IMG-20130514-WA0001

Fleet Top Management Training

Wykładami w warszawskim hotelu Intercontinental zakończyliśmy pierwszą połowę roku, jeżeli chodzi o spotkania i szkolenia organizowane przez nasza firmę. Szkolenie z cyklu Fleet Top Management Training odbiega nieco od najczęściej stosowanej przez nas formuły.

Ma ono charakter kilkugodzinnego spotkania w wąskim gronie z kadrą dyrektorską, zarządczą i managerską, podczas którego skupiamy się na jednym konkretnym zagadnieniu. Tym razem jako prelegenci wystąpili niezawodni mecenas Andrzej Dębiec i mecenas Zbigniew Marczyk, wybitni specjaliści prawa podatkowego z kancelarii Hogan Lovells. Panowie opowiedzieli, nie uchylając się od pojawiających się w trakcie szkolenia pytań ze strony uczestników, o czekających nas w najbliższym czasie zmianach podatkowych. Niestety, polskie prawo, szczególnie to podatkowe, jest na tyle niestabilne, że spotkań dotyczących jednego tematu mogłoby odbywać się w ciągu roku kilka. My wyszliśmy od ogólnego tematu, jakim były ryzyka podatkowe związane z zakupem i korzystaniem z samochodów służbowych. Podczas podzielonych przerwami na kawę prelekcji prawnicy poruszyli m.in. tematy związane z będącym ostatnio na topie opodatkowaniem samochodów służbowych do celów prywatnych, nad czym mocno pracuje rząd. Dużo miejsca poświęcili także kwestii czekających nas zmian w zasadach odliczenia podatku VAT od samochodów. W 2014 roku ma zniknąć możliwość odliczenia 60% podatku z ograniczeniem kwotowym do 6 tysięcy zł. W zamian za to ma się pojawić możliwość odliczenia 50% VAT, ale już bez limitu kwotowego. Oznacza to, że ta zmiana byłaby korzystniejsza dla firm, które kupują droższe samochody. Jak podkreślali prelegenci, planowanie zmian nie oznacza, że muszą i wejdą one w życie w proponowanej przez rząd formie. Wszystko zależy od tego, jak do polskiego wniosku ustosunkuje się Komisja Europejska. Podczas rozmów kuluarowych przewijała się opinia, która, niestety, jest dosyć powszechna, że każde przepisy są do zaakceptowania i w każdym otoczeniu prawnopodatkowym można prowadzić określony biznes, pod jednym wszakże warunkiem, że przepisy są stabilne i nie zmieniają się co roku. Tym bardziej jest to uciążliwe w przypadku biznesu flotowego, gdzie strategie planowane są nie na rok czy dwa, ale z reguły na minimum trzy lata.

Dziękujemy partnerom szkolenia, jak zwykle niezawodnym prelegentom oraz uczestnikom i zapraszamy w październiku do Wrocławia na trzydniowe szkolenie Fleet Management Training.

Tomasz Siwiński

A. D.