Citroën pokazał pierwsze zdjęcia użytkowych wersji modelu Berlingo. Od kombivana różnią się one wyraźnie przednim pasem nadwozia.
Pod maską Berlingo Van debiutuje nowy silnik wysokoprężny 1.5 l BlueHDi, a w gamie znajdzie się silnik benzynowy 1.2 l PureTech, i nowa automatyczna skrzynią biegów EAT8. W modelu tym, zależnie od wersji, możemy znaleźć 20 systemów wspomagania prowadzenia i cztery technologie łączności on-line.
Samochód jest dostępny w dwóch długościach nadwozia, M i XL i dwóch wersjach o odmiennym przeznaczeniu, „Worker” i „Driver”, różniących się między sobą wysokością prześwitu, poziomem wyposażenia i elementami ochronnymi. Worker to wersja dla użytkowników dróg nieutwardzonych, a Driver to z kolei wersja dla użytkowników miejskich i pokonujących długie dystanse.
Citroën Berlingo wprowadzony na rynek w 1996 roku i wyprodukowany w ponad 1,5 miliona egzemplarzy, z czego 1,3 miliona w Europie i ponad 470 tysięcy we Francji. W 2017 roku marka miała 9,7% udziału w rynku samochodów dostawczych w Europie. Ze sprzedażą blisko 73 000 egzemplarzy uplasowała się na trzeciej pozycji. Berlingo reprezentuje 40% sprzedaży lekkich samochodów dostawczych Citroëna i jest bestsellerem marki w tym segmencie. Nowy Berlingo Van trafi do sprzedaży na początku 2019 roku.
Citroen / PD