Wolfgang Karl Bremm

Wolfgang Karl Bremm nowym prezesem MB Polska

10 czerwca 2019

Od dnia 1 lipca br. stanowisko prezesa Mercedes-Benz Polska obejmie Wolfgang Karl Bremm. Zastąpi on Marca Boderke, który przez trzy lata z sukcesami zarządzał spółką Mercedes-Benz w Polsce. Wolfgang Karl Bremm będzie pełnił również funkcję dyrektora zarządzającego dywizją samochodów osobowych w klastrze Europa Centralna (Polska, Czechy, Austria).  Obecny prezes spółki, Marc Boderke wraca do centrali firmy Mercedes-Benz w Stuttgarcie, gdzie obejmie stanowisko szefa do spraw zarządzania strategicznego produktem Mercedes-Benz Cars.

Wolfgang Karl Bremm jest z wykształcenia inżynierem-mechanikiem; ukończył politechnikę Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule (RWTH) w Akwizgranie, a kwalifikacje managerskie doskonalił na uniwersytetach w Finlandii i Francji (dyplom MBA). Pierwsze doświadczenie zawodowe w projekcie dot. pojazdów elektrycznych zdobywał w Renault (Francja/Paryż). W 1997 roku dołączył do koncernu Daimler AG, przeszedł przez wiele szczebli i stanowisk, m.in. w dziale pojazdów ciężarowych, obsługi posprzedażnej i zarządzania produktem (portfel produktowy Klasy C, E-Coupe / Cabrio). W latach 2013-2016 Wolfgang Karl Bremm był prezesem zarządu Mercedes-Benz w Luksemburgu. Zarządzając 600-osobowym zespołem w ciągu 3 lat podwoił rentowność spółki. W 2016 roku objął stanowisko dyrektora ds. strategicznego zarządzania produktami, usług wspólnych i badań rynku. W tej funkcji był odpowiedzialny za koncepcję i wprowadzenie najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX.

Wolfgang Karl Bremm ma żyłkę społecznika. W 1999 roku założył Fundację „STAR CARE – Wir helfen Kindern” („Pomagamy dzieciom”- www.starcare.de). Interesuje się muzyką, fotografią, klasyczną motoryzacją, trenuje boks, jeździ na rowerze, uprawia narciarstwo alpejskie (Monoski). Lubi też czerwone wino. Z uwagi na doświadczenie zawodowe płynnie mówi po angielsku, francusku, luksembursku i całkiem dobrze po hiszpańsku.

Obecny prezes Mercedes-Benz Polska (od kwietnia 2016), Marc Boderke, wraca do centrali i obejmie w ramach rotacji stanowisk funkcję szefa ds. strategicznego zarządzania produktem w Mercedes-Benz Cars. W czasie jego trzyletniej kadencji polska spółka ponad dwukrotnie zwiększyła sprzedaż samochodów osobowych (z 9340 w 2015 do 21130 w 2018).

Źródło, Mercedes-Benz Polska