Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Do Krynicy o kropelce

Trzech doświadczonych fleet managerów w trzech Volkswagenach Passatach z silnikami wysokoprężnymi na trasie niemal czterystu kilometrów rywalizowało w konkursie eco-drivingu. Wszyscy udawali się na szkolenie Fleet Management Training do Krynicy-Zdroju, a osiągnięte przez nich średnie wyniki spalania zaskoczyły pozytywnie nawet importera...

VW_Passat_konkurs_v2W konkursie Volkswagena i Magazynu Fleet wzięły udział trzy samochody Volkswagen Passat 2.0TDI/150 KM. Model ten został nagrodzony prestiżowym tytułem Samochodu Roku 2015. Pojazdy zostały użyczone do testów od dealerów Volkswagena: Carsed z Siedlec, Krotoski-Cichy z Nadarzyna oraz Szewczyk-Auto z Warszawy.
Wśród uczestników szkolenia Fleet Management Training zainteresowanych uczestnictwem w konkursie wylosowano trzech szczęśliwców. W konkursie wzięli udział: Przemysław Jonak z firmy Panasonic Marketing Europe GmbH, Sylwester Kulesza z firmy Cartrack Polska Sp. z o.o. oraz Piotr Rokicki z Hacapal Alina Leśniak. Volkswageny zostały przekazane uczestnikom dzień przed startem w konkursie, czyli 29 października w salonie Szewczyk-Auto w Warszawie. Dało to możliwość zapoznania się fleet managerom z tymi pojazdami i poćwiczenia jak najoszczędniejszej jazdy.
Kolejnego dnia o poranku po zatankowaniu pojazdów, wyzerowaniu liczników i spisaniu przebiegu uczestnicy konkursu wyruszyli w kierunku Krynicy-Zdroju na szkolenie Fleet Management Training. Aby uniknąć jazdy zbyt wolnej, ograniczającej płynność ruchu innym kierowcom na drodze, uczestnicy musieli dojechać na metę w Krynicy-Zdroju w ciągu 6 i pół godziny. Po około sześciu godzinach uczestnicy konkursu stawili się na metę, gdzie spisano dane spalania, przejechane kilometry, średnią prędkość oraz czas przejazdu.
Konkurencja była niezwykle zażarta i wyrównana. Najlepszy wynik uzyskał Piotr Rokicki, którego Passat spalił średnio na trasie 3,4 l/100 km - to wynik lepszy niż zużycie katalogowe, który wynosi w trasie 3,7 l na setkę. Co ciekawe samochody wszystkich uczestników testu po przejechaniu ok. 390 km nadal pokazywały zasięg ok. 1200 km, a zwycięzcy…1400 km!
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali ciekawe upominki od Volkswagen Group Polska. Zwycięzca, oprócz okolicznościowego voucheru został nagrodzony zaproszeniem na wyjazd na europejską prezentację nowości Konzern Group Forum w 2016 roku. Kolejne emocje w konkursie eco-drivingu czekają nas już za rok!

Samochód konkursowy
Nowy Volkswagen Passat B8 jest nieco niższy i szerszy w porównaniu z poprzednikiem (183 cm) oraz dysponuje aż 8 cm większym rozstawem osi (279 cm), co przekłada się na wzrost ilości miejsca w środku. Długość pojazdu wynosi 477 cm.
Nieco surowa i chłodna sylwetka nowego Passata ma w sobie sporo elegancji, w szczególności gdy włączone są światła LED-owe. W ofercie Passata nie ma już ksenonów a ich funkcje przejęły właśnie rozbudowane reflektory LED. Oczywiście w porównaniu z wieloma modelami konkurencji nadwozie Passata może wydawać się ugrzecznione, ale nie zapominajmy, że jest to model trafiający do bardzo różnorodnych nabywców na całym świecie i sprzedający się w liczbie ponad miliona sztuk rocznie. Część z klientów mogłaby nie zaakceptować zbytnich ekstrawagancji.

Jedna z większych nowości w Passacie – active info display. Czyli ni mniej, ni więcej tylko całkowicie wirtualny zestaw nawigacji i wskaźników. Żeby to ocenić, musi minąć trochę czasu, ponieważ jako nowość pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Same wirtualne zegary wymagają niewielkiej dopłaty, w granicach 1800 zł, ale aby go zamówić, musimy zdecydować się na inne elementy wyposażenia.Za wygodnie wyprofilowaną kierownicą znakomicie prezentuje się wirtualny zestaw wskaźników na panelu TFT o przekątnej 12,2-cala (opcja). Zależnie od naszych upodobań możemy dobrać wygląd panelu oraz wyświetlane funkcje. Największe wrażenie robi mapa nawigacji na której osadzone są wirtualne analogowe zegary. Ekran systemu radiowo-nawigacyjnego na środkowej konsoli już nie jest tak spektakularny. Zależnie od wersji ma on przekątną od 5- do 8-cali.
W przypadku sedana możemy zapakować do ładowni przedmioty o kubaturze 586 litrów. Pojemność rośnie do 1152 litrów po złożeniu oparć jednak w wersji sedan nie uzyskamy płaskiej powierzchni przewozowej.
Trudno wskazać dziś samochód z równie dopracowanym układem jezdnym jak najnowszy model Volkswagena. Samochód pokonuje zakręty jak po szynach niemal z każdą prędkością mieszczącą się w granicach rozsądku, a nawet poza nią, jeśli spróbujemy pojeździć tym samochodem np. po torze. Pewność panowania nad pojazdem pogłębia bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Co więcej zawieszenie Passata okazuje się sprężyste i komfortowe pokonując bez wyraźnych wstrząśnięć i niemal bezgłośnie nawet większe poprzeczne nierówności. Konstruktorom udało się tu wypracować niemal idealny kompromis.
Na co dzień model z jednostką o mocy 150 KM, którą użytkowali uczestnicy konkursu, jest w zupełności wystarczający zapewniając świetną relację osiągów do zużycia paliwa i ceny. Na przykład czas rozpędzania do zera do setki jest więcej niż przyzwoity - 8,7 sekundy. W dodatku pojazd pozwala na swobodne wyprzedzanie przy wyższych prędkościach łatwo nabierając prędkości przy mocnym dodaniu gazu.
Producent obficie doposażył Passata w szereg asystentów podnoszących komfort jazdy i bezpieczeństwo, choć część z nich niestety wymaga słonych dopłat. Bardzo przydatnym rozwiązaniem podczas jazdy po zmroku są automatyczne światła drogowe, które w autach wyższych klas stają się już normą. Podobnie jak zresztą asystenci toru jazdy czy zmiany pasa ruchu.
Samochody oferują także szeroki wybór asystentów do jazdy w mieście, w tym pomagających w parkowaniu równoległym i prostopadłym. Od niedawna producenci, w tym Volkswagen, lansują system cross assist wspomagający kierowcę przy wyjeździe z miejsca parkingowego. Dzięki szerokokątnemu obrazowi z kamer tylnych możemy się upewnić czy z kierunku poprzecznego nie zbliża się np. inny pojazd. Jeśli jednak nie zwrócimy na niego uwagi to system sam zatrzyma nasz samochód.

PD

Przeczytaj również
Popularne