Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 2

Kadjar odświeżony

Po trzech latach od wprowadzenia do oferty modelu Kadjar Renault zdecydowało się na jego odświeżenie. Zmiany w nadwoziu są kosmetyczne, ale za to w kabinie i pod maską wyraźne.

Od 2015 roku sprzedano na świecie 450 tys. szt. tego modelu, co można uznać za wynik przyzwoity. Wyraźnie szerszy optycznie przód, dzięki nowej osłonie chłodnicy, jest spójny ze stylistyką innych modeli  Renault. Kadjar zachowuje z przodu charakterystyczny układ świateł w kształcie litery C, typowy dla samochodów Renault. Jego oryginalność wzmacnia wbudowanie kierunkowskazów LED w światła do jazdy dziennej. Światła przeciwmgłowe również otrzymują diody LED, w wersjach wyposażonych w światła w technologii LED Pure Vision. W efekcie zużycie energii jest sześciokrotnie mniejsze niż w przypadku halogenów. Światła przeciwmgłowe są teraz prostokątne. W tylnych kierunkowskazach również zastosowano diody LED, podobnie jak w światłach cofania i przeciwmgłowych.

Renault_Kadjar (2)W kabinie znajdziemy nowy multimedialny ekran dotykowy, który wykorzystuje technologię pojemnościową zapewniającą większą jasność i czułość. Bardziej nowoczesne i ergonomiczne elementy sterowania klimatyzacją. Wewnętrzne panele drzwiowe są wyposażone w nowe panele sterujące szybami elektrycznymi i lusterkami bocznymi, a dzięki podświetleniu łatwiej korzysta się z nich nocą. Schowek znajdujący się przed dźwignią zmiany biegów jest teraz podświetlany. Dostępne są nowe kolory nadwozia oraz nowe wzory tapicerek. Na nowo zaprojektowane fotele umożliwiają teraz regulację długości siedziska. Z kolei sztywniejsze wzmocnienia boczne zapewniają lepsze podparcie.

Kadjar jest napędzany silnikiem 1.3 TCe FAP, który był po raz pierwszy zastosowany
w modelu Scénic, a następnie w modelach Captur i Megane. Silnik 1.3 TCe FAP jest dostępny w czterech wersjach: TCe 140 FAP z manualną skrzynią biegów, TCe 140 FAP z automatyczną skrzynią EDC, TCe 160 GPF z manualną skrzynią biegów i TCe 160 FAP z automatyczną skrzynią EDC.

Renault_Kadjar (3)Kadjar oferuje zmodernizowane silniki wysokoprężne:

Blue dCi 115 (moc zwiększona o 5 KM w porównaniu z silnikiem poprzedniej generacji). Współpracuje on z manualną skrzynią biegów, a w późniejszym terminie będzie dostępny również z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią EDC.

Blue dCi 150 to najnowocześniejszy silnik dostępny w Nowym Renault Kadjar. Jego moc wzrasta o 20 KM, a moment obrotowy o 20 Nm w porównaniu do poprzednika. Będzie dostępny w wersjach z napędem 4x4 z manualną skrzynią biegów.

 

Renault / PD

Przeczytaj również
Popularne