Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Alians RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI ma się dobrze

Łączna sprzedaż Renault, Nissana i Mitsubishi Motors wzrosła o 1,4% w stosunku do 2017 roku i osiągnęła poziom 10,76 mln sztuk samochodów, co oznacza, że jeden na dziewięć samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych sprzedawanych na świecie należał do marek Aliansu. Łączna sprzedaż lekkich samochodów użytkowych wzrosła o 13,5% do poziomu 2 milionów sztuk. Wspólna sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła o 34% w porównaniu do poprzedniego roku, co oznacza sprzedaż 725 tys. sztuk od roku 2010. Coraz więcej modeli jest projektowanych na bazie wspólnej platformy CMF.

Największy alians motoryzacyjny na świecie Renault-Nissan-Mitsubishi ogłosił , że  należące do niego spółki sprzedały łącznie w ciągu 12 miesięcy 2018 roku 10 756 875 sztuk samochodów. Alians umocnił pozycję światowego lidera pod względem wolumenu sprzedaży samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych.

W 2018 roku liczba sprzedanych samochodów wzrosła o 1,4% w stosunku do poprzedniego roku. Wzrost jest efektem dużego zainteresowania takimi modelami jak Clio, Captur, Sandero z gamy Renault, X-Trail/Rogue i Sentra/Sylphy z gamy Nissana oraz Eclipse Cross i XPANDER z oferty Mitsubishi.

W ubiegłym roku zwiększyła się także sprzedaż samochodów projektowanych na bazie wspólnej platformy o nazwie Common Module Family (CFM), która jest kluczowym elementem realizacji średnioterminowego planu Alliance 2022. Dobre wyniki są efektem premiery modelu Renault Kwid, który zadebiutował na rynkach pozaeuropejskich oraz zwiększonej produkcji pick upów Nissan Frontier zbudowanych na bazie architektury współdzielonej z Renault i Mercedesem.

Alians odnotował też ogromne zainteresowanie lekkimi pojazdami użytkowymi oraz rosnącą sprzedaż takich modeli jak Kangoo, Master i Trafic z gamy Renault, Navara i Terra z portfolio Nissana oraz Tritona firmowanego przez koncern Mitsubishi. Kluczowym elementem strategii Aliansu jest maksymalizacja synergii dzięki połączeniu działań rozwojowych i produkcyjnych w celu zwiększenia sprzedaży i obecności na międzynarodowych rynkach pojazdów dostawczych z oferty spółek Aliansu.

W 2018 roku Alians był w dalszym ciągu zaangażowany w projektowanie i sprzedaż pojazdów o zerowej emisji. Jego dominacja w tym segmencie i łączna sprzedaż na poziomie 724 905 sztuk samochodów elektrycznych od 2010 roku to efekt popytu na takie modele z napędem elektrycznych jak m.in. Renault ZOE i Nissan LEAF.

W kalendarzowym roku 2018 należąca do Aliansu Grupa Renault sprzedała 3 884 295 sztuk samochodów, czyli więcej o 3,2% procent niż w poprzednim roku. W 2018 roku koncern Nissan Motor Co. Ltd. sprzedał na całym świecie 5 653 683 sztuki samochodów, co oznacza spadek o 2,8%. Globalna sprzedaż Mitsubishi Motors Corporation to 1 218 897 sztuk samochodów, co oznacza wzrost o 18,3% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Postępy w realizacji sześcioletniego planu Alliance 2022

W ramach strategicznego planu Alliance 2022 Alians Renault-Nissan-Mitsubishi przewiduje uzyskanie do końca 2022 roku efektu synergii szacowanej na ponad 10 mld euro rocznie. Zgodnie z przewidywaniami należące do Aliansu spółki będą realizować więcej wspólnych projektów, aby docelowo wprowadzić na rynek 9 milionów sztuk samochodów zbudowanych na bazie czterech wspólnych platform. Plan zakłada także, że 75% sprzedawanych na rynku samochodów będzie napędzanych wspólnymi jednostkami napędowymi. Dodatkowo w ciągu 6 lat objętych planem zostanie wprowadzonych na rynek 12 nowych elektrycznych modeli o zerowej emisji oraz 40 pojazdów wyposażonych w technologie różnych poziomów jazdy autonomicznej.

10 największych rynków zbytu Aliansu

Kraj Łączna sprzedaż

Chiny1 920 541

USA 1 611 952

Francja763 984

Japonia727 823

Rosja648 795

Meksyk355 968

Niemcy343 656

Brazylia334 469

Włochy277 941

Hiszpania 275 884

Przeczytaj również
Popularne