Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Bener testy flotowe

Audi Q3 Sportback pokazany

Audi poszerza gamę modelową kompaktowych SUV-ów o nowy samochód: Audi Q3 Sportback.

Ten SUV o kształtach coupé, dzięki niskiemu dachowi przechodzącemu w płaskie, pochyłe słupki D, wydaje się znacznie dłuższy niż jego siostrzane Audi Q3.  W rzeczywistości różnica między nimi to zaledwie 16 mm. Natomiast ten SUV coupé jest o 29 mm niższy. Audi Q3 Sportback ma długość to 4500 mm, wysokość  to 1556 mm, a szerokość 1843 mm.

W nowym Q3 Sportback mamy do wyboru jedenaście wersji kolorystycznych. W wersji podstawowej, dodatki w dolnej partii nadwozia mają kontrastowy kolor szary. W linii stylistycznej S line wnętrze, zderzaki, krawędzie nadkoli i listwy progowe są również odpowiednio polakierowane. Dzięki elementom aluminiowym, kratownica w kształcie plastra miodu osłony chłodnicy Singleframe w wersji Q3 Sportback S line, jest bardziej wyrazista. W sportowej wersji modelu standardowe, 17-calowe felgi zastąpione zostały felgami aluminiowymi o rozmiarze 18 cali. W opcji są felgi 19- lub 20- calowe.

Oś przednia Audi Q3 Sportback to konstrukcja McPhersona z dolnymi wahaczami. W tyle montuje się konstrukcję czterowahaczową. Do jazdy poza drogami utwardzonymi służy tryb offroad. W tym trybie układ elektronicznej kontroli stabilizacji przełącza system kontroli trakcji w tryb offroad. Wsparciem może być tu również opcjonalny system kontroli zjazdu ze wzniesienia. Na stromych zboczach o pochyleniu większym niż sześć procent, utrzymuje on stałą, zadaną przez kierowcę prędkość (maksimum 30 km/h), automatycznie inicjując impulsy hamujące. W takim przypadku na wyświetlaczu MMI pojawiają się bieżące informacje o kącie nachylenia.

W modelu Audi Q3 Sportback montowane są silniki 2.0 TFSI (230 KM) w wariancie 45 TFSI quattro lub dwulitrowe Diesle 150 KM (35 TDI) lub 190 KM (40 TDI quattro). Wkrótce pojawi się jeszcze jednostka benzynowa 1.5 o mocy 150 KM z systemem cylinder on demand (35 TFSI). W połączeniu z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów, 1.5 TFSI wyposażone jest system mild-hybrid (MHEV) bazujący na 48-woltowej, pokładowej instalacji elektrycznej. System ten w codziennym, praktycznym użytkowaniu redukuje spalanie nawet o 0,4 l. paliwa na 100 km. Sercem systemu MHEV jest alternator-rozrusznik (RSG) odzyskujący podczas hamowania do 12 kW mocy i przekazujący ją do akumulatora litowo-jonowego.

Za przeniesienie mocy silnika na koła odpowiada siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic wraz z napędem na cztery koła quattro. Układ taki montowany jest praktycznie we wszystkich wersjach silnikowych. Wyjątkiem są tylko dwie, napędzane wyłącznie na oś przednią i wyposażone w manualną skrzynię biegów wersje bazowe: 1.5 TFSI i 2.0 TDI, obie o mocy 150 KM, przy czym silnik Diesla może być tu opcjonalnie wyposażony w napęd na cztery koła quattro.

Już w podstawowej wersji na pokładzie znajduje się cyfrowy ekran o przekątnej 10,25 cala. W najwyższym stopniu rozbudowy systemu infotainment – MMI navigation plus, w miejscu analogowych zegarów pojawia się Audi virtual cockpit, na którym widocznych jest wiele dodatkowych funkcji, a na środku tablicy rozdzielczej pojawia się również ekran dotykowy MMI touch display. Jego przekątna to 10,1 cala i wyposażony jest on w funkcję akustycznej reakcji zwrotnej zachodzącej w momencie wyboru którejś z ikon. Klient może ponadto zamówić Audi virtual cockpit plus z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Za tylnymi siedzeniami znajduje się bagażnik o pojemności 530 l., a po złożeniu oparć nawet 1400 l.

Audi nQ3 Sportback produkowane jest w węgierskiej fabryce w Győr. Sprzedaż modelu w Europie ruszy jesienią tego roku.

Przeczytaj również
Popularne