Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Ford Puma już nadjeżdża

Ford zaprezentował model Puma – kompaktowego crossovera zainspirowanego stylem pojazdów SUV, łączącego ciekawy wygląd zewnętrzny, największą w swojej klasie pojemność bagażnika oraz 48-woltowy, miękki hybrydowy układ napędowy.

Ford-Puma (3)Nowy Ford Puma dołącza do rozrastającej się europejskiej gamy SUV-ów i crossoverów zainspirowanych autami klasy SUV, którą tworzą takie modele, jak m.in. Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge, oraz nowy Explorer Plug-In Hybrid. Pojazdy klasy SUV stanowią teraz ponad 1/5 samochodów marki Ford sprzedanych w Europie, a ich sprzedaż wzrosła w 2018 roku o ponad 19%. Kompaktowe proporcje służą podniesionej pozycji kierowcy, zwiększając pewność jazdy i umożliwiając uzyskanie największej w klasie pojemności bagażnika 456 litrów.

Ciekawostką w tym modelu jest hybrydowy układ napędowy EcoBoost Hybrid 48 V. Układ ten to tzw. miękka hybryda o całkowitej mocy 155 KM, gdzie elektryczny moment napędowy dyskretnie wspiera osiągi trzycylindrowej, benzynowej jednostki spalinowej 1.0‑EcoBoost o niskim współczynniku tarcia wewnętrznego. Standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem BISG, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu akumulatorów litowo-jonowych 48V.

Ford-Puma (4)Wśród systemów wspierających kierowcę i zapewniających bardziej bezstresową jazdę oraz prostszą obsługę samochodu wymienić warto:

- adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) z funkcją utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA), które ułatwiają jazdę autostradową oraz poruszanie się w korku,

- nowy system wczesnego informowania, który informuje kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze przed pojazdem zanim znajdzie się ono w zasięgu wzroku kierującego lub polu działania czujników samochodu.

Ponadto Ford Puma to pierwszy model w tym segmencie, który oferował będzie system bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika oraz funkcję masażu lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

Ford-Puma (2)Puma trafi do sprzedaży pod koniec roku. Będzie produkowana w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro.

 

Ford

Przeczytaj również
Popularne