Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Odmłodzony Ford Transit ma teraz większą ładowność

Zmodernizowany dwutonowy Ford Transit, który trafi do sprzedaży w połowie 2019 r., pomoże zwiększyć produktywność właścicielom firm. Podniesiona o 80 kg ładowność jest wynikiem kompleksowego zmniejszenia masy własnej pojazdu.

Modyfikacje, obejmujące pierwszą aluminiową maskę w europejskiej gamie pojazdów użytkowych Forda, kompozytową przegrodę i produkowane metodą wyoblania felgi, opracowano w procesie projektowym z użyciem oprogramowania (CAD), zwykle stosowanego w przemyśle lotniczym. Innowacje te pomogły inżynierom Forda zmniejszyć masę własną nowego Transita, co podnosi wydajność pojazdu i pozwoli klientom przewozić większe ładunki. Nowy model Transita z napędem na tylne koła, o dopuszczalnej masie – 3500 GVM, L3H2 – o długim rozstawie osi i średniej wysokości dachu, jest o 80 kg lżejszy niż porównywalny model przed modyfikacjami. Odpowiednio, ciężarówka z napędem na przednie koła jest lżejsza o 48 kg.

Transit poprawia również efektywność biznesową dzięki niższemu, nawet o 7 procent, zużyciu paliwa, możliwemu dzięki ofercie nowych układów napędowych, która obejmuje unowocześniony 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o emisji do 156 g/km* CO2, z mocniejszym wariantem o mocy 185 KM oraz nową 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów, dostępną w wersjach z napędem na tylne koła. Dostępny po raz pierwszy w tym segmencie, jako opcja w wersji 2,0-litra EcoBlue, miękki układ hybrydowy dodatkowo zwiększa efektywność w ruchu miejskim, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca, co obniża spalanie o kolejne 8 procent i gwarantuje emisję od 144 g/km CO2.

Z zewnątrz Ford Transit wyróżnia się nowym wlotem powietrza z trzema poprzeczkami oraz inaczej zaprojektowanym pasem dolnym. Pod względem prowadzenia nowy Ford Transit praktycznie nie różni się od samochodu osobowego. Wygodę i komfort kierowcy dodatkowo zwiększa wprowadzenie wspomagania kierownicy EPAS, które pomaga zmniejszyć zmęczenie kierowcy, dzięki większej sile wspomagania podczas parkowania i manewrów z małą prędkością. EPAS współpracuje ponadto z układami wspomagającymi kierowcę, takimi jak aktywny asystent parkowania (Active Park Assist) i system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu (Lane-Keeping Aid). Ford zapowiedział wprowadzenie na rynek Transita z całkowicie elektrycznym napędem, który zasili gamę zelektryfikowanych pojazdów dostawczych już w 2021 roku.

Nowe systemy wspomagające kierowcę i zaawansowane funkcje łączności sprawiają, że dni pracy staną się mniej stresujące, a połączenie z Internetem za pośrednictwem pokładowego modemu FordPass Connect umożliwi przedsiębiorcom i firmom flotowym znaczną poprawę wykorzystania pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów.

Obniżona masa zapewnia większą ładowność

Większą ładowność uzyskano dzięki kompleksowemu programowi zmniejszenia masy pojazdu, nie odbierając kierowcom możliwości korzystania z najnowszych systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

Przyjęto zasadę „nieznacznych korzyści”, optymalizując setki komponentów pod kątem wagi, wytrzymałości i trwałości, do czego przyczyniło się skorzystanie z oprogramowania CAD, używanego w przemyśle lotniczym. Oszczędności wagi każdej partii pojazdu, czasami poniżej 0,5 kg dla podzespołu, zapewniły całkowite obniżenie masy o 80 kg.

Lekka aluminiowa maska nowego Transita pozwala zaoszczędzić 5,4 kg w porównaniu ze stalowym odpowiednikiem, zachowując dawną wytrzymałość. Maska została wszechstronnie przetestowana pod kątem odporności na wgniecenia i w temperaturach od minus 30 do 80 stopni Celsjusza zachowuje się jak stalowy odpowiednik.

Znaczne oszczędności, rzędu 14,7 kg, uzyskano dzięki przeprojektowaniu tylnej osi w modelu z napędem na tylne koła, a nowa kompozytowa przegroda o wysokiej wytrzymałości** jest lżejsza o 4,4 kg w porównaniu z tym samym elementem wykonanym ze stali.

Nowe stalowe koła Transita zostały wyprodukowane przy użyciu techniki wyoblania, która gwarantuje większą wytrzymałość produktu przy mniejszym zużyciu surowca. Metoda ta pozwoliła zaoszczędzić przy pięciu kołach Transita, łącznie z zapasowym, aż 5,5 kg.

Po raz pierwszy kierowca Transita ma możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od prędkości i warunków na drodze. Dostępne są: tryb „Eco”, tryb do jazdy na śliskiej nawierzchni, tryb „Błoto/koleiny” w pojazdach z napędem na wszystkie koła oraz tryb holowania przyczepy. Ten ostatni zapewnia płynne przyrosty mocy podczas holowania dużych przyczep lub łodzi, gdy masa przyczepy przekracza masę własną samochodu.

Aby ograniczyć stres i zmęczenie towarzyszące prowadzeniu, a także w celu ograniczenia ryzyka lub uniknięcia skutków ewentualnych kolizji, wprowadzono liczne układy wspomagające pracę kierowcy. Są wśród nich: System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku z funkcją holowania przyczepy, Tempomat adaptacyjny, ulepszony system utrzymania na wybranym pasie ruchu oraz układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych.

Nowością są funkcje, które ułatwiają i czynią mniej uciążliwym manewrowanie. Należą do nich przednia i tylna kamera szerokokątna oraz wysoko zamontowana kamera cofania; system Parking Aid z dodatkowymi czujnikami bocznymi; Asystent parkowania z funkcją wspomagania wyjazdu z parkingu i System monitorowania ruchu poprzecznego.

Sprzedaż Forda Transita wzrosła o 11,8 procent w pierwszym kwartale 2019 roku w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, osiągając całkowitą wartość 81 700 egz.. Ford sprzedał 380 900 pojazdów użytkowych na 20 rynkach europejskich, co oznacza wzrost o 8 procent w porównaniu z rokiem 2017.

Ford Transit CO2 NEDC CO2MPAS
(g/km)
Zużycia paliwa WLTP Low-High
(l/100 km/mpg)
2,0-litra 105 KM EcoBlue, skrzynia 6-biegowa manualna Od 156 7,2-10,7 (26,4-39,2)
2.0-litra 130 KM EcoBlue Hybrid, skrzynia 6-biegowa manualna Od 144 7,6-13,2 (21,4-37,2)

 

Ford

 

Przeczytaj również
Popularne