jedynie możliwością do zaznaczenia podczas konfiguracji auta, jednak od tego roku Smart w 100% przechodzi na napęd elektryczny. 

Aktualnie jestem odpowiedzialny za projekt wprowadzenia elektromobilności do naszej floty, z tego powodu bardzo się cieszę, że mieliśmy szansę przetestowania kolejnego modelu samochodu EV. Już teraz posiadamy Kia e-soul, lecz jest on samochodem zupełnie innym niż miejski Smart EQ.

Obecnie czekam na test dwóch modeli, które także bardzo nas interesują: 

Mercedes A250e ‒ połączenie małej benzyny oraz hybrydy plug-in. Fajny kompromis, gdy przez większość czasu wykorzystujemy auto do celów miejskich, ale musimy czasem jechać w trasę. Dzięki możliwości wykorzystania silnika elektrycznego do prędkości 140 km/h można zmniejszyć koszty generowane przez auto flotowe. 

Mercedes EQC ‒ Super samochód reprezentacyjny, będący na topie, który można podpiąć pod komunikację eko firmy. Jednym z czynników, jaki najbardziej mnie interesuje w tym modelu, to duży zasięg. Niestety, zarówno w przypadku Kii, jak i Smarta ładowanie każdego dnia jest koniecznością. EQC ma również wiele rozwiązań technologicznych pozwalających na bezpieczną i komfortową jazdę miejsko-autostradową.