W ubiegłym roku flota Arval powiększyła się o 8,2%, osiągając w sumie prawie 1 193 000 pojazdów. W tym okresie firma zamówiła od dealerów ponad 353 000 samochodów – o 9% więcej niż rok wcześniej. Liczba pojazdów, które klienci zdecydowali się odkupić po zakończeniu kontraktu, utrzymuje się na tym samym poziomie od 2017 roku i wynosi 254 207 aut.
W krajach, które dotychczas miały dla Arval kluczowe znaczenie biznesowe, firma nadal odnotowuje wzrost: we Francji 5%, w Wielkiej Brytanii 5%, w Hiszpanii 19% i we Włoszech 8%. W innych obszarach, w których rynek wynajmu długoterminowego samochodów jest mniej nasycony, wzrosty były dwucyfrowe: w krajach Beneluksu 12%, Europie Południowej 16%, Europie Środkowej 14%, a w krajach nordyckich 25%.
W 2018 roku Arval odnotował wzrost we wszystkich segmentach klientów korporacyjnych: 4% w segmencie dużych przedsiębiorstw i sektorze publicznym oraz 17% w sektorze małych i średnich firm. Liczba klientów międzynarodowych wzrosła o 7% i stanowi obecnie więcej niż 25% wszystkich klientów Arval.
Ponadto Arval z sukcesem rozwijał swoją ofertę dla użytkowników indywidualnych; liczba aut przeznaczonych dla tego sektora powiększyła się w latach 2017-2018 o 45%. W Holandii powstał internetowy sklep motoryzacyjny, w którym klienci indywidualni mogą wybrać samochód najbardziej odpowiadający ich potrzebom i wynająć go wraz z kompleksową obsługą. Celem Arval na 2019 rok jest wprowadzenie tego rozwiązania również w pozostałych krajach europejskich.
Ochrona środowiska i cyfryzacja – przegląd usług Arval wprowadzonych w 2018 roku
Jako firma z ambicjami do wyznaczania branżowych trendów, w 2018 roku Arval wprowadził na rynek kilka innowacyjnych rozwiązań:
Strategią Arval na najbliższe lata jest dalszy rozwój, napędzany przez technologie cyfrowe, w tym aplikacje mobilne. Dzięki nim usługi Arval są wygodne i łatwo dostępne, a przede wszystkim skracają proces zarządzania autem służbowym do kilku kliknięć w smartfonie. Ukierunkowanie Arval na wdrażanie innowacji znajduje również swoje odzwierciedlenie w polityce HR firmy i jej nowym podejściu, określanym jako Propozycja Rozwoju od Pracodawcy (z ang. Employer Value Proposition). Podejście to polega na inwestowaniu w rozwój pracowników, dzięki czemu beneficjentami transformacji cyfrowej firmy mają być zarówno pracownicy jak i, w dłuższej perspektywie, klienci.
Jednym z najważniejszych narzędzi, które Arval udostępnia swoim klientom do zarządzania flotą
i pojedynczym autem jest portal My Arval. To zarówno wsparcie klienta we wszystkich bieżących sprawach, jak i potężna baza danych, rejestrowanych w całym cyklu użytkowania pojazdu. W połączeniu z zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami daje Arval pozycję lidera branży leasingowej.
W kwestii zasobów ludzkich firma realizuje podejście, którego hasłem przewodnim jest Arval, miejsce do działania (z ang. Arval – a place for people in action), zobowiązując się do zapewnienia pracownikom zasobów, których potrzebują, aby mogli wdrażać nowe pomysły, rozwijać się
i pracować wydajnie.
Ponieważ przykładamy olbrzymią wagę do tego, aby nasze usługi wychodziły naprzeciw trendom rynkowym, w 2019 roku spodziewamy się znaczącego wzrostu. Jesteśmy obecni we wszystkich krajach i segmentach, dlatego osiągnięcie 9% wzrostu w tym roku wydaje się być w naszym zasięgu. Zintegrowana oferta Arval, bogaty wybór samochodów oraz kurs na technologię i skoncentrowanie na analizie danych pozwolą nam wyjść naprzeciw potrzebom klientów, również tym, dotyczącym walki ze zmianami klimatycznymi, w której także uczestniczymy. – mówi Alain Van Groenendael, CEO Arval.
Arval Polska także rośnie
Popularność długoterminowego wynajmu samochodów to trend ogólnoświatowy. Również Polska odnotowuje w tym obszarze systematyczny i szybki wzrost. W 2018 roku Arval rozwijał się najszybciej
w branży.
– Rynek wynajmu długoterminowego w Polsce urósł w 2018 r. o 17,5%, generując 1/3 rekordowej sprzedaży nowych aut. Arval rósł w tym okresie szybciej niż rynek, dostarczając swoim klientom ponad 10 tys. samochodów – mówi Grzegorz Szymański, dyrektor generalny Arval Polska.
Najszybciej rozwijającym się na polskim rynku segmentem klientów są obecnie małe i średnie przedsiębiorstwa. To do nich w ubiegłym roku Arval skierował specjalną ofertę, która łączy sprawdzone rozwiązania dotyczące finansowania samochodów służbowych z możliwością przekazania specjalistom całego procesu ich obsługi. Niezależnie od liczby aut w firmie, przedsiębiorcom pozwala to nie tylko zaoszczędzić czas, ale też precyzyjnie oszacować koszty posiadania samochodów służbowych.
W segmencie klientów indywidualnych, Arval Polska poszerzył swoją ofertę o możliwość zakupu aut poleasingowych za pomocą specjalnej platformy sprzedażowej. Trafiają na nią najlepsze modele, z udokumentowaną historią i pozytywną opinią niezależnego eksperta.
W 2019 roku Arval Polska zapowiada wdrożenie oferty wynajmu samochodów dla prywatnych użytkowników. Obecnie opcja ta jest dostępna jako benefit dla pracowników firm, które korzystają z usług Arval.
Jednocześnie polski oddział firmy przywiązuje dużą wagę do społecznej odpowiedzialności. Plan Arval Polska na 2019 rok uwzględnia rozwój ekologicznego transportu, w tym zwiększenie liczby punktów ładowania oraz wdrażanie rozwiązań, takich jak car sharing. Ponadto firma planuje w tym roku przeszkolić 1100 swoich klientów w zakresie bezpiecznej jazdy. Uruchamia też kolejną edycję specjalnego programu Ambasador Bezpiecznej Jazdy.
Arval