Seat zaprezentował swojego topowego SUV-a segmentu D. Na rynku przyjdzie mu się zmierzyć, m.in. z Nissanem X-Trail, Renault Koleosem i braćmi z koncernu, czyli Skodą Kodjaq i Volkswagenem Tiguanem Allspace.
Już po pierwszych informacjach nt. nowego modelu jesteśmy pewni, że spodoba się on wielu managerom. Samochód ma stonowaną jak na tę hiszpańską markę sylwetkę. W dodatku prezentuje się bardzo elegancko. Wyrazistości nadwoziu dodają przede wszystkim trójkątne reflektory Full LED.
Tarraco ma długość 4735 mm i wysokość 1658 mm. Model ten korzysta z 10,25-calowego cyfrowego kokpitu SEAT-a, a także dużego, dotykowego ekranu HMI o szerokości 8", służącego do obsługi łączności. Tarraco będzie pierwszym Seatem wyposażonym w funkcję kontroli gestów (razem z wyposażeniem w 8-calowy system Navigation Plus).
Dostępne będą dwa warianty benzynowe. Pierwszy to czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś. Drugi z nich to silnik 2.0 o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem 4Drive. W ofercie pojawią się również dwa silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM będzie dostępna z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Wersja o wyższej mocy będzie oferowana wyłącznie w wariancie 4Drive/7-biegowa DSG. W przyszłości pojawią się także inne warianty jednostek napędowych.
Przedsprzedaż SEAT-a Tarraco rozpocznie się już w grudniu 2018 roku.
PD / Seat