Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Kolejny rok wzrostu Arval

W ubiegłym roku flota Arval powiększyła się o 8,2%, osiągając w sumie prawie 1 193 000 pojazdów. W tym okresie firma zamówiła od dealerów ponad 353 000 samochodów – o 9% więcej niż rok wcześniej. Liczba pojazdów, które klienci zdecydowali się odkupić po zakończeniu kontraktu, utrzymuje się na tym samym poziomie od 2017 roku i wynosi 254 207 aut.

W krajach, które dotychczas miały dla Arval kluczowe znaczenie biznesowe, firma nadal odnotowuje wzrost: we Francji 5%, w Wielkiej Brytanii 5%, w Hiszpanii 19% i we Włoszech 8%. W innych obszarach, w których rynek wynajmu długoterminowego samochodów jest mniej nasycony, wzrosty były dwucyfrowe: w krajach Beneluksu 12%, Europie Południowej 16%, Europie Środkowej 14%, a w krajach nordyckich 25%.

W 2018 roku Arval odnotował wzrost we wszystkich segmentach klientów korporacyjnych: 4% w segmencie dużych przedsiębiorstw i sektorze publicznym oraz 17% w sektorze małych i średnich firm. Liczba klientów międzynarodowych wzrosła o 7% i stanowi obecnie więcej niż 25% wszystkich klientów Arval.

Ponadto Arval z sukcesem rozwijał swoją ofertę dla użytkowników indywidualnych; liczba aut przeznaczonych dla tego sektora powiększyła się w latach 2017-2018 o 45%. W Holandii powstał internetowy sklep motoryzacyjny, w którym klienci indywidualni mogą wybrać samochód najbardziej odpowiadający ich potrzebom i wynająć go wraz z kompleksową obsługą. Celem Arval na 2019 rok jest wprowadzenie tego rozwiązania również w pozostałych krajach europejskich.

Ochrona środowiska i cyfryzacja – przegląd usług Arval wprowadzonych w 2018 roku

Jako firma z ambicjami do wyznaczania branżowych trendów, w 2018 roku Arval wprowadził na rynek kilka innowacyjnych rozwiązań:


  • SMaRT - czyli Zrównoważoną Mobilność oraz Odpowiedzialne Cele (z ang. Sustainable Mobility and Responsibility Targets). To innowacyjna, 5-fazowa metodologia służąca do analizowani floty pod kątem ekologii. Została zaprojektowana, aby wspierać klientów w przechodzeniu na bardziej ekologiczny transport, co jest szczególnie istotne w obliczu coraz większego zainteresowania firm ekologicznymi rozwiązaniami w ich flotach.

  • Oferta pojazdów elektrycznych Arval: firma nawiązała strategiczne partnerstwo z producentami samochodów, dostawcami energii oraz usług ładowania, aby umożliwić swoim klientom nie tylko dostęp do elektrycznych samochodów, ale również do odpowiedniej infrastruktury. Arval wdraża: instalację punktów ładowania w domu i miejscu pracy, zintegrowane rozwiązania płatnicze (automatyczny zwrot kosztów) i odpowiednie usługi cyfrowe (np. śledzenie zużycia i lokalizacja punktu ładowania). Arval nie tylko oferuje pojazdy elektryczne w atrakcyjnych cenach i możliwość wypożyczenia takiego auta na okres próbny, ale też zapewnia dodatkowe usługi, w tym opcję wymiany samochodu na auto z innym napędem na krótkie okresy, np. na wakacje. Usługa jest już dostępna w 12 krajach, m.in. we Francji, w Wielkiej Brytanii, Belgii, Norwegii, Holandii, Niemczech i jest rozszerzana na inne rynki.

  • Arval For Me – to cyfrowe rozwiązanie, za pomocą którego Arval udostępnia swoją ofertę osobom prywatnym, zapewniając im dostęp do know-how, sieci serwisów i innych udogodnień, przeznaczonych dotąd dla klientów korporacyjnych. Arval For Me zapewnia swoim użytkownikom pełny dostęp do kompleksowych usług, w tym konserwacji i napraw (nadwozia, opony, szyby przednie itp.), a także do powiązanych usług transportowych (samochód zastępczy, odbiór od drzwi do drzwi), holowania. Platforma jest obecnie dostępna we Włoszech i w Hiszpanii, gdzie korzysta z niej ok. 12 000 osób.
Perspektywy rozwoju w 2019

Strategią Arval na najbliższe lata jest dalszy rozwój, napędzany przez technologie cyfrowe, w tym aplikacje mobilne. Dzięki nim usługi Arval są wygodne i łatwo dostępne, a przede wszystkim skracają proces zarządzania autem służbowym do kilku kliknięć w smartfonie. Ukierunkowanie Arval na wdrażanie innowacji znajduje również swoje odzwierciedlenie w polityce HR firmy i jej nowym podejściu, określanym jako Propozycja Rozwoju od Pracodawcy (z ang. Employer Value Proposition). Podejście to polega na inwestowaniu w rozwój pracowników, dzięki czemu beneficjentami transformacji cyfrowej firmy mają być zarówno pracownicy jak i, w dłuższej perspektywie, klienci.

Jednym z najważniejszych narzędzi, które Arval udostępnia swoim klientom do zarządzania flotą
i pojedynczym autem jest portal My Arval. To zarówno wsparcie klienta we wszystkich bieżących sprawach, jak i potężna baza danych, rejestrowanych w całym cyklu użytkowania pojazdu. W połączeniu z zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami daje Arval pozycję lidera branży leasingowej.

W kwestii zasobów ludzkich firma realizuje podejście, którego hasłem przewodnim jest Arval, miejsce do działania (z ang. Arval – a place for people in action), zobowiązując się do zapewnienia pracownikom zasobów, których potrzebują, aby mogli wdrażać nowe pomysły, rozwijać się
i pracować wydajnie.

Ponieważ przykładamy olbrzymią wagę do tego, aby nasze usługi wychodziły naprzeciw trendom rynkowym, w 2019 roku spodziewamy się znaczącego wzrostu. Jesteśmy obecni we wszystkich krajach i segmentach, dlatego osiągnięcie 9% wzrostu w tym roku wydaje się być w naszym zasięgu. Zintegrowana oferta Arval, bogaty wybór samochodów oraz kurs na technologię i skoncentrowanie na analizie danych pozwolą nam wyjść naprzeciw potrzebom klientów, również tym, dotyczącym walki ze zmianami klimatycznymi, w której także uczestniczymy. – mówi Alain Van Groenendael, CEO Arval.

Arval Polska także rośnie

Popularność długoterminowego wynajmu samochodów to trend ogólnoświatowy. Również Polska odnotowuje w tym obszarze systematyczny i szybki wzrost. W 2018 roku Arval rozwijał się najszybciej
w branży.

  Rynek wynajmu długoterminowego w Polsce urósł w 2018 r. o 17,5%, generując 1/3 rekordowej sprzedaży nowych aut. Arval rósł w tym okresie szybciej niż rynek, dostarczając swoim klientom ponad 10 tys. samochodów – mówi Grzegorz Szymański, dyrektor generalny Arval Polska.

Najszybciej rozwijającym się na polskim rynku segmentem klientów są obecnie małe i średnie przedsiębiorstwa. To do nich w ubiegłym roku Arval skierował specjalną ofertę, która łączy sprawdzone rozwiązania dotyczące finansowania samochodów służbowych z możliwością przekazania specjalistom całego procesu ich obsługi. Niezależnie od liczby aut w firmie, przedsiębiorcom pozwala to nie tylko zaoszczędzić czas, ale też precyzyjnie oszacować koszty posiadania samochodów służbowych.

W segmencie klientów indywidualnych, Arval Polska poszerzył swoją ofertę o możliwość zakupu aut poleasingowych za pomocą specjalnej platformy sprzedażowej. Trafiają na nią najlepsze modele, z udokumentowaną historią i pozytywną opinią niezależnego eksperta.

W 2019 roku Arval Polska zapowiada wdrożenie oferty wynajmu samochodów dla prywatnych użytkowników. Obecnie opcja ta jest dostępna jako benefit dla pracowników firm, które korzystają z usług Arval.

Jednocześnie polski oddział firmy przywiązuje dużą wagę do społecznej odpowiedzialności. Plan Arval Polska na 2019 rok uwzględnia rozwój ekologicznego transportu, w tym zwiększenie liczby punktów ładowania oraz wdrażanie rozwiązań, takich jak car sharing. Ponadto firma planuje w tym roku przeszkolić 1100 swoich klientów  w zakresie bezpiecznej jazdy. Uruchamia też kolejną edycję specjalnego programu Ambasador Bezpiecznej Jazdy.

 

Arval

Przeczytaj również
Popularne